Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact Sony vs. Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact Sony vs. Canon

    Hej,

    Ben opzoek naar een compactje met als max. budget €200
    Deze zou moeten dienen om mee te nemen op vakantie omdat ik mijn Canon 550D ga thuis laten.
    Ben dan op zoek gegaan en ben op de Canon digital ixus 220 hs black voor €199 uitgekomen samen met de Sony Cybershot DSC HX5 ook voor €199 (voorlopige promoprijs) anders kost deze Sony €299.
    Wat is volgens jullie kenners de beste keuze?
    Als ik naar de user images op Dpreview kijk lijkt de Sony bij de betere van de 2.
    Canon:
    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

    Sony:
    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


    Ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen!
    Groetjes Jeroen

  • #2
    Re: Compact Sony vs. Canon

    Het hangt er een beetje vanaf wat je wil . . . er zijn wel duidelijk verschillen tussen deze beide toestellen, de Sony heeft minder pixels ( vind ik eerder voordeel dan nadeel bij een compact ) Sony heeft ook 10x zoom tegenover de canon maar 5x. Schermvenstertje achteraan is bij de Sony groter. De Canon heeft dan weer een iets licht sterkere lens, zeker in breedhoek. Filmpjes slaat de Sony op in het AVCHD formaat, wat zeker een pluspunt is. De Canon is iets platter ( 1 cm ) wat een voordeeltje is om in je broekzak te steken.
    Ik heb gisteren mijn Sony HX5V toe gekregen dus nog niet echt kunnen testen, ik heb wel de panoramafunctie eens geprobeerd en dat is werkelijk ongelofelijk simpel in gebruik met schitterende resultaten.
    De "V" versie, HX5V dus die ik heb, heeft ook GPS en een kompas aan boord.

    Ondertussen heeft de Sony HX5 ook al opvolgers, namelijk de HX7 en de HX9, wel een stuk duurder, je kan ze hier vergelijken. Ikzelf heb bewust gekozen voor de HX5 omdat de twee opvolgers volgens mij hun prijs/kwaliteit verhouding niet opweegt tegen de HX5
    Last edited by Franciskine; 12 juli 2011, 17:37.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment

    Working...
    X