Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagt: weet niet welke camera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp gevraagt: weet niet welke camera.

    hey, dit is mijn eerste dag op belgiumdigital, en hoop dat ik hier veel kan bijleren over fotografie.

    ik heb op dit moment een olympus e-330 een digitale spiegel reflex, het is een ouder model. ik zou graag een wille sparen voor een nieuwe camera maar moet eerst een camera vinden die bij mij past. ik hoop dat jullie mij daarbij kunne helpen.

    ik ben op zoek naar een nikon of een canon, ik heb al op de site's gekeken maar raak er nog niet helemaal wijs uit. ik richt mij op dit moment op sportfotografie, dus ik zou een camera moete hebben die snelle objecte kan vastlegge zonder wazige beelden als ik mijn flits niet gebruik (zoals nu bij mijn olympus) buite sportfotografie zou de camera ook goede foto;s moete maken op het gebied van portrette en natuur. de prijs is ook niet onbelangrijk en die zou toch zeker niet boven de 1000 euro mogen gaan!

    als jullie mij kunne helpe met mijn keuzen, of goude tips voor me hebben, graag reactie's.

    inspace..
    SHOT-UP 'jacky bucks photography'
    www.wix.com/jackybucks/schot-up
    nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

  • #2
    Re: hulp gevraagt: weet niet welke camera.

    Bij Nikon zou Ik eventueel voor de D7000 gaan. Daar heb je 39 afstelpunten. Alleen kost de Body alleen al 900 euro.

    Bij Canon hoor ik vaak dat Canon 7D is aan te raden bij sport.

    Maar er zijn genoeg alternatieven. Volgens mij kan je bij een Canon 550D of Nikon D5100 al goede foto's maken. Nikon D5100 heeft daar stapje voor. Deze heeft 11 afstelpunten en Canon 550D 'maar' 9. Bij sport kan dat wel iets of wat uitmaken. Maar belangrijkste is ook natuurlijk een goede lens!
    http://xstreamdigital.be

    Comment


    • #3
      Re: hulp gevraagt: weet niet welke camera.

      Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
      Bij Nikon zou Ik eventueel voor de D7000 gaan. Daar heb je 39 afstelpunten. Alleen kost de Body alleen al 900 euro.

      Bij Canon hoor ik vaak dat Canon 7D is aan te raden bij sport.

      Maar er zijn genoeg alternatieven. Volgens mij kan je bij een Canon 550D of Nikon D5100 al goede foto's maken. Nikon D5100 heeft daar stapje voor. Deze heeft 11 afstelpunten en Canon 550D 'maar' 9. Bij sport kan dat wel iets of wat uitmaken. Maar belangrijkste is ook natuurlijk een goede lens!
      daar kan ik al iets mee, ik ben een beginner en euhmm, wat bedoel je met afstelpunten?
      SHOT-UP 'jacky bucks photography'
      www.wix.com/jackybucks/schot-up
      nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

      Comment


      • #4
        Re: hulp gevraagt: weet niet welke camera.

        Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
        daar kan ik al iets mee, ik ben een beginner en euhmm, wat bedoel je met afstelpunten?
        Autofocus (of AF) is het automatisch scherpstellen op een onderwerp door de fotocamera. Het eerste autofocussysteem dateert uit de jaren zestig van de twintigste eeuw. Deze werd door Polaroid op de markt gebracht. Bij dit systeem werd door middel van geluidsgolven de afstand tot het onderwerp bepaald. Later werd een vergelijkbaar systeem ontwikkeld op basis van een infrarode lichtstraal.

        De huidige autofocus-systemen werken met een systeem om het verschil in contrast te meten tussen naastgelegen meetpunten. Als het onderlinge contrast tussen naast elkaar gelegen meetpunten maximaal is, dan is het beeld scherp. De werking is vergelijkbaar met die van ons eigen oog.
        Vooral bij sport is deze functie zeer handig. Hoe meer afstelpunten, hoe beter.
        http://xstreamdigital.be

        Comment


        • #5
          Re: hulp gevraagt: weet niet welke camera.

          dus ik zou een camera moete hebben die snelle objecte kan vastlegge
          Je wilt Canon of Nikon maar voor een camera met snelle AF kan ik je de A55 aanraden, of als je eventjes kan wachten zijn opvolger de A65. Er komt ook een A77 die nog een trapje hoger staat (10fps of meer, 24MP).
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: hulp gevraagt: weet niet welke camera.

            Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
            ik zou graag een wille sparen voor een nieuwe camera maar moet eerst een camera vinden die bij mij past. ..
            Eerst gaan sparen en dan vragen, want als je over x-maanden/jaren het bedrag bij elkaar hebt, is het advies van nu misschien een lachertje
            Wie wil in 2014 nu nog gezien worden met een D7000
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: hulp gevraagt: weet niet welke camera.

              Vergeet naast een nieuwe camera ook niet te kijken naar een goed, lichtsterk objectief met snelle autofocus....pas dan zul je veel snelle sporten pas goed kunnen vastleggen.
              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: hulp gevraagt: weet niet welke camera.

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Eerst gaan sparen en dan vragen, want als je over x-maanden/jaren het bedrag bij elkaar hebt, is het advies van nu misschien een lachertje
                Wie wil in 2014 nu nog gezien worden met een D7000
                ja dat is waar zo slim ben ik nu ook weer niet, maar ik vraag het alvast om een beeld te krijgen van waar ik naar moet kijken en in welke richting ik moet gaan
                SHOT-UP 'jacky bucks photography'
                www.wix.com/jackybucks/schot-up
                nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

                Comment


                • #9
                  Re: hulp gevraagt: weet niet welke camera.

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Je wilt Canon of Nikon maar voor een camera met snelle AF kan ik je de A55 aanraden, of als je eventjes kan wachten zijn opvolger de A65. Er komt ook een A77 die nog een trapje hoger staat (10fps of meer, 24MP).
                  ik ben nog niet iemand die de nummers van de camera herkent.. van welk merk zijn de camera's die je opnoemd?
                  SHOT-UP 'jacky bucks photography'
                  www.wix.com/jackybucks/schot-up
                  nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

                  Comment


                  • #10
                    Re: hulp gevraagt: weet niet welke camera.

                    Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
                    ik ben nog niet iemand die de nummers van de camera herkent.. van welk merk zijn de camera's die je opnoemd?
                    Die nummers zijn van Sony camera's A.. komt van Sony Alpha ..

                    Comment

                    Working...
                    X