Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens?

    Hallo,

    ik heb een klein accidentje gehad en mijn lens was stuk en te duur om te laten maken. Dit was de Nikkor 18-105.
    Ik ben nu aan het twijfelen hoe ik deze zou vervangen. Zou ik terug dezelfde nemen of een andere.
    Heb de sigma 18-200 3.5-6.3, sigma 18-250 3.5-6.3 en de tamron 18-270 3.5-6.3 Di VC PZD in gedachte. Deze hebben toch een betere zoom.
    Ik heb een Nikkon D3000-toestel.

    Wie kan mij helpen kiezen.

  • #2
    Re: Welke lens?

    In het algemeen is het zo dat hoe groter het zoomberiek is hoe slechter een lens is.

    De Nikkor 18-105 mm ken ik en kent veel tevreden gebruikers. Ik verwacht dat de andere door jou genoemde lenzen minder goed zijn. Heb je wel zo'n groot bereik nodig?
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommyboy456 Bekijk bericht
      Hallo,

      ik heb een klein accidentje gehad en mijn lens was stuk en te duur om te laten maken. Dit was de Nikkor 18-105.
      Ik ben nu aan het twijfelen hoe ik deze zou vervangen. Zou ik terug dezelfde nemen of een andere.
      Heb de sigma 18-200 3.5-6.3, sigma 18-250 3.5-6.3 en de tamron 18-270 3.5-6.3 Di VC PZD in gedachte. Deze hebben toch een betere zoom.
      Ik heb een Nikkon D3000-toestel.

      Wie kan mij helpen kiezen.
      Ik zou zoals gemeld niet gaan naar een megazoom daar deze over het algemeen minder zijn dan de zoom's van max 4 a 5 maal.Met de 18/270 heb je natuurlijk een groot bereik met een iets mindere kwaliteit , aan jou de keuze .

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommyboy456 Bekijk bericht
        Hallo,

        ik heb een klein accidentje gehad en mijn lens was stuk en te duur om te laten maken. Dit was de Nikkor 18-105.
        Ik ben nu aan het twijfelen hoe ik deze zou vervangen. Zou ik terug dezelfde nemen of een andere.
        Heb de sigma 18-200 3.5-6.3, sigma 18-250 3.5-6.3 en de tamron 18-270 3.5-6.3 Di VC PZD in gedachte. Deze hebben toch een betere zoom.
        Ik heb een Nikkon D3000-toestel.

        Wie kan mij helpen kiezen.
        Een vriend van mij heeft een D90 met dezelfde lens. Ik heb er een paar uur mee zitten spelen en vind het een prachtig bereik. Hangt allemaal af wat ge graag fotografeert natuurlijk.
        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
        website: http://www.hung.be
        facebook - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens?

          Wel meer zoombereik, niet beter.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment

          Working...
          X