Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera voor opleiding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera voor opleiding

    Hallo,

    Na de zomervakantie ga ik een opleiding Fotonica beginnen en hoewel het niet verplicht is wil ik toch graag een spiegelreflex camera aanschaffen om zelf mee te gaan experimenteren en ook opdrachten mee te doen (zonder dat je heletijd hoef te lenen).

    Op dit moment heb ik de Nikon D3100 op het oog omdat het wel redelijk goekoop is (650 euro met 2 lenzen). Alleen vraag ik me af of deze wel "volledig" genoeg is voor de opleiding fotograaf / cameraman, aangezien het meer een familiecamera is, of instap model of iets dergelijks. Dus of je er qua instellingen enzo wel goed mee uit de bocht kan.

    Daarom kijk ik nu ook naar de Nikon D90, die iets duurder is.
    Overigens heb ik het liefste een Nikon omdat ze op mijn school gezegd hebben dat ze daar het liefste met Nikon werken.

    Mijn vraag is dus welke ik het beste kan kopen om er zo goed mogelijk van gebruik te kunnen maken tijdens mijn opleiding. Hoeft overigens niet perse een van deze twee te zijn.

    Ik hoop op reactie's,

    MVG

    Jort

  • #2
    Re: camera voor opleiding

    Oorspronkelijk geplaatst door jort Bekijk bericht
    Alleen vraag ik me af of deze wel "volledig" genoeg is voor de opleiding fotograaf / cameraman, aangezien het meer een familiecamera is, of instap model of iets dergelijks. Dus of je er qua instellingen enzo wel goed mee uit de bocht kan.
    Normaal leer je dat soort dingen in de opleiding....
    Het kan zijn dat je comclusie tijdens/na de cursus is, dat voor je soort fotografie een Leica M9 nodig hebt.

    YMMV Nerdi

    NB. Fotonica is zover ik weet wel geen fotografen opleiding ....
    Last edited by Nerdifant; 12 juli 2011, 09:06. Reden: NB toegevoegd
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: camera voor opleiding

      Alleen vraag ik me af of deze wel "volledig" genoeg is voor de opleiding fotograaf / cameraman, aangezien het meer een familiecamera is, of instap model of iets dergelijks.
      Familiecamera, alsjeblieft zeg. De D3100 kan alles wat de professionele analoge camera's konden en meer (behalve kopje onder gaan )

      De instapcamera's hebben alle basisinstellingen die je nodig zult hebben voor je opleiding. Alles wat daarboven zit is duurder vanwege de betere bouwkwaliteit, betere hardware en elitaire features.

      Elke SLR-camera zal voldoen, maar het meest logisch is natuurlijk te beginnen met een instapmodel omdat je dan goedkoper uit bent en nog niet precies weet wat je zoekt in een camera. Later kun je naar gelang je wensen uitbreiden.

      Ergo: D3100 / D5100 / D90

      Comment


      • #4
        Re: camera voor opleiding

        En toch zou ik me een D90 kopen.

        Comment


        • #5
          Re: camera voor opleiding

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          En toch zou ik me een D90 kopen.
          +1

          Eventueel starten met de D90 met 1 lens en mocht later tijdens de opleiding blijken dat je nog een andere lens nodig hebt deze dan bijkopen...

          Comment


          • #6
            Re: camera voor opleiding

            Gewoon starten met D90 of D3100 + Nikkor 18-105 mm.
            Na verloop van tijd loop je tegen grenzen aan. Maar dan weet je wel welke grenzen. Bv beperkte lichtsterkte of zoombereik. Aan de sensorkwaliteit zal het niet snel liggen.

            Overigens, vaak zitten de grenzen in jezelf.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: camera voor opleiding

              Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
              Gewoon starten met D90 of D3100 + Nikkor 18-105 mm.
              Na verloop van tijd loop je tegen grenzen aan.
              en dan kom je al snel bij Canon uit)(.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: camera voor opleiding

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                en dan kom je al snel bij Canon uit)(.
                grt,bouk.
                Blijf maar dromen Bouk,

                ik zou gewoon een D90 kopen op dit moment
                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                Our English website: www.kaichitravel.com
                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                Comment


                • #9
                  Als ze al vooraf zeggen welk merk camera ze prefereren, dan kunnen ze er beter ook meteen bij vertellen welk type het minimum is en welke lens of lenzen worden aangeraden. En van mij zouden ze al meteen de vraag krijgen waaròm ze een merk naar voor schuiven, want daar moet een reden voor zijn.
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment

                  Working...
                  X