Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

    Hoi hoi,

    Even hier bevindingen vragen: ben mijn arsenaal lenzen aan het upgraden en ben aan het kijken voor een opvolger van mijn 15-85 IS USM...

    Zoals ik lees en zie zijn dit 2 lenzen die vaak gebruikt worden... Nu wou ik graag eens horen wat te pro's en de contra's zijn van deze.... Heb altijd met IS gewerkt, dus ik weet niet in hoeverre dit een "gebrek" is aan de 24-70? Aan de andere kant, soms mis ik nu een lichtsterke lens...

    Help?!

    Groetjes Ryan
    Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

  • #2
    Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

    Gebruik de "optie" zoeken en een hele wereld gaat voor je open

    Comment


    • #3
      Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

      Als je nu je fotobestanden ging analyseren. Kijken wanneer IS nodig was. Kijken wanneer 70 mm te weinig zou zijn. Kijken wanneer 105 mm beter dan 85 mm zou zijn.
      Dan kom je er vanzelf wel achter wat je volgende lens moet zijn.

      Ben benieuwd de uitslag te vernemen van je analyse!
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

        Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
        Hoi hoi,
        soms mis ik nu een lichtsterke lens...
        Ben het eens dat met de zoek functie een wereld voor je open gaat.

        Neem eventueel de 17-55 ook mee als je de zoek functie gaat gebruiken

        Comment


        • #5
          Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

          Hangt er vanaf waarvoor de lens moet dienen. Als f2.8 niet nodig is dan heb je wel een mooi bereik met de 24-105.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Hangt er vanaf waarvoor de lens moet dienen. Als f2.8 niet nodig is dan heb je wel een mooi bereik met de 24-105.

            mir
            Ja, maar voor beide lenzen geldt toch dat ze op hun scherpst zijn met het diafragma niet vol open? Dus als je echt voor optimale scherpte gaat, dan verlies je bij beiden zeker 1 stop, wat maakt dat je met die 24-70mm toch nog op f/4 uitkomt, maar dat die 24-105mm al op f/5.6 uitkomt. Of ben ik nu mis?
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

              f:2.8 is één stop meer licht dan f:4, daar ga je niet dramatisch veel mee vooruit.

              Zowel de 24-70 als de 24-105 zijn FF lenzen, je gaat je 15mm groothoek verliezen, en 85 mm is echt een mooi telebereik op een crop.

              Hou je 15-85 en koop een lichtsterke prime bij, naargelang je budget

              EF50mm 1.8
              Sigma 30mm 1.4
              EF28mm 1.8
              EF 50 1.4

              enz gebruik de zoekfunctie

              Comment


              • #8
                Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

                Ik werk al jaren met de combinatie 10-22 en 24-105. Eerst op de 50D en nu op de 7D.
                De 10-22 heb ik onlangs vervangen door een 16-35 2.8 met als enige reden de overstap naar FF in de toekomst

                Ik ben alvast heel tevreden met mijn 24-105 op mijn 7D. Ik heb ze zelfs ooit verkocht en vervangen door een ef-s 17-55 2.8. Maar ik miste al snel het bereik vande 24-105 en heb ze dan terug gekocht vande persoon aan wie ik ze verkocht had.

                En als ik ooit overstap op FF heb ik met mijn 16-35 2.8 en 24-105 f4 een mooie set denk ik.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

                  Zoals altijd: voor en tegenstanders...

                  Zoals jullie ook zien heb ik een 7D ter beschikking, heb net eens mijn foto's vlug doorlopen en merk dat ik nauwelijks onder de 24mm ga...

                  Dus rest er mij enkel de vraag: mensen die beide lenzen hebben gehad, of reeds met non-IS lenzen hebben gewerkt... Is dit echt een groot verschil? Mijn foto's zijn wel mooi scherp meeste van de keren.. dus denk ik dat dit ook grotendeels door deze functie komt...
                  Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

                    Mir, zo zie je maar weer. Hoe persoonlijknde keuze voor een objectief is

                    Hier is het net andersom 24-105 ligt werkeloos stof te vangen in de kast en de 17-55 word meeste gebruikt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

                      Voor de 7D zou ik geen 24mm nemen omdat je iets te weinig wide zal hebben .Ik heb om die reden een 5DmkII bijgekocht ( anders moest ik nog een lens en een nieuwe body kopen voor de vrouw ==> 5DmkII en geen lens bijkopen)

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door François01
                        Voor de 7D zou ik geen 24mm nemen omdat je iets te weinig wide zal hebben .Ik heb om die reden een 5DmkII bijgekocht ( anders moest ik nog een lens en een nieuwe body kopen voor de vrouw ==> 5DmkII en geen lens bijkopen)
                        Te weinig breedhoek hangt er ook wel vanaf wat je fotografeert, hé...
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

                          heb ze beide, en eerlijk gezegd gaat mijn 24-70 waarschijnlijk de deur uit ( de 24-105 is van mijn ouders die ik wel prettig is te gebruiken maar totaal niet gebruikelijk in mindere lichtomstandigheden ). Ik werk liever met lichtsterke primes. Sinds ik de 50 1.4 van Sigma heb en de 85 1.8 ( zo zie je maar het moet niet altijd L kwaliteit zijn om deftig te zijn ) komt mijn 24-70 enkel nog uit de zak als ik ergens zit waar ik quasi geen tijd heb om lenzen te wisselen. Maar ik ga hem waarschijnlijk wegdoen en een 35L in de plaats nemen. Maar ook hier, je moet zien wat je neemt op de sensor, ik heb niet meteen een breedhoek nodig ( al wacht ik wel op de 8-15L voor interieur shots van wagens )
                          UnicornPictures on Facebook & Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

                            heb zelf onlangs de 24-105 gekocht na twijfelen tussen die en de 24-70 2.8... Voor mij was de 2.8 niet echt een supervoordeel omdat mijn 1D4 niet zo nauw kijkt op een stopje ISO

                            Het bereik 24-105 vind ik super gewoon en de lens is scherp. IS is mooi meegenomen natuurlijk.
                            Handig is ook dat de 24-105 WEL gebruik kan maken van cross-type AF-punten van je camera ondanks dat het geen 2.8 lens is.

                            My 2 cents
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Ik werk al jaren met de combinatie 10-22 en 24-105. Eerst op de 50D en nu op de 7D.
                              De 10-22 heb ik onlangs vervangen door een 16-35 2.8 met als enige reden de overstap naar FF in de toekomst

                              Ik ben alvast heel tevreden met mijn 24-105 op mijn 7D. Ik heb ze zelfs ooit verkocht en vervangen door een ef-s 17-55 2.8. Maar ik miste al snel het bereik vande 24-105 en heb ze dan terug gekocht vande persoon aan wie ik ze verkocht had.

                              En als ik ooit overstap op FF heb ik met mijn 16-35 2.8 en 24-105 f4 een mooie set denk ik.

                              mir
                              Die 17-50 had te weinig bereik zeg je?
                              voor wat merkte je dat dan precies, bij concertfoto's of natuurfoto's,..?
                              Ik overweeg net zo een lens te kopen voor op reis..

                              Comment

                              Working...
                              X