Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d3100 film - hoe lang aan eens stuk filmen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d3100 film - hoe lang aan eens stuk filmen?

    Hallo,

    Sinds kort heb ik mijn nikon d3100 waar ik vooralsnog erg tevreden over ben. Ik ben gevraagd om aankomende vrijdag een dansshow te filmen, de eerste helft duurt 35 minuten en de tweede 46 minuten.

    Mijn vragen:

    Houdt mijn camera het zo lang vol om aan een stuk door te filmen (heb 2 keer 8 gig. SD)
    Krijgt hij geen last van oververhitting of andere problemen?
    Schakelt hij zichzelf uit na een bepaalde periode (en waarom?)?
    Houdt mijn batterij dat vol, ik heb 1 batterij.
    Nog andere problemen?

    Bedankt,

    Maudi

  • #2
    Re: Nikon d3100 film - hoe lang aan eens stuk filmen?

    die info staat toch gewoon in je handleiding niet?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d3100 film - hoe lang aan eens stuk filmen?

      Ja, maar ik zoek naar ervaringen.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d3100 film - hoe lang aan eens stuk filmen?

        Hou het prettig voor wie er achteraf moet naar kijken. Beperk u tot korte stukjes. Zo blijft de aandacht aanwezig.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d3100 film - hoe lang aan eens stuk filmen?

          Hallo Opa,

          Misschien kun je vervolgens je aandacht beter aan iets anders besteden, dan zijn we allemaal blij.

          Jammer dat er nooit nuttige reacties gepost worden.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon d3100 film - hoe lang aan eens stuk filmen?

            Hallo Maudi,

            Misschien dat je niet zulke onnozele vragen moet stellen die gewoon in de handleiding staan!
            En niet zo naar doen tegen Opa JM die op zich een zinnige opmerking maakte, alleen kan inkorten altijd nog bij de eindmontage.
            Last edited by Spanjaart; 13 juli 2011, 23:20.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Nikon d3100 film - hoe lang aan eens stuk filmen?

              Maudi als je zo lang aan één stuk moet filmen zou je beter overwegen om een filmcamera te kopen. Bij mijn weten is geen enkele DSLR echt geschikt om zo'n lange film te maken, de beperkingen zijn meestal 4GB of 20 min lengte, daarvan uitgaande krijg je het eerste deel waarschijnlijk nog net op 1 kaartje (in twee keer en ik weet niet hoe lang je moet wachten tussen twee stukken), het tweede deel krijg je waarschijnlijk niet meer op 1 kaartje, maar dit is afhankelijk van de gekozen instellingen.
              Of het beter is zoals OpaJM voorstelde om een aantal kleinere shots te maken heeft voornamelijk met het gebruik achteraf te maken (en hier heeft Maudi niets over medegedeeld), als het voor de dansgroep zelf is om achteraf de eigen sterktes of vooral zwaktes te gaan bekijken en daarna te werken aan die zwaktes denk ik dat het wel moet kunnen om een film zo te maken, als het moet dienen om achteraf een film van de volledige voorstelling te maken en die te verspreiden over een breder publiek dan denk ik dat (door de beperkingen van een DSLR) het waarschijnlijke eindresultaat bedroevend zal zijn, als het moet dienen om achteraf een korte samenvatting te maken zal er inderdaad in de post processing veel moeten geknipt worden maar is het hebben van veel bron materiaal eerder een een voordeel dan een nadeel.
              En toch denk ik dat een "echte" filmcamera beter geschikt zou zijn om zo'n film te maken en daarom is het waarschijnlijk beter om te kijken of je, ergens in je kenniskring bijvoorbeeld, voor die ene avond geen camera kunt lenen, eventueel eentje met SD kaartjes zodat je je eigen kaartjes kunt gebruiken....

              Comment


              • #8
                Re: Nikon d3100 film - hoe lang aan eens stuk filmen?

                duur is beperkt door sensor, opwarmen, en is beperkt tot rond de 20 minuten

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon d3100 film - hoe lang aan eens stuk filmen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Maudi Bekijk bericht
                  Jammer dat er nooit nuttige reacties gepost worden.
                  Als bezitter van zo gemaakte DVD's kan ik zeggen dat dit één van de nuttigste tips is.

                  Oplossing van je probleem: camera aan en filmen en zie hoe het gaat.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon d3100 film - hoe lang aan eens stuk filmen?

                    Afgezien van de bovenstaande tips, zou ik zeker eens gaan testen of je camera-instellingen wel kunnen opboxen tegen de lichtbatterij die zonder twijfel een dansspectakel vergezelt. Het laatste wat je wil is een reeks flikkerende beelden. Check ook eens of je lens geschikt is om te filmen (vervorming) en voldoende snelle beweging aankan zonder ruis.

                    Filmen met een DSLR gaat perfect (op mijn D7000 toch), maar het is geen echte filmcamera. Voor een dansspectakel denk ik dat je ook best in stereo opneemt, wat dan weer een extra microfoon vergt.

                    Persoonlijk zou ik dergelijke opdracht met een gewone DSLR enkel doen als ik er al ervaring mee had en niet het risico zou lopen dat er iets mis kan gaan door de technische ontoereikbaarheid van mijn materiaal (baterijen op, lenzen die geen echte filmlens zijn...). 't Is een beetje zoals koken voor vrienden: je wil niet afgaan, dus je maakt het menu al eens voor jezelf klaar.

                    Als het allemaal niet te nauw steekt, is het wel een leuk experiment.

                    Comment

                    Working...
                    X