Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 180 2.8 defect???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 180 2.8 defect???

    Ik heb sinds vandaag een enorm probleem met mijn Nikkor 180mm 2.8 ED
    Het scherpstellen (AF) lukt niet meer en de motor maakt een zeer raar geluid... Is precies of het aandrijfmechanisme het niet meer doet...ook tikt het fel wanneer het probeert scherp te stellen...
    Reeds op andere body geprobeerd, zelfde probleem.
    Het diafragma gaat wel nog vlotjes open en dicht..daar is niets mis mee...
    Iemand enig idee wat dit kan zijn? hoe dit te verhelpen is? of waar ik hiervoor terrecht kan? Misschien zal de reparatiekost van dit vrij hoog oplopen Zonde want was/is een superscherp objectief.

  • #2
    Re: Nikkor 180 2.8 defect???

    Als je aan de scherpstelring draait, draait de koppeling dan mee?

    Ja, zit deze dan diep in de vatting of precies gelijk met de vatting?

    Bij mij is uit een 85/1.8 eens een koppelstukje tussen camera en aandrijving in de lens eruitgevallen, het lijkt dat het goed zit, maar het dezelfde soort koppeling die je ziet maar dan dieper in de lens, het gaf ook een licht tikkend geluid.

    Gerepareert door Rofa in Den Haag.

    Nee, dan is er wat kapot in de lens.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 180 2.8 defect???

      Om het simplistisch uit te leggen lijkt het alsof er een soort tandwiel niet meer grijpt...
      Het zou inderdaad wel eens kunnen zijn zoals jij zegt van de koppeling maar durf uiteraard de lens zelf niet open te doen. Heeft u enig idee wat deze reparatie u gekost heeft? Deze lens heeft echter wel al enige leeftijd, maar is nog steeds een top objectief voor mij.

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 180 2.8 defect???

        Ik dacht dat het €85 was, maar het kan ook minder geweest zijn. Mijn lens is er ook één uit begin jaren 90, maar nog steeds prima.

        het heeft geen zin om je lens zelf uit elkaar te halen, want je hebt dat tussenstukje toch niet. Ik dacht dat Nikon het niet meer kan reparen, omdat ze ze ook niet meer hebben, maar Rofa laat ze gewoon nieuw maken.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 180 2.8 defect???

          Heb een mailtje gestuurd naar Rofa, zijn momenteel gesloten wegens jaarlijks verlof en wacht op een antwoord van hen...
          Intussen ook contact genomen met procirep en die schatten de reparatiekosten op minstens 350€..lijkt me wel een beetje veel... Hopelijk Is de prijs van Rofa gunstiger want denk dat ik ze anders niet laat herstellen.

          Comment

          Working...
          X