Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherpe lens

    Hey,

    Ik ga volgende week de Nikon D7000 kopen. Nu achter zit ik nog steeds bij twijfels bij de lens. Ik weet niet welke lens juist kopen. Ik probeer elke lens die ik zie op sites op te zoeken en dan zo foto's vast te krijgen. Maar dat loopt niet altijd vlot.

    Ik zou graag en niet te klein bereik hebben. 18 -50 mm vind ik nog al kort. En heb liever een iets langere lens in handen. Maar natuurlijk zoek ik ook geen heel erg grote bereik. Omdat bij zulke lensen de scherpte wat verloren gaat.

    Maar ik wil graag een goede lens niet duurder dan 450 euro. Ik koop meestal op digicamshop.be.

    Ik wil graag een lens die zeer scherp is. Waar weinig zichbaar vervorming in zit.

    Kan iemand mij helpen?

    Via -> http://www.digicamshop.be/keuzehulp/61 kan je filters gebruiken. Om zo de Lensen te vinden die beschikbaar zijn voor Nikon.


    Ik heb al tijdje de Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD IF Nikon (Built-in AF) en Sigma DC 17-70 f/2.8-4.0 Macro OS HSM Nikon in gedachten.

    Maar misshien vinden de echte kenners nog wat beters?
    Gelieve voordelen en nadelen van lensen te plaatsen. Eventueel mogenlijk foto's van die bepaalde lenzen.

    Dank u wel voor alle hulp!
    http://xstreamdigital.be

  • #2
    Re: Scherpe lens

    De tamron is een geweldige lens, maar op de D7000 mis je wel een groothoek.
    Ik zou ze dus niet aanbevelen als enige lens. Waarom niet de Nikon 16-85, die slechts heel licht boven je budget zit?
    Nikon D90
    All art is quite useless (Oscar Wilde)

    Comment


    • #3
      Re: Scherpe lens

      Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
      Ik heb al tijdje de Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD IF Nikon (Built-in AF) en Sigma DC 17-70 f/2.8-4.0 Macro OS HSM Nikon in gedachten.
      waarom maar één lens? één van de belangrijkste eigenschappen van een DSLR is dat je lenzen kan wisselen...

      welke foto's maak je graag?

      voor mij zou een 28-75mm niet werken... te kort (75mm) en niet kort genoeg (28mm)

      dit is een fullframe lens...

      op crop gebruik ik graag een 17-55mm, een 35mm f1.8, een 85mm... een 70-200mm...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Scherpe lens

        Een scherpe lens!!!!!

        -Tamron 17-50mm2.8f(zonder VC)
        -Nikon 17-55mm2.8f
        -Nikon 35mm1.8f
        -Nikon 16-85VR

        Allemaal zeer goede lenzen die goed scherp zijn...heb er drie van en die zijn op mijn D90 ragscherp.

        Grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Scherpe lens

          Oorspronkelijk geplaatst door MrAngus Bekijk bericht
          De tamron is een geweldige lens, maar op de D7000 mis je wel een groothoek.
          Ik zou ze dus niet aanbevelen als enige lens. Waarom niet de Nikon 16-85, die slechts heel licht boven je budget zit?
          Helemaal mee eens, heb hem zelf ook, zeer tevreden op mijn D90 en zekers scherp !!met daarbij een 70-300 heb je een heel een fijn berijk,
          maar ja , ieder mens heeft zijn wens..
          Succes!
          Groetjes Dennis.
          D90 met wat Nikon glas.

          Comment


          • #6
            Re: Scherpe lens

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            waarom maar één lens? één van de belangrijkste eigenschappen van een DSLR is dat je lenzen kan wisselen...

            welke foto's maak je graag?

            voor mij zou een 28-75mm niet werken... te kort (75mm) en niet kort genoeg (28mm)

            dit is een fullframe lens...

            op crop gebruik ik graag een 17-55mm, een 35mm f1.8, een 85mm... een 70-200mm...
            Maak graag foto's van mensen, omgevingen, dieren. Ik denk ook dat dan mss de Nikon 16-85VR een betere lens zou zijn. Heb er wel nog geen foto's mee gezien.

