Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap naar DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • overstap naar DSLR

    Na mijn analoge periode met Canon AE1 en T70, ben ik begonnen op het digitale pad met Powershot S2 IS en Powershot S5 IS. Hoewel ik steeds zeer tevreden was (en ben) van deze toestellen, loop ik tegen hun grenzen aan. Zelfs met de CHDK software er op.
    Na wat zoekwerk loop ik vast op de body's Canon EOS 600D en de EOS 60D. Als start lens om het toestel te leren kennen ga ik voor de Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD.

    Kan er mij echter iemand advies geven ivm de body ?
    Ik zie tot nu toe geen echte reden om de meeruitgave te doen voor de 60D tov de 600D.

    Aangezien ik al enkele tientallen jaren tevreden ben van Canon, zie ik ook geen reden om over te stappen naar een ander merk. En ik kies bewust voor de 600D of 60D aangezien ik door mijn powershots reeds verwend met een uitklapbaar en draaibaar display op de rug.
    Canon EOS 60D + Tamron 18-270 3.5-6.3 DI II VC PZD
    Canon Powershot S5IS + CHDK

  • #2
    Re: overstap naar DSLR

    Op DP review wordt exact beschreven wat de verschilen zijn. Die hoeft niemand voor je hier te herhalen.

    Maak je een lijstje met de verschiilen en bepaal aan de hand van je fotografie welk verschil belangrijk is. Zo is de 60D sneller, maar, heb jij daar wat aan.
    Etc.

    Dan heb je een simpel tabelletje en dan is helder wat je krijgt voor de meerprijs. En jij kan de afweging maken.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: overstap naar DSLR

      Oorspronkelijk geplaatst door Karel V Bekijk bericht
      Na mijn analoge periode met Canon AE1 en T70, ben ik begonnen op het digitale pad met Powershot S2 IS en Powershot S5 IS. Hoewel ik steeds zeer tevreden was (en ben) van deze toestellen, loop ik tegen hun grenzen aan. Zelfs met de CHDK software er op.
      Na wat zoekwerk loop ik vast op de body's Canon EOS 600D en de EOS 60D. Als start lens om het toestel te leren kennen ga ik voor de Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD.

      Kan er mij echter iemand advies geven ivm de body ?
      Ik zie tot nu toe geen echte reden om de meeruitgave te doen voor de 60D tov de 600D.

      Aangezien ik al enkele tientallen jaren tevreden ben van Canon, zie ik ook geen reden om over te stappen naar een ander merk. En ik kies bewust voor de 600D of 60D aangezien ik door mijn powershots reeds verwend met een uitklapbaar en draaibaar display op de rug.
      Canon 60D zou ik niet doen, vind dat meer een terug stap. De 50D vind ik beter omdat die meer naar de Semi-pro toe gaat. Canon 550D, 600D en 60D verschillen amper. Kunstof body, vind ik grootste nadeel. Ben ok Canon gewend. Maar stap toch naar Nikon D7000. sterke body en specs die naar de semi-pro toeleunen.
      http://xstreamdigital.be

      Comment


      • #4
        Re: overstap naar DSLR

        Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
        Canon 60D zou ik niet doen, vind dat meer een terug stap. De 50D vind ik beter omdat die meer naar de Semi-pro toe gaat. Canon 550D, 600D en 60D verschillen amper. KunstSTof body, vind ik grootste nadeel. Ben ok Canon gewend..
        Wat is het nadeel van een kunststof body?
        Alle body's , kunststof of magnesium hebben een RVS chassis onder de buitenkant, het maakt niks uit voor de duurzaamheid.

        Comment


        • #5
          Re: overstap naar DSLR

          Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
          Canon 60D zou ik niet doen, vind dat meer een terug stap. De 50D vind ik beter omdat die meer naar de Semi-pro toe gaat.
          Ja, maar die mist nu net waarom een 60/600D was gekozen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: overstap naar DSLR

            De beslissing is genomen en eerste foto's ook ...

