Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoge lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Analoge lenzen

    hallo beste foto-mensjes!
    Ik zou graag beginnen met digitale fotografie, maar momenteel nog een beperkt budget. Ik heb de sony alpha 100 en de vraag is, kan ik lenzen van een oudere analoge spiegelreflex gebruiken op deze? Mijn stiefvader heeft nog een aantal super lenzen die veel geld gekost hebben!
    Alvast bedankt voor jullie antwoord,

    mvg

    Andy Plevoets

  • #2
    Re: Analoge lenzen

    hangt ervan van welk merk deze lenzen zijn

    alle canon EF-lensen kan je gebruiken op elke canon-body

    bij nikon weet ik niet hoe deze afkortingen zitten maar hier zal ook wel een reeks zijn die op de huidige body's kan gebruikt worden, maar ik weet het afhankelijk zal zijn want voor sommige heb je ingebouwde scherpstelmotor nodig op de body aangezien die niet op de lens zit

    voor sony passen normaal de minolta lenzen bvb maar dit zullen ook niet alle lenzen zijn
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Analoge lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      voor sony passen normaal de minolta lenzen bvb maar dit zullen ook niet alle lenzen zijn
      Van zijn opa, dus het kunnen dus makkelijk MF lenzen zijn en die passen niet.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Analoge lenzen

        Ja niet van mijn OPA maar StiefPa
        Ik heb even de lens erbij gehaald die ik hier al liggen heb. is en Olympus lens 35-70mm. Bovenaan staat ook nog B+W erbij. Hij heeft ook nog een paar andere telelenzen (vrij dure, het merk ontbreekt me momenteel, kan er niet opkomen).
        Ik weet wel dat er adapterringen bij zijn.
        Dank voor jullie hulp!

        Comment


        • #5
          Re: Analoge lenzen

          Lenzen met Olympus OM vatting zijn zonder meer met een adapter bruikbaar op Sony.
          Wel handmatig instellen, maar dat hoeft geen probleem te zijn voor sommige soorten fotografie.

          Comment


          • #6
            Re: Analoge lenzen

            Misschien toch de vraag eens specifiek formuleren mbhv een lijstje van je stiefvader.
            Het leuke van van fotografie is dat algemene- en detailkennis elkaar soms moeten aanvullen om tot een wenselijk resultaat te komen.

            Op z'n Nederlands...
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment

            Working...
            X