            Maar dan moet ik zien hoe ik dat ga doen bij budget.
            http://xstreamdigital.be

            Comment


            • #7
              Re: Scherpe lens

              Op flickr vind je verschillende groepen die aan de 16-85 gewijd zijn, dus voorbeelden vind je daar zeker genoeg.
              Ik denk dat de 16-85 voor rond de € 500 te verkrijgen is. Een kleine meerinspanning dus.
              Nikon D90
              All art is quite useless (Oscar Wilde)

              Comment


              • #8
                Re: Scherpe lens

                Ik heb me een kleine twee maand geleden ook een D7000 gekocht en hier eerst maanden lekker meegelezen op gelijkaardige vragen.

                Ik ben uiteindelijk voor de 16-85 gegaan, met de bedoeling om later uit te breiden naar een groter bereik met de 70-300, en eventueel een portretlens of een prime en wie weet een specifieke Macrolens en groothoek. Maar daar ben ik nog wel een tijdje zoet mee.

                Om aan de slag te gaan is de combinatie D7000 en 16-85 heel goed. Je moet ergens beginnen en niet iedereen heeft een budget om meteen een heel leger lenzen te kopen. En met de 16-85 heb je kwalitatief ook een knappe lens in huis. De beste vraag is hier overigens al gesteld: wat wil je doen met fotografie?

                Alvast veel plezier gewenst met je D7000!

                Comment


                • #9
                  Re: Scherpe lens

                  Mensen, macro en omgevingen dat zijn dingen die ik wil doen.
                  http://xstreamdigital.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scherpe lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
                    Mensen, macro en omgevingen dat zijn dingen die ik wil doen.
                    Dan moet je een beslissing nemen. Macro óf omgeving. Aangezien macro ongeveer vanaf 60mm - 100mm van pas komt. (Er is een canon 60mm f/2.8 voor ~370 euro, de 100mm variant welke superieur is kost .....800 euro)

                    Als je omgeving wilt moet je toch richting de wide angle. Denk maar aan 17-40, 17-50 (of 17-55 voor een top lens kwa scherpte! Ik kan deze zeer aanraden omdat ik hem ook heb).

                    Wat ook een leuke combinatie is om een 17-50 te halen inclusief een 60mm. Maar ook hier ben je zo'n 600 euro kwijt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Scherpe lens

                      Voor macro ga ik eens een tamron lens kopen denk ik Maar met Nikon 16-85VR kan ik ook al goed mensen en omgeving fotograferen denk ik
                      http://xstreamdigital.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Scherpe lens

                        Heb de Nikon 16-85VR ook en ik vind in tegenstelling tot sommige anderen hier op dit forum een zeer scherp lensje met een prettig bereik....hier enkele foto's genomen met deze lens.






                        De 16-85VR staat er heel dikwijls op...vind het gewoon een leuke en scherpe all-round lens met mooie groothoek en redelijk bereik.

                        Grtz

                        Templar
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Scherpe lens

                          Is een mooie scherpe lens precies. Das is het belangrijkste samen met mooie kleuren. Dan deze bestellen. Hopelijk samen met D7000 mooie setup in huis voor de komende jaren.
                          http://xstreamdigital.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Scherpe lens

                            Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
                            Mensen, macro en omgevingen dat zijn dingen die ik wil doen.
                            Voor mensen en macro valt de 16-85 al af. Ga gewoon voor de tamron 17-50. Die is lichtsterker en heeft mooiere bokeh. En is nog eens bijna 200 euro goedkoper. 16-85 is veel te duur voor wat hij biedt
                            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: Scherpe lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                              Voor mensen en macro valt de 16-85 al af. Ga gewoon voor de tamron 17-50. Die is lichtsterker en heeft mooiere bokeh. En is nog eens bijna 200 euro goedkoper. 16-85 is veel te duur voor wat hij biedt
                              Maar de 16-85 VR is dan wel weer een mooie allround. Macro moet je toch al met een echte macrolens doen om echt macro te hebben.
                              http://xstreamdigital.be

                              Comment

                              Working...
                              X