Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geef je top 3 objectieven voor op reis.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geef je top 3 objectieven voor op reis.

    Ik ben benieuwd naar je favoriete objectieven om zelf in overweging te nemen op reis:

    voorwaarden: ze moet passen op een canon eos 350d
    en liefst onder de 200 euro (tweedehands)
    Last edited by nelepatat; 10 juli 2011, 11:29.

  • #2
    Re: geef je top 3 objectieven voor op reis.

    50mm f1,8
    da's de enige binnen dat budget waar ik op kan komen dat ik overal meesleur
    wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

    Comment


    • #3
      Re: geef je top 3 objectieven voor op reis.

      Alles hangt af wat voor reis je maakt.
      En sorry maar onder de 200 euro schiet er niet veel meer over dan de kitlens en een 50mm 1.8. En dat zijn helemaal niet mijn favorieten.

      Als je dezelfde vraag stelt zonder de 200 euro beperking:

      voor portret de 85 1.8 of 50mm 1.8
      voor breedhoek ef-s 10-22
      Als standaard lens de 24-105 f4
      En als tele de 100-400

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: geef je top 3 objectieven voor op reis.

        Helaas niet binnen je budget. Hier gaat altijd mee.
        10-22 (speciaal aangeschaft voor volgende vakantie)
        17-55 of 24-105
        70-200 f/4 IS

        Comment


        • #5
          Re: geef je top 3 objectieven voor op reis.

          maar wat er dus bij mij steeds inzit:
          canon: 24-70 f2,8l
          canon: 70-200 f4l
          sigma: 15mm f2,8 fisheye

          geen van die lenzen past binnen het 200€ budget
          wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

          Comment


          • #6
            Re: geef je top 3 objectieven voor op reis.

            Het was misschien een beetje naif, te verwachten dat er super lenzen onder de 200 euro te vinden zijn maar via Tweedehands kan ik misschien wel iets vinden?

            Overigens:

            Is er iemand te spreken over de canon 18-55 efs?
            Of is dat te low quality voor altijd mooie foto's?

            gr.

            Comment


            • #7
              Re: geef je top 3 objectieven voor op reis.

              Ook in Tweedehands zul je weinig superlenzen onder de €200,- vinden, vrees ik. Superlenzen (EF-s 17-55 f/2.8 IS; EF 17-40 f/4 L...) behouden nu eenmaal hun waarde. Voor een busreis naar Cornwall in het voorjaar had ik enkel drie breedhoeken bij: de twee reeds genoemde standaardbreedhoeken (eentje voor mezelf, en eentje voor mijn vrouw) en mijn EF-s 10-22. Mijn vrouw had haar macrolens en een EF-s 55-250 IS bij.
              Maar naar de zee neem ik toch ook nog een tele en een portretlens mee.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: geef je top 3 objectieven voor op reis.

                Fotografie is niet mijn hoofdhobby, 700 euro voor een lens kan ik mij dus niet permitteren

                Ik hoor al lovende dingen over lensjes van 90 euro??
                zijn dat dan mensen die snel tevreden zijn of niet veel gewoon zijn?

                Ik hoop een lens te vinden originele kostprijs ongeveer 300 euro,..
                Als ik dan nog kritisch mag zijn, niet bewegingsgevoelig is (snelle sluiter)?
                Redelijk scherp, 'goed' contrast

                (Bij bevoorbeeld microfoons is vandaag de dag semi-proffesioneel materiaal te koop voor 100 euro.. )

                Comment


                • #9
                  Re: geef je top 3 objectieven voor op reis.

                  Zoek funtie doet heel veel wonderen om je vragen beantwoord te krijgen

                  De vraag zoals je hem nu steld is al erg vaak navoren gekomen. Advies start eens met zoek funtie en verzamel zelf de nodige informatie, zodat je gerichte vragen kunt stellen

                  Tevens zijn er veel review sites te vinden die je ook goed op weg kunnen helpen

                  Comment


                  • #10
                    Re: geef je top 3 objectieven voor op reis.

                    Oorspronkelijk geplaatst door nelepatat Bekijk bericht
                    ...

