Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwigheden op komst bij Canon.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwigheden op komst bij Canon.

    Augustus 2011 7D Mark II
    ■24 Mega pixel Full Frame
    ■Dual Digic V
    ■Will be a partial replacement for the discontinued 1D Mark IV


    September 2011 1D Mark V
    ■32 Mega pixel Full Frame
    ■Dual Digic V
    ■Will be a partial replacement for the discontinued 1D Mark IV and complete the merging of the 1D line


    Maart 2012 5D Mark III
    ■32 Mega pixel Full Frame
    ■Digic V
    ■New 11 point AF system
    ■Will have the best video features of the EOS line

    Waarheden of leugens, de tijd brengt raad.

  • #2
    Re: Nieuwigheden op komst bij Canon.

    Die 7D Mark II lijkt mij wel een interessant toestel. Ben nu namelijk op zoek naar een FF en twijfelde tussen de D700 (betere AF onder lichtarme omstandigheden) en de 5d Mark II. Die 7D Mark II zou daar dus perfect tussen zitten en mij bij Canon houden.

    Maar dat is dan een nieuwe 7D terwijl de "oude" in september nog maar twee jaar oud is. Terwijl de updates toch meestal een drietal jaren in beslag nemen. Maar ik hoop dat het in dit geval toch zo is.
    Canon 1DIV - Canon EF 24-70mm f/2.8 II L - Canon EF 50mm F 1.4

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwigheden op komst bij Canon.

      En al iets bekent over de objectieven?
      Zoals de opvolger van de 17-55?
      Canon 5D2 en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwigheden op komst bij Canon.

        Op http://www.canonrumors.com/ staat er continu vanalles maar nu er vertraging is met de productie in Japan zie ik toch niet meteen iets nieuw verschijnen. Het zou tof zijn, maar het zou mij verbazen. Ze kunnen nu al niet volgen waardoor de prijzen stijgen.

        Toyota heeft bijvoorbeeld hun nieuwe Yaris niet kunnen produceren en de productie van het oud model terug gestart.

        Een 7D II die een 1D IV vervangt? Dit lijkt mij zeer vreemd. Waar hebt ge deze info van?
        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
        website: http://www.hung.be
        facebook - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwigheden op komst bij Canon.

          Wellicht kan je ook de bron vermelden ;-)



          CR’s Take
          7D Mark II being a fullframe camera and “partially” replacing the 1D Mark IV? Not likely for a couple of reasons.

          The model name “7D” would go against Canon’s naming strategy. I can’t see a Mark II of the current camera, overtaking the 5D Mark III in pricepoint and features. Name this camera “3D” and it makes sense. It was said the 70D would move to where the 7D current sits, an APS-C camera with lots of features above the Rebel. There could be some truth to that, the price difference between the 60D and T3i is tiny. I’m going to wager that any 7D direct replacement will remain an APS-C camera.
          The other issue I see with this theory is folks that currently have a 7D with EF-S lenses. A lot of 7D buyers are very likely to have purchased a 10-22 and/or a 17-55 f/2.8 IS, not allowing them to bring their lenses to a Mark II version would be silly.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwigheden op komst bij Canon.

            Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
            Augustus 2011 7D Mark II
            ■24 Mega pixel Full Frame
            ■Dual Digic V
            ■Will be a partial replacement for the discontinued 1D Mark IV

            Waarheden of leugens, de tijd brengt raad.
            Hoe kunnen ze nu in een croptoestel een fullframe sensor monteren,

            Fullframe vraagt een gans ander toestel, grotere spiegel, grotere zoeker, grotere sluiter en noem maar op.

            Ik ben geen echte Canon kenner, maar denk als ze een camera uitbrengen met bovenstaande specificaties, dat dat kind wel een andere naam zal hebben, en niet 7D MarkII.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwigheden op komst bij Canon.

              In hoeverre betrouwbaar..

              Hi
              My local dealer, media markt, claims that the new 5d3 and 7d2 will be announced within a month and in the shelves this summer. The sales representative was so sure and convincing that I am selling my 5d2 before the price drops. He claimed the sales team already prepares for the rush of totally 7 new models/updates from Canon and Nikon, and that the new add's from media markt are being prepared formthis as we speek!
              I hope its true!!
              Anyone else who heard this?
              Canon 1DIV - Canon EF 24-70mm f/2.8 II L - Canon EF 50mm F 1.4

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwigheden op komst bij Canon.



