Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F waarde bij D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • F waarde bij D40

    Hallo,

    Ik heb een klein probleempje met de Tokina macro lens op mijn Nikon D40

    Ik vind nergens terug hoe ik manueel de F-waarde kan veranderen... Er staat wel een stukje op de lens maar als ik dat verzet geeft mijn toestel aan dat ik het terug vast op het maximum moet zetten?

    Iemand een idee hoe dit komt en hoe dit eventueel op te lossen?

    Alvast bedankt,
    Glenn
    Deviantart account: Klikje!

  • #2
    Re: F waarde bij D40

    De F-waarde stel je in op je toestel, niet op de lens. Zie ook je manual p42 en 43.

    Comment


    • #3
      Re: F waarde bij D40



      Waarvoor staat dan de onderste reeks cijfers? Kan er even niet volgen?
      Deviantart account: Klikje!

      Comment


      • #4
        Re: F waarde bij D40

        Oorspronkelijk geplaatst door KillerRu Bekijk bericht


        Waarvoor staat dan de onderste reeks cijfers? Kan er even niet volgen?
        Dit is de diafragmaring. Deze ring moet bij digitale slr op het grootste getalwaarde vastgezet worden. Bij uw lens is dit op F32. Anders komt er op jouw toestel de melding fEE. Het diafragma regel je met het toestel zelf (zoals hierboven ook al vermeld)

        Deze diafragmaring is voor gebruik op oudere toestellen (analoge toestellen zoals nikon F90) waarbij men hier het diafragma insteld.
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

        Comment


        • #5
          Re: F waarde bij D40

          Je moet inderdaad de ring op de lens op max. getalwaarde zetten. Vervolgens draai je het wiel op je camera naar " A " van apperture (is diafragma of F waarde). Vervolgens kun je met het wiel aan de achterkant van je camera het diafragma instellen. Dat kun je dan weer zien op je display.
          groet, Rik

          Comment


          • #6
            Re: F waarde bij D40

            Ok dank je wel
            Deviantart account: Klikje!

            Comment

            Working...
            X