Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

    Owwhnooooooo,

    De nachtmerrie heeft toegeslaan...



    Als ik m'n foto's van vandaag - 2u durende trouwshoot - kopieer naar Harddisk krijg ik foutmelding vanaf foto 5177, in de helft ongeveer van alle foto's....

    Als je de tumbnail bekijkt is alles normaal, als j' m groter maakt krijg je iets als het bovenstaande...

    Diepe Zucht..

    Kapot??? Sluiter? Iets aan de pc? Ik snap er niks van :-(

    Wie kan me helpen?

    ------------------------
    ONDERTUSSEN IS HET PROBLEEM OPGELOST!

    Bedankt Allemaal,

    Very Strange But True: het was de kaartlezer. Heb vandaag van iemand anders een ander merk kaartlezer kunnen gebruiken.

    Wijze raad van Tante LeentjeSchoofsPhotography: HAMA is en blijft BROL!

    :-)

    Foto's gered!!!! En ikke blij!!!!


    PROBLEM SOLVED!
    Last edited by LittleLeentje; 11 juli 2011, 22:13.
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

  • #2
    Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

    Al getest op een andere programma of op een andere PC ? Heb je dan zelfde probleem ?

    Comment


    • #3
      Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

      Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
      Al getest op een andere programma of op een andere PC ? Heb je dan zelfde probleem ?
      nee, heb de foto's (vanmorgen gefotografeerd) juist ingeladen op m'n macbook. morgen zoek ik iemand anders met andere mac. heb ook nog linux en windows pc, maar die hebben geen programma's (van't werk) om raw bestanden te lezen........



      Stressssssssssssssssssssss
      * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

      Comment


      • #4
        Re: Groot Probleem met 5DmkII - Raw wordt niet herkend -- DEFECT?

        Lijk me een gevalletje van een brakke geheugenkaart. Ik heb eens zoiets gehad bij een nieuwe geheugenkaart en die is zonder morren door de leverancier vervangen... Het vervelende was wel dat de foto's op die kaart niet te redden waren. Nu waren die van mij niet belangrijk toen dus dat was niet zo'n ramp.... maar dit is ook mijn grootste angst tijdens bruidsshoots
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Groot Probleem met 5DmkII - Raw wordt niet herkend -- DEFECT?

          Sluiter zeker en vast niet, anders was de tumbnail ook niet in orde.

          PC al eens heropgestart?
          Gegevens al eens rechtstreeks van camera naar mac gekopieerd?
          Met een andere pc getest?

          Is het een nieuw geheugenkaartje? Of heb je dit reeds vroeger al gebruikt?
          Kans zit er in dat het ook het kaartje zelf is.
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

            Mogelijk is u geheugenkaart kapot. De tumbnail is een jpg bestandje.
            Last edited by Binnenuit; 10 juli 2011, 00:14.

            Comment


            • #7
              Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Zijn het RAW opnamen of JPG ?
              RAW..... (kijk naar de extensie)
              * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

              Comment


              • #8
                Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

                Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
                nee, heb de foto's (vanmorgen gefotografeerd) juist ingeladen op m'n macbook. morgen zoek ik iemand anders met andere mac. heb ook nog linux en windows pc, maar die hebben geen programma's (van't werk) om raw bestanden te lezen........



                Stressssssssssssssssssssss
                Kan je bij linux standaard deze bestanden niet openen?
                Anders kan je op linux of bij windows toch wel enkele gratis programma's of trials installeren waarmee je even zou kunnen testen.

                Maar toch wel grote kans dat het de geheugenkaart zelf is
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Groot Probleem met 5DmkII - Raw wordt niet herkend -- DEFECT?

                  't is 't kaartje (geheugen)

                  gebeurt typisch bij fake sandisk kaartjes... ze nemen bijvoorbeeld een kaartje van 4gb en verkopen het voor 8gb... en wijzigen iets aan het kaartje zodat als 8gb herlent wordt... maar de laatste helft van het kaartje veroorzaakt fouten in the pics.. heb er hier ook zo ééntje liggen...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groot Probleem met 5DmkII - Raw wordt niet herkend -- DEFECT?

                    Probeer eens de foto's (die niet goed zijn) één voor één te kopieren naar de computer en liefst dan nog de camera USB aansluiten aan de computer en de foto's voorlopig op de computer HD zetten, soms heel soms kan deze manier van werken wel helpen....

                    Als de foto's op de computer staan dan een format van het geheugen kaartje doen.

                    Het lijkt mij ook eerder een fout van het kaartje of een schrijffout of een leesfout (daarom dat het soms kan helpen om de camera te verbinden en deze als kaartlezer te gebruiken), moest het inderdaad een fout van de camera zijn (en dan niet van het geheugenkaart-schrijfgedeelte van de camera) zou inderdaad de JPEG die gebruikt wordt voor de thumbnail ook die fout moeten bezitten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

                      Zoals ook reeds in uw ander topic gemeld probeer eens de foto's (die niet goed zijn) één voor één te kopieren naar de computer en liefst dan nog de camera USB aansluiten aan de computer en de foto's voorlopig op de computer HD zetten, soms heel soms kan deze manier van werken wel helpen....

                      Als de foto's op de computer staan dan een format van het geheugen kaartje doen.

                      Het lijkt mij ook eerder een fout van het kaartje of een schrijffout of een leesfout (daarom dat het soms kan helpen om de camera te verbinden en deze als kaartlezer te gebruiken), moest het inderdaad een fout van de camera zijn (en dan niet van het geheugenkaart-schrijfgedeelte van de camera) zou inderdaad de JPEG die gebruikt wordt voor de thumbnail ook die fout moeten bezitten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

                        Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
                        nee, heb de foto's (vanmorgen gefotografeerd) juist ingeladen op m'n macbook. morgen zoek ik iemand anders met andere mac. heb ook nog linux en windows pc, maar die hebben geen programma's (van't werk) om raw bestanden te lezen........



                        Stressssssssssssssssssssss
                        De proefversie van Adobe Cs5 downloaden op een andere pc ?

                        Mvg,
                        Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

                          Faststone image viewer is gratis te downloaden en leest ook RAW bestanden. Voor op pc.
                          Proberen kost dus niets. Wel jammer van je shoot trouwens.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Faststone image viewer is gratis te downloaden en leest ook RAW bestanden. Voor op pc.
                            Proberen kost dus niets. Wel jammer van je shoot trouwens.
                            1+ voor faststone
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

                              De twee topic's samen gebracht in het juiste forum.

                              RF
                              Mod
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X