Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon lenzen

    Ik heb gehoord dat sommige nikkon objectieven in Korea gemaakt worden en in Japan
    Is dat waar? en is er dan een schil in kwaliteit in ?
    mvg jako
    Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

    jako

  • #2
    Re: nikon lenzen

    Zelfs in China (maar daar maken ze ook volvo's)
    Get a life.

    YMMV Nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: nikon lenzen

      waarom zou er een verschil zijn in kwaliteit??????????????
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: nikon lenzen

        en mocht er ooit nog eens een SAAB van de band komen dan is dat dankzij Chinees kapitaal.

        Jaren geleden sloeg het als een bom in dat de Nikon F80 in Korea of China maar in ieder geval niet in Japan gemaakt werd. Internet liep over van de berichten hierover. Nu hoor je daar niemand meer over.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: nikon lenzen

          Hallo,

          Volgens mij maakt Nikon zijn gerief in twee of meer site's, Japan voor de dure (pro)spullen en Thailand of China voor de rest .
          Mijn 70/200 VRII komt van Japan, SB 900 ook, maar een kitlens en grip bijvoorbeeld niet.
          Daarom zijn er ook problemen geweest na de tsunami met de leveringen van de D700 en andere high-end spullen want die worden nog gemaakt in Japan.
          Canon had blijkbaar dezelfde problemen met de dure L lenzen, die worden blijkbaar ook nog in het land van de rijzende zon gemaakt.


          Niet dat het mij wat uitmaakt, als het maar goed is denk ik dan, maar als er mensen zijn die denken dat het niets uitmaakt van waar het komt i.v.m. de kwaliteit die maken zichzelf wat wijs.
          Ik ben voor het werk al in aanraking gekomen met de "industrie" van China en daar gelden nog bijlange niet dezelfde normen als hier. Op papier wel
          Het is bijvoorbeeld zo dat de chemische industrie dichtingen vanuit Duitsland naar China verstuurd om zeker te zijn van de rubbersamenstelling als ze daar iets bouwen....
          D800 en een goed glasservies

          Comment

          Working...
          X