Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Play knop Canon EOS 40D defect door vuil?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Play knop Canon EOS 40D defect door vuil?

    Beste mensen,

    Ik heb kort geleden een 40D gekocht. Ziet er prima uit en firmware geupdate naar 1.1.1

    Echter, ik vermoed dat de play-knop (blauw, links onder) niet goed functioneerd.

    Even ter controle.

    Stelling: de play knop laat ongeacht in welke modus de camera staat de foto's zien.
    Stelling: de play knop stelt de gebruiker in staat om direct foto's te bekijken zonder andere knoppen of menu's te gebruiken.

    Nu lijkt mij een breuk in de printplaat erg sterk, zo'n play knop is een veel gebruikte knop dus zal er wel vuil tussen de drukopnemer en knop zitten.

    Vraag:

    a) heeft iemand het zelfde meegemaakt (misschien ook bij andere camera's)
    b) kan een defecte knop op een camera ook nog een andere oorzaak hebben dan vuil?

    Alvast hartelijk dank!

    Brainsalad

  • #2
    Re: Play knop Canon EOS 40D defect door vuil?

    Terug naar fabrieksinstellingen al geprobeerd ?

    Anders een beetje contact cleaner inspuiten.

    Comment


    • #3
      Re: Play knop Canon EOS 40D defect door vuil?

      Contact Cleaner?
      Misschien kan het wel, daarvoor ben ik te weinig technisch () maar ik zou toch beginnen met geperst lucht (of eerst zelfs zien of lucht uit een blaaspeertje niet zou helpen).
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Play knop Canon EOS 40D defect door vuil?

        Dank voor de snelle reacties.

        Ik kom zojuist bij de fotograaf vandaan. Hij adviseerde de camera op te sturen om dat hij denkt dat het niet een vuiltje is. Deze optie is mij te duur,,

        Ik ben met jullie eens dat een heel beheerst en gedoseerd gebruik van contactspray de beste oplossing en hoop is :-)

        Comment


        • #5
          Re: Play knop Canon EOS 40D defect door vuil?

          Opletten met contactspray, ik heb er al bepaalde kunststoffen mee zien oplossen.
          Dat spul kan je beter niet in je camera spuiten.

          En als de nevel op de sensor terechtkomt, dan heb je zeker problemen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Play knop Canon EOS 40D defect door vuil?

            Wijze woorden, Bart. Omdat ik te weinig technicus ben, was het ook mijn idee om voorzichtig te zijn met contact cleaner. Perslucht kan natuurlijk wel, niet?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X