Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschillende lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschillende lenzen?

    Is er ergens een site of een pagina waar ik de verschillen tussen de lenzen kan zien (wat ze doen, gebruiksmogelijkheden, ...)

    Ben niet echt duidelijk geweest, ik bedoel dus geen lenzen van een winkel om te vergelijken maar wat een tele-lens inhoud bijvoorbeeld, een macro, een zoomlens, ...

    En zo altijd een voorbeeldfoto erbij van wat er mee te bereiken valt.

    Alvast bedankt,
    Glenn
    Last edited by KillerRu; 10 juli 2011, 22:56.
    Deviantart account: Klikje!

  • #2
    Re: Verschillende lenzen?

    Hier vind je bijna alle lenzen met review en vb van foto's zie 2 linken....

    The best online EXIF data viewer for JPG images. Read camera settings, GPS location and Lightroom edits!




    succes

    Greetz

    templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Verschillende lenzen?

      Niet 100% wat ik bedoelde, ik bedoelde het meer in woorden te zien... Maar toch al bedankt dit komt ook al van pas
      Deviantart account: Klikje!

      Comment


      • #4
        Re: Verschillende lenzen?

        Google is je beste vriend!!!!

        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Verschillende lenzen?

          ken je deze?

          Heel vaak wordt de volgende vraag gesteld: “Ik fotografeer graag mijn (klein)kinderen en de natuur en ik heb nu alleen een kitlensje. Wat moet mijn
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Verschillende lenzen?

            Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
            Ja die kennen we langzamerhand wel. Staat niet voor niks op de negeer lijst

            Comment


            • #7
              Re: Verschillende lenzen?

              Niet voor Canon maar voor Sony : http://www.dyxum.com/lenses/index.asp
              Maar voor third party lenzen kan dit misschien ook een hulp zijn voor jou.

              Sven
              Sony A58 met glas, Fuji X-E1
              Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
              Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

              Comment


              • #8
                Re: Verschillende lenzen?

                Nog een beetje verduidelijkt wat ik zoek :P Ben niet echt duidelijk geweest in mijn beschrijving denk ik
                Deviantart account: Klikje!

                Comment


                • #9
                  Re: Verschillende lenzen?

                  http://imaging.nikon.com/lineup/lens...ator/index.htm

                  Hier heb je een simulator voor Nikonlenzen.
                  Daar kan je je cameramidel ingeven en dan telkens per objectief kijken welk resultaat je ermee kan bekomen (kijkhoek etc.). Dan je bijvoorbeeld een zoomlens selecteren en zien wat dat geeft.
                  Enkel voor Nikon, maar het resultaat is uiteraard ook bruikbaar om te zien wat je met gelijkaardige objectieven van andere merken verkrijgt qua resultaat.
                  Nikon D90
                  All art is quite useless (Oscar Wilde)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verschillende lenzen?

                    Ik ga toch is wa boeken moeten aanschaffen, ik weet dus nog altijd niet het verschil tussen tele en zoomlenzen... En Groothoek of fisheye?

                    Misschien gewoon een cursus in fotografie gaan doen? Dat helpt hopelijk :P
                    Deviantart account: Klikje!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verschillende lenzen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door KillerRu Bekijk bericht
                      Ik ga toch is wa boeken moeten aanschaffen, ik weet dus nog altijd niet het verschil tussen tele en zoomlenzen... En Groothoek of fisheye?

                      Misschien gewoon een cursus in fotografie gaan doen? Dat helpt hopelijk :P
                      Het boek "Bewuster en beter fotograferen met een digitale spiegelreflexcamera” van Pieter Dhaeze is een goed basis boek waar alle basis principes duidelijk worden uitgelegd met de nodige voorbeelden en oefeningen.

                      Persoonlijk vind ik dit een goed boek om de basis principes te leren. Niet alleen de theorie, maar ook de praktijk oefeningen die er in staan geven je gelijk de nodige oefening.

                      Onder deel van wat verschil is tussen de diverse objectieven word hier heel duidelijk in geïllustreerd.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verschillende lenzen?

                        Is even opzoeken op ebay ofzo alvast bedankt voor de tip
                        Deviantart account: Klikje!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verschillende lenzen?

                          Op deze site staat wel enorm veel info:

                          Nikon

                          Comment

                          Working...
                          X