            Aangezien ik op dit ogenblik in Spanje verblijf ben ik bij een officiële Canondealer langsgegaan en heb de 550, 600 60D en 7D met dezelfde lens mogen uittesten.
            Het is de 60D geworden met de vooropgestelde Tamron lens.

            Reden ? Naast de reeds eerder genoemde display, ligt het toestel perfect in de hand (de mijne toch). De beeldkwaliteit is perfect voor mij, en je kan ook geluid opnemen in de videomodus.

            Het draadloos aansturen van flitsers speelt zeker ook een rol, aangezien ik beroepsmatig soms foto's moet nemen van ongevalssituaties en dan verschillende flitsers kan opstellen om een overzichtsfoto te maken. De bediening is intuïtief en vlot.

            Waarom niet de 7D ? Inderdaad is vooral zijn bracketing snelheid een plus, maar ikzelf heb weinig situaties waar ik dit kan/moet gebruiken. Afgezien van het budget : volgend jaar( volgens de dealer) komt er een nieuwe(re) D7 uit die mogelijk ook een draaibaar display zou hebben (is wel een gerucht !).
            Als die dan nog dezelfde videomogelijkheden zou hebben als de 60D koop ik zeker die body er bij. (als ik terug budget heb). Duidelijk: de D7 is een beter toestel dan de 60D, maar je moet echt voor jezelf uitmaken of je al die mogelijkheden NU nodig hebt.

            Waarom niet de 550 of 600 ? verschil tussen beiden is verwaarloosbaar.
            Als je absoluut zoals ik, een draaibaar display wil en je hebt het budget, ga dan voor de 600 en overweeg zeker ook de 60D.
            Als je dat niet moet hebben, ga dan voor de 550 en spendeer het verschil aan een betere lens.

            De combinatie Powershot IS5 met de CHDK software en de EOS 60D met de Tamronlens, werkt perfect voor mij. Hiermee kan ik (tot nu toe) de meeste situaties wel aan. Nu nog op zoek naar een goede budgetvriendelijke flash. En volgend jaar als de fotomicrobe weer meer gebeten heeft misschien de nieuwe D7 body...

            Wat betreft prijzen: ben zowel in Frankrijk Andorra en Spanje aan het vergelijken geweest. Als je in België en Nederland goed zoekt krijg je dezelfde prijzen als hier. Spanje en Andorra zijn idd iets goedkoper, maar ga wel langs bij een erkende dealer ! Deze regelen je Europese garantie zonder probleem. Het prijsverschil is echter de verplaatsing op zich niet meer waard. Tenzij je natuurlijk enkele duizenden euro's tegelijk gaat uitgeven en dan best op voorhand onderhandelen per mail of bellen ....

            Ter vergelijking: Ik heb hier in Spanje bij de dealer (heeft ook twee winkels in Andorra, echter zelfde prijs) voor de combinatie body + Tamronlens zo'n 42€ minder (excl. verzendkosten) betaald als de goedkoopste webshop (op die dag !) in Be/NL.

            Hij heeft er ook nog gratis een snelle (20Mb) 8Gb geheugenkaart bijgegeven. Goede deal ?

            Vroeger moest ik geregeld voor het werk naar de US, jammergenoeg is dat nu gedaan. Je moet de prijzen daar eens vergelijken of als je in New York bent langs gaan bij B&H. Op zich is dat al een belevenis ! En als je de prijzen daar ziet tov Europa ... Pffff....

            Al bij al, ik ben gelukkig met mijn nieuw toestel en ben weeral tevreden over Canon Mijn vingers zijn weer triggerhappy ;-)
            Last edited by Karel V; 15 juli 2011, 18:18.
            Canon EOS 60D + Tamron 18-270 3.5-6.3 DI II VC PZD
            Canon Powershot S5IS + CHDK

            Comment

            Working...
            X