Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Where to get it... FUJI X100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Where to get it... FUJI X100

    Tja...hoe kan je eigenlijk het snelst een X100 verkrijgen?


    Suggesties worden geapprecieerd!
    Ik maak foto's

  • #2
    Re: Where to get it... FUJI X100

    hier op voorraad:

    http://www.kamera-express.nl/product...HdIGmOULs4fMw=

    Blijkbaar morgen ook open
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Where to get it... FUJI X100

      Redcoon : http://www.redcoon.be/index.php/cmd/...X100_EU_Model/

      Als je beetje zoekt dan vindt je ze toch wel te koop, op meerdere plaatsen (zoals bij cameranu.nl) is de X100 in luxe uitvoering in voorraad, met mooi etui en flitser in prachtige doos maar kost wel stuk meer.

      Comment


      • #4
        Re: Where to get it... FUJI X100

        En eBay? Ik zie ze in Hong Kong staan voor 975 euro
        Ik maak foto's

        Comment


        • #5
          Re: Where to get it... FUJI X100

          van waar ben je?
          ik heb hem enkele weken terug gekocht bij foto tuyttens in brugge
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment


          • #6
            Re: Where to get it... FUJI X100

            Ik ben van Mechelen, prov Antwerpen niemand ervaring met eBay?
            Ik maak foto's

            Comment


            • #7
              Re: Where to get it... FUJI X100

              Saturn Brugge 1119 euro...

              Comment


              • #8
                Re: Where to get it... FUJI X100

                Ik heb hem onlangs bij cameranu.nl gehaald.
                Via ebay heb ik overwogen, aangezien ik zoveel via ebay koop...
                Maar dan zit je met een grote kans(in België toch) dat je meer toeslag betaald dan de btw hier effectief is. Dus je betaald uiteindelijk meer dan in de winkel!

                Zeer mooi en kwalitatief toestel, maar zeer onhandig in gebruik.
                Accuraat manueel focussen is nagenoeg onmogelijk, hetgeen bij deze camera net zo belangrijk is. Automatisch kan, maar verwacht niet dat je vlug iemand's oog perfect scherp hebt...

                En toch houd ik hem bij!
                http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
                Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

                Comment


                • #9
                  Re: Where to get it... FUJI X100

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bokeh Bekijk bericht
                  Ik heb hem onlangs bij cameranu.nl gehaald.
                  Via ebay heb ik overwogen, aangezien ik zoveel via ebay koop...
                  Maar dan zit je met een grote kans(in België toch) dat je meer toeslag betaald dan de btw hier effectief is. Dus je betaald uiteindelijk meer dan in de winkel!

                  Zeer mooi en kwalitatief toestel, maar zeer onhandig in gebruik.
                  Accuraat manueel focussen is nagenoeg onmogelijk, hetgeen bij deze camera net zo belangrijk is. Automatisch kan, maar verwacht niet dat je vlug iemand's oog perfect scherp hebt...

                  En toch houd ik hem bij!
                  Bedankt voor de tips Heb hem ondertussen nog altijd niet gekocht, maar wil hem wel. Is enkel de focus onhandig in gebruik of nog andere dingen? Zou dat graag wat uitgelegd zien.

                  Verder mooie flickr, zijn die BW shots door PP of OOC BW?

                  en.. blijkbaar heeft niemand hem meer op voorraad?
                  Ik maak foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Where to get it... FUJI X100

                    [QUOTEVerder mooie flickr, zijn die BW shots door PP of OOC BW?

                    en.. blijkbaar heeft niemand hem meer op voorraad?[/QUOTE]


                    Bij Mediamarkt in Brussel 1199 €. St Aghata Berchem. 1 stuk op voorraad
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Where to get it... FUJI X100

                      Redcoon.be -> direct leverbaar
                      Cameranu.nl -> idem
                      Situatie op 06/08/2011
                      Last edited by Sennheiser; 6 augustus 2011, 21:00.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Where to get it... FUJI X100

                        Bij de firma Tuytens in Brugge staat er ook nog eentje in de etalage, en als je passeert
                        weet je niet precies wat hij doet: glimlachen of knipogen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Where to get it... FUJI X100

                          Mijn z/w zijn allen pp. Ik schiet in raw, en pp geeft je altijd meer controle over de z/w dan ooc. Nu zijn de jpeg's die de camera maakt zeker mooi, maar....

                          1)Je moet deze camera mooi vinden en je moet er mee leren werken
                          2)De interface/menu structuur is nogal onhandig in het begin
                          3)Zoals ik al zei is de autofocus irritant, en de manuele nog lastiger...
                          --->De manuele focus is "fly by wire", en heeft oneindig veel slagen nodig om van oneindig tot nabij te komen. Bovendien krijg je enkel in af-s stand een mooi accuraat klein rechthoekje om te autofocussen. Indien je zoals mij liever in manueel de afs/ael knop met je duim raakt om te focussen, krijg je een rechthoek die zo groot is dat je eerder mist dan raak focust.....
                          4)Hij is veel te duur...
                          5)Door het sluiterdesign, kan je de meest onlogische situatie's tegenkomen. Bij grote diafragma's moet je langere sluitertijden hanteren. Dus f2.0=max 1/1000, f2.5=max 1/1250 en f4=max 1/2000 etc...
                          6)Belichten is bizar moeilijk tegenover mijn d700 zo blijkt

                          MAAR,

                          1)Ok, ik zal het maar zeggen... Hij is prachtig!
                          2)De sensor is ongelooflijk goed! Mooie foto's. De iso moet niet onder doen voor mijn D700!!!
                          3)Je hebt een mooie optische viewfinder EN een electronische viewfinder!
                          4)Ondanks de brede beeldhoek maak je er redelijke macro opnamen mee.
                          5)Je kan flash synchen tot 1/1000 en in sommige omstandigheden tot 1/4000!?
                          6)ingebouwde nd filter is handig meegenomen

                          Wel ben ik er blij mee, maar ik heb het gedacht dat de firmware nog een heuse update kan gebruiken. En het is een beetje een hype camera, m.a.w. grote kans dat mensen die hem kopen ook een iphone, ipad en fiat 500 cabrio rijden als je begrijpt wat ik bedoel....
                          http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
                          Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

                          Comment


                          • #14
                            Re: Where to get it... FUJI X100

                            Bokeh denk dat u zich van deur vergist heeft

                            Comment


                            • #15
                              Re: Where to get it... FUJI X100

                              En ik heb geen idee wat je bedoelt? Ligt het aan mij?
                              http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
                              Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

                              Comment

                              Working...
                              X