Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe len(s)(zen) aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe len(s)(zen) aanschaffen

    hallo allemaal,

    ik heb een defecte lens en ben dus van plan mijn lenzen collectie uit te breiden, maar ik geraak er niet uit hoe ik dit ga aanpakken.

    ik heb een nikon 35mm f1.8, een nikon 70-300vr en een nikon 105 2.8 micro,
    nu mn oude 35-70 f2.8 is defect en deze ga ik niet meer laten herstellen,
    ik zoek dus een nieuwe lens die hiervoor in de plaats moet komen en desnoods mn 35mm ook kan vervangen. hij moet dienen als wandel lensje (liefst lichtsterk) en als portret lens, 2de optie is een apparte portret lens aan te kopen maar dan ook weer de vraag welke?

    hebben jullie suggesties voor mijn aanschaf?

    mvg koen
    Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

  • #2
    Re: nieuwe len(s)(zen) aanschaffen

    Ik denk dan aan de Tamron 28-75 mm.
    Nadeel: geen VR en begint pas bij 28 mm.
    Wel scherptekenend.

    Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD Aspherical IF SP AF might be a name you will easily forget. But this compact, cheap and fast constant f/2.8 mid-range zoom
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe len(s)(zen) aanschaffen

      50/1.4 of 1.8 en een 85/1.8
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe len(s)(zen) aanschaffen

        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
        Ik denk dan aan de Tamron 28-75 mm.
        Nadeel: geen VR en begint pas bij 28 mm.
        Wel scherptekenend.

        http://www.camerastuffreview.com/nl/...28-75-op-canon

        dat ik vr mis vindt ik totaal niet erg op dit bereik, wel dat ik scherpte zou missen
        Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe len(s)(zen) aanschaffen

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          50/1.4 of 1.8 en een 85/1.8
          is een 50mm een goed wandel lensje? ik heb nog nooit echt geprobeerd om alles met een vaste lens te doen, zou dit haalbaar zijn mits ik meer voetwerk verricht
          Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe len(s)(zen) aanschaffen

            Oorspronkelijk geplaatst door koeneke Bekijk bericht
            is een 50mm een goed wandel lensje? ik heb nog nooit echt geprobeerd om alles met een vaste lens te doen, zou dit haalbaar zijn mits ik meer voetwerk verricht
            Je kan in beide broekzakken de andere lenzen stoppen(35 + 85) en je bent aardig kompleet.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe len(s)(zen) aanschaffen

              Tamron 17-50 2.8 Goede lens, kost echt niet veel en maakt zeer scherpe beelden.
              De VC versie bestaat nu ook maar zou optisch minder presteren( zelf niet getest)
              Daarbij dan nog een 85 1.8 lens voor de portretten zou een prima combinatie zijn.
              Last edited by boerkejos; 13 juli 2011, 09:39.

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe len(s)(zen) aanschaffen

                Toen ik nog een crop camera had werkte ik vaak met 2 lenzen, een Canon 17-55 mm/2.8 en een Canon 100 mm/2.0. Die 17-55 kan je natuurlijk inwisselen voor een goedkopere Tamron. Ik vond het in ieder geval een heel fijne combinatie.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe len(s)(zen) aanschaffen

                  dank je voor alle reacties' dan ga ik waarschijnlijk opteren voor de 17-50 tamron en een nikon 85 1.8 en mn 35mm weg doen omdat deze voor portrette toch tekort is.

                  grtz koen
                  Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

                  Comment

                  Working...
                  X