Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beslissing gevallen : Sony DSC HX5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beslissing gevallen : Sony DSC HX5

    Ik was nog op zoek naar een kleine handige camera, en de keuze is gevallen op de Sony DSC HX5V. Blijkbaar zijn er op het forum niet zoveel gebruikers van deze compact met ingebouwde GPS functie want ik vind er niet veel info over hier?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Beslissing gevallen : Sony DSC HX5

    Ik heb deze gebruikt in combinatie met mijn dslr's.
    Ideaal toestel, beeldkwaliteit is niet perfect maar wordt ook niet verwacht van een compact.
    Ik was vooral heel tevreden over hoe gemakkelijk deze foto in het donker trekt.
    Deze brengt echt atmosfeer volle foto's zonder flash.

    Ik heb vorige week de upgrade gemaakt naar de HX9V.
    Beeldkwaliteit is hetzelfde alleen heeft deze paar updates.

    16X zoom (mijn reden van aankoop omdat ik graag een allround, reis compactje wil)
    Betere twilight modus (beter trekken in het donker).
    Betere panorama modus.
    3D foto's (is wel maar een gimmick).
    Filmen in 1080/50p (progressief ipv interlaced), alhoewel ik wel liever in 720p werk (MP4).

    enigste grote nadeel is de 16 MP sensor, mocht van mij op 10 megapixels blijven.

    Mocht ik nog iemand advies geven dan zou ik aanraden om voor de HX9 te gaan (indien je het geld zou hebben). Is eigenlijk een (kleine) verbetering t.o.v. de HX5.

    Groeten,

    Christophe.
    Canon 550D - DZ Kitlenzen

    Comment


    • #3
      Re: Beslissing gevallen : Sony DSC HX5

      Ik heb getwijfeld aan de HX9 maar juist wegens de 16 milj pixels afgehaakt, ook de GPS functie in de HX5V deed me tot de aankoop overgaan.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Beslissing gevallen : Sony DSC HX5

        hx9v heeft ook de gps functie alhoewel ik deze wel afzet, slurpt nogal veel aan de batterijen.

        16 megapixels schrikten me ook eerst af maar sony heeft dit toch nog goed weten te gebruiken.

        http://www.digitalversus.com/duels.p...0&p2=7993&ph=1

        Maar de HX5 blijft inderdaad nog steeds een dijk van een camera, heb er ondertussen al 3 reizen mee gedaan (laos, Andalucie, Rusland) en heb hier ongelooflijk mooie foto's mee getrokken!

        En je hebt deze natuurlijk voor niet veel centjes kunnen aankopen want ik heb nog de volle pot betaald!

        Ik ga de HX9 binnenkort kunnen uittesten in Peru, ben eens benieuwd.