Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon macro lens of Sigma? Wie kan mij helpen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon macro lens of Sigma? Wie kan mij helpen?

    Hallo Iedereen,

    Ik heb een Nikon D5000 en ik ben al een tijdje bezig met macrofotografie.
    Hierbij gebruikte ik meestal mijn 55-200VR + een Raynox DCR250 macro converter. Ik ben er achter gekomen dat je met een macro converter toch veel beperkingen hebt vooral in de scherpte.

    Ik wil me dus een echte macro lens gaan aanschaffen, maar ben nog aan het twijfelen.
    Op internet heb ik de Nikon AF-S DX Micro 85mm f/3.5G ED VR gezien. Ik vraag me af of 85mm niet soms te weinig is voor bijvoorbeeld hele kleine insecten om deze mooi groot in beeld te krijgen. De 105mm van Nikon is mij eigenlijk te duur kost +/- €750. Er is ook nog de Sigma DG EX 105mm f/2.8 Macro deze kost evenveel als de nikon namelijk +/-€410.

    Mijn vraag is of de kwaliteit van de Sigma veel slechter is dan de kwaliteit van de originele Nikon macro lens? Ik lees vaak dat de originele lenzen van Nikon toch vele malen beter zijn dan de sigma of andere merken voor lenzen. Heeft iemand ervaring met een van deze lenzen? of mijn vragen beantwoorden dan hoor ik het graag.

    Groeten Ludo

  • #2
    Re: Nikon macro lens of Sigma? Wie kan mij helpen?

    Een goede gebruikte Sigma 2.8 150mm zoeken
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Nikon macro lens of Sigma? Wie kan mij helpen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Een goede gebruikte Sigma 2.8 150mm zoeken
      '

      Dat kan ook Maar volgens mij moeilijk te vinden.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon macro lens of Sigma? Wie kan mij helpen?

        Oorspronkelijk geplaatst door LBfoto Bekijk bericht
        '

        Dat kan ook Maar volgens mij moeilijk te vinden.
        Een beetje doorsparen voor een nieuwe dan .
        Bedenk dat alle echte macrolenzen behalve de MP-e65 voor canon dezelfde grootte fotograferen 1:1 dus een 85mm of een 105mm of 150mm ... allemaal hetzelfde , de afstand tot de insecten is natuurlijk wel groter met een 150mm dan bij de 85 mm en zal makkelijker werken .

        Grtz .

        Dirk .
        Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

        Comment


        • #5
          Re: Nikon macro lens of Sigma? Wie kan mij helpen?

          Bedenk wel dat je met macro bijna nooit AF gebruikt en dat er dus talrijke lenzen bruikbaar zijn, eventueel met een adapter.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Nikon macro lens of Sigma? Wie kan mij helpen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Bedenk wel dat je met macro bijna nooit AF gebruikt en dat er dus talrijke lenzen bruikbaar zijn, eventueel met een adapter.
            Oorspronkelijk geplaatst door jendi Bekijk bericht
            Een beetje doorsparen voor een nieuwe dan .
            Bedenk dat alle echte macrolenzen behalve de MP-e65 voor canon dezelfde grootte fotograferen 1:1 dus een 85mm of een 105mm of 150mm ... allemaal hetzelfde , de afstand tot de insecten is natuurlijk wel groter met een 150mm dan bij de 85 mm en zal makkelijker werken .

            Grtz .

            Dirk .
            Oke, Bedankt voor de reacties. Ik zal nog eens goed gaan zoeken en nadenken

            Groeten,
            Ludo

            Comment


            • #7
              Re: Nikon macro lens of Sigma? Wie kan mij helpen?

              Oorspronkelijk geplaatst door LBfoto Bekijk bericht
              Ik vraag me af of 85mm niet soms te weinig is voor bijvoorbeeld hele kleine insecten om deze mooi groot in beeld te krijgen.
              Alle (1:1) macro lenzen zullen die beestjes even groot afbeelden, maar hoe groter de brandpuntsafstand is, hoe groter de kans is dat ze er nog zitten.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon macro lens of Sigma? Wie kan mij helpen?

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Alle (1:1) macro lenzen zullen die beestjes even groot afbeelden, maar hoe groter de brandpuntsafstand is, hoe groter de kans is dat ze er nog zitten.
                Oké nu snap ik er wat meer van Dus dan zou ik aan een 105mm in principe ook al genoeg hebben. Met de 150mm kan je dus alleen verder van je onderwerp afstaan en scherpstellen.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon macro lens of Sigma? Wie kan mij helpen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LBfoto Bekijk bericht
                  Oké nu snap ik er wat meer van Dus dan zou ik aan een 105mm in principe ook al genoeg hebben. Met de 150mm kan je dus alleen verder van je onderwerp afstaan en scherpstellen.
                  Niet alleen dat. Hoe meer mm, hoe gemakkelijker het is om je subject te isoleren. Achtergrond is rustiger. De Sigma 150/180 en Tamron 180 hebben bovendien ook een tripod-ring: zéééér handig om snel van bvb landscape naar portrait stand te switchen.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon macro lens of Sigma? Wie kan mij helpen?

                    Jup, dat wordt zelden vermeld maar is een groot voordeel. Het beeld een klein beetje roteren is zo gebeurd met een statiefring.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon macro lens of Sigma? Wie kan mij helpen?

                      Ik heb goede ervaringen met de Duitse e-bay: duitsers beschrijven hun produkt zoals het in werkelijkheid is, dus geen verassingen. Ik moet wel toegeven dat de prijzen de laatste tijd wat aantrekken. Maar daar is meestal keuze zat, zeker als je wat geduld hebt.http://cgi.ebay.de/Nikon-AF-Micro-Ni...item2a1234f876 zoals dit bv.
                      Last edited by fddent; 12 juli 2011, 17:01. Reden: link toegevoegd

                      Comment

                      Working...
                      X