                    (Bij bevoorbeeld microfoons is vandaag de dag semi-proffesioneel materiaal te koop voor 100 euro.. )
                    Je kunt geen elektronica (microfoons) vergelijken met optica, omdat naargelang de kwaliteit van de lens (je moet eigenlijk van objectief spreken, omdat een doorsnee objectief meerdere lenzen heeft), beter "glas" gebruikt, om nog niet te spreken van de andere precisie-onderdelen.
                    Goeie objectieven voor hun prijs (en voor Canon) zijn o.m. de twee "kitlenzen" (weliswaar met IS): 18-55 en 55-250; evenals de "fantastic plastic", nl. de 50mm f/1.8. Over third-party objectieven (Tamron, Sigma...) kan ik me niet uitspreken.
                    Maar de betere... (de "superlenzen") zitten een stuk boven jouw vooropgesteld budget.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: geef je top 3 objectieven voor op reis.

                      Mijn mening : Veel mensen kopen een DSLR omdat deze tegenwoordig betaalbaar is maar schrikken dan van de prijzen voor goede lenzen. Als je niet meer dan 200 euro wil uitgeven voor een lens dan heb je een foute camera gekocht. Je had dan beter een bridge camera gekocht bvb Canon PowerShot SX30 IS. Nogmaals mijn mening he

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: geef je top 3 objectieven voor op reis.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nelepatat Bekijk bericht
                        Het was misschien een beetje naif, te verwachten dat er super lenzen onder de 200 euro te vinden zijn maar via Tweedehands kan ik misschien wel iets vinden?

                        Overigens:

                        Is er iemand te spreken over de canon 18-55 efs?
                        Of is dat te low quality voor altijd mooie foto's?

                        gr.
                        Ik ben zeer te spreken over de 18-55 EFS, zeker op een 350D. Waarschijnlijk zullen de recentere body's de gebreken van deze lens iets meer zichtbaar maken. Ik wil ze eigenlijk vervangen door een 15-85 EFS wanneer ik mijn body upgrade maar die is wel ongeveer 10x duurder en dat is toch wel veel verschil. De 18-55 is een prima reislens, zeker voor landschappen en natuur. Binnen jouw budget kan je dan zelfs de recentere IS versie aanschaffen, nieuw.

                        Op onze laatste reis heb ik deze foto gepost genomen met de 18-55 op 18mm.

                        Comment


                        • #13
                          Re: geef je top 3 objectieven voor op reis.

                          1. Carl-Zeiss 25mm/2.8 ZF2
                          2. Nikon 50mm/1.4 AF-S
                          2. <nil>
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                          Comment


                          • #14
                            Re: geef je top 3 objectieven voor op reis.

                            Onder de 200€?? Een colafles dan maar?

                            Ikzelf ben ook een adept van 2e hands lenzen, gezien de omgeving waar ik ze naar toe neem (safaris zijn ofwel zeer stoffig, ofwel zeer modderig). Maar ik geef toch wat méér uit dan dat. Wat ik nu mee neem;

                            - 400mm F5.6 L (*)
                            - 70-200mm F2.8 + 1.4x TC (*)
                            - 17-40mm F4

                            Items met * zijn 2e hands. Ik heb ook nog een 35-350mm 2e hands, maar die ga ik weg geven ginds want ik gebruik hem nog amper.
                            http://www.theafricabug.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: geef je top 3 objectieven voor op reis.

                              Ok, als je puur budgetair wil gaan heb je volgende oplossing... zitten allen onder de 200€ en leveren nog vrij goede beelden op. Het enige wat ik persoonlijk wel zou missen is de ultra breedhoek (wat ik persoonlijk graag op reis gebruik)

                              * Canon 18-55 IS kitlens (voor zijn prijs zeer goed en veel beter dan de voorganger zonder IS)
                              * Canon 50 1.8 II Beetje dichtgeknepen kan je er haarscherpe beelden mee maken en voor om en bij de 100€ niet slecht.
                              * Sigma 70-300 APO Ooit als eerste telelensje gehad. Maakt redelijke foto's, niet ultra snel, ook niet haarscherp, maar prijs kwaliteit wel ok.

                              Deze setup is natuurlijk rekening houdend met je budget.

                              Comment

                              Working...
                              X