                Dit is inderdaad de bron.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwigheden op komst bij Canon.

                  Lijkt me zéér onwaarschijnlijk dat een 7D2 ineens een FF camera zou worden.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwigheden op komst bij Canon.

                    Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                    Lijkt me zéér onwaarschijnlijk dat een 7D2 ineens een FF camera zou worden.
                    Dat lijkt mij ook, ze gaan de gebruikers van een crop toestel niet plots laten overschakelen naar full-frame, omdat die dan een compleet nieuw setje lenzen ndig hebben.

                    De 1D MKIV is volgens mij zelfs nog niet lang genoeg uit om die al te vervangen, de 1DS MKIII, die zou dan eerder een opvolger moeten krijgen. In dat geval zou de sensor wel meer pixeltjes kunnen krijgen, maar het zou dan wel de 1DS MKIV worden, en niet de "V" (of ze zouden er eentje moeten overslaan...).

                    De huidige 5D MKII is er ook al een tijdje, daarvan kan je onderhand ook wel een update verwachten, en misschien geldt dat ook wel voor de 7D, maar dat zal volgens mij zeker geen full-frame worden (als ze de 7D full-frame maken, met een betere AF dan de 5D, dan is er geen reden meer om nog een 5D te kopen, tenzij die veel goedkoper wordt dan de 7D).

                    Het zijn "Canonrumors", geruchten dus...
                    Last edited by Black B@ndit; 11 juli 2011, 16:19.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwigheden op komst bij Canon.

                      Oorspronkelijk geplaatst door tomclaessens Bekijk bericht

                      Maar dat is dan een nieuwe 7D terwijl de "oude" in september nog maar twee jaar oud is. Terwijl de updates toch meestal een drietal jaren in beslag nemen.
                      Onzin, vanaf het begin van het digitale tijdperk komen de meeste nieuwe Canon's na 18 maanden....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwigheden op komst bij Canon.

                        Bron????

                        ik kan zo ook iets verzinnen voor Nikon, maar dat slaat dan nergens op.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwigheden op komst bij Canon.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          en misschien geldt dat ook wel voor de 7D, maar dat zal volgens mij zeker geen full-frame worden (als ze de 7D full-frame maken, met een betere AF dan de 5D, dan is er geen reden meer om nog een 5D te kopen, tenzij die veel goedkoper wordt dan de 7D).
                          Dat zou natuurlijk ook mogelijk kunnen zijn, diversificatie in het FF gamma: een low-end 5D met simpel AF systeem en slechts 1 processor, en daarnaast een high-end 5D(7D2 ?) met top AF systeem en 2 processoren. Wait and see.
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwigheden op komst bij Canon.

                            7D II zal nooit FF zijn : denk maar even aan de vele telegebruikers die nu "genieten" van de cropfactor van de 7D. Die van Canon zijn niet gek hoor .

                            Zeg nu zelf, als je op zoek bent naar een combo van 2 ideale Canon body's, dan zijn dat vandaag toch de 7D en de 5DII. Dat duo in huis hebben, daar kan ik jammer genoeg enkel van dromen maar mij lijkt dat de bijna perfecte combinatie. Bijna ? Ja, een articuleerbaar scherm, dat moeten ze er nog aan toevoegen en ze zijn (voor mij) perfect .
                            Master the craft, and the art will follow.
                            Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                            http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwigheden op komst bij Canon.

                              Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                              7D II zal nooit FF zijn : denk maar even aan de vele telegebruikers die nu "genieten" van de cropfactor van de 7D. Die van Canon zijn niet gek hoor .
                              Wat maakt het nu uit hoe ze dat beestje gaan noemen? Als de 'nieuwe' 7D een FF wordt en de opvolger van de huidige 7D een 8D of 6D gaat heten, who cares? Alleen uit marketing oogpunt

                              Ik moet een lens hebben voor een 7D...welk type? weet ik niet...een oude?.....ja...oh dan kun je deze gebruiken en daar sta je dan met je 17-55 voor een mkII FF, waarvan jij vind dat die na een 1/2 jaar al oud is......
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X