Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aotearoa - lucky duck + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aotearoa - lucky duck + Update

    Ik heb het genoegen gehad enkele maanden te kunnen doorbrengen in NIeuw Zeeland, het paradijs op aarde voor landschapfotografie.
    Ik heb er vooral hard gewerkt, maar ook hard gefotografeerd en bij deze wil ik enkele foto's aan jullie strenge maar rechtvaardige commentaren toetsen.

    Kickoff met Lake Matheson, West Coast Zuidereiland. Lucky Duck is zowel het eendje als ikzelf :-)



    f14, 1/50, 70mm, iso 100

    Update:deze moet scherper zijn
    Last edited by Red Falcon; 18 juli 2011, 19:29. Reden: verbeterde scherpte

  • #2
    Re: aotearoa - lucky duck

    Mooie sfeer zet je hier neer! Voor een berggek als ik wel een bezoekje waard zo te zien.
    Mijn website: http://dutchmountainscapes.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: aotearoa - lucky duck

      Prachtig !
      Ik kijk uit naar de volgende pics en interessante locaties !

      Ik ben aan de voorbereiding bezig voor een Nieuw-Zeeland fototrip in april.
      Zie ook http://forum.belgiumdigital.com/f57/...nd-368716.html

      Het "Spiegelmeer" staat zeker op de agenda

      Ik stuur je nog een PB
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: aotearoa - lucky duck

        Hele mooie foto met een prachtige sfeer. Het moet fantastisch zijn om daar te kunnen fotograferen
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

        Comment


        • #5
          Re: aotearoa - lucky duck

          Heerlijk sfeertje
          Groeten!

          500px / Facebook

          Comment


          • #6
            Re: aotearoa - lucky duck

            beetje krappe weerspiegeling maar toch een mooie.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: aotearoa - lucky duck

              Ook een droom van mij om er eens naar toe te gaan maar dan zonder een alledaags beeld zoals deze..
              Wat ik er mee bedoel is dat als ik naar het Schulens meer ga dan kan ik deze platen duizend keer schieten...wel zonder die bergen te verstaan...
              Ik vind als iemand naar zo een land gaat als Niew Zeeland dat je wel anders plaatjes zal schieten...No hard feeling maar ik hoop dat je me begrijpt
              Dus als je mijn mening vraagt over deze...
              Ik zal zeker niet geduldig genoeg zijn om de opvolgers te mogen aanschouwen..
              Laat ze dus maar komen die "specifieke Zeeland" foto's..
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: aotearoa - lucky duck

                Hey Pascal,
                sta mij toe hier toch even op te reageren...

                Behalve de typische "landmarks" zoals de Pancakes, de Mouraki Boulders, de fameuze gletsjers of het vulkanische noordereiland,... is NZ een land als een ander. Met meren, bergen, bossen, rotskusten... Net zoals bvb in Zwitserland (behalve die rotskusten dan ) en zovele andere locaties, waaronder het Schulensmeer en de Caps in Noord-Frankrijk.

                NZ is gekend voor de heldere lucht en het speciale licht, maar voor de rest kan je er evengoed landschappen fotograferen als op andere bestemmingen.

                Vandaar ook dat ik van vele mensen ontgoocheling waarneem na hun NZ-trip.
                Je kan je vele euro's besparen en een vlucht van +30u door een shoot in Zwitserland, Schotland of IJsland te gaan doen. Daar vind je ook mooie landschappen, al dan niet alledaags... Het is uiteindelijk het licht en de sfeer die de foto maakt. En dat is eerder uniek aan het moment dan aan de locatie.
                En dat is hier in deze foto zeker aanwezig.

                Waarom dan naar NZ ? Geen idee... Ik zal het je volgend jaar weten te vertellen ;-)
                Misschien moet je er iets minder ver en lang zoeken naar de mooie plekken, en heb je het mooie licht meestal mee...

                Deze binnenkomer doet mij alvast smaken naar meer...

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Ook een droom van mij om er eens naar toe te gaan maar dan zonder een alledaags beeld zoals deze..
                Wat ik er mee bedoel is dat als ik naar het Schulens meer ga dan kan ik deze platen duizend keer schieten...wel zonder die bergen te verstaan...
                Ik vind als iemand naar zo een land gaat als Niew Zeeland dat je wel anders plaatjes zal schieten...No hard feeling maar ik hoop dat je me begrijpt
                Dus als je mijn mening vraagt over deze...
                Ik zal zeker niet geduldig genoeg zijn om de opvolgers te mogen aanschouwen..
                Laat ze dus maar komen die "specifieke Zeeland" foto's..
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Re: aotearoa - lucky duck

                  zalige plaat
                  zal voor mij een droom blijven om daar ooit eens naar toe te gaan
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #10
                    Re: aotearoa - lucky duck

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Ook een droom van mij om er eens naar toe te gaan maar dan zonder een alledaags beeld zoals deze..
                    Wat ik er mee bedoel is dat als ik naar het Schulens meer ga dan kan ik deze platen duizend keer schieten...wel zonder die bergen te verstaan...
                    Ik vind als iemand naar zo een land gaat als Niew Zeeland dat je wel anders plaatjes zal schieten...No hard feeling maar ik hoop dat je me begrijpt
                    Dus als je mijn mening vraagt over deze...
                    Ik zal zeker niet geduldig genoeg zijn om de opvolgers te mogen aanschouwen..
                    Laat ze dus maar komen die "specifieke Zeeland" foto's..
                    Bedankt voor je reactie, ik heb graag wat strenge commentaren, op flickr krijg je dat niet en ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt. In nz is er namelijk een toeristisch circuit dat je in een kleine twee weken kan afwerken: busje stopt, mensen nemen een fotoke, terug busje in en naar de volgende locatie. Lake Matheson is een van de stopplaatsen, makkelijk toegangkelijk en dus krijg je inderdaad de stereotiepe foto met de reflectie van mt cook. En op zich is daar niets mis mee want het zijn ongeloofelijk mooie plaatsen.

                    Maar, voor de serieuze amateur mag het wat meer zijn, en ik heb dan ook mijn best gedaan om er iets anders dan het 'gewone' van te maken. Ik ben meerdere keren en in twee verschillende seizoenen (begin zomer en herfst) naar deze locatie gereisd, telkens krijg je andere weersomstandigheden, maar enkel deze ochtend had ik het soort licht waar je op hoopt, dus het is zeker geen alledaags beeld.
                    Ik had mijn breedhoek kunnen gebruiken om te concentreren op de reflectie en dan krijg je het klassieke beeld, maar de optrekkende mist creeerde zo'n mooie sfeer dat ik daar op heb ingezoomd, bij 70mm kreeg ik nog net die twee alpenpieken in beeld, en het eendje maakt de foto dan, zonder eend had ik deze niet gekozen.

                    Het is net de uitdaging om zulke locaties een nieuwe invalshoek te geven, en dan zelf op zoek te gaan naar unieke beelden. Ik za zeker nog enkele foto's posten en het zal een mix zijn van beide.

                    Comment


                    • #11
                      Re: aotearoa - lucky duck

                      Had deze foto genomen geweest in Frankrijk bijv; dan was het een topper geweest maar omdat hij uit NZ komt is hij minder goed

                      Beter dus je locatie niet te vermelden ...

                      Ik denk dat het allerbelangrijkste de foto zelf is ... en voor een "kick off" mag die zeker gezien zijn

                      Krappe weerspiegeling + onscherpe eend mss. maar voor de rest niks dan positiefs imho
                      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                      Comment

                      Working...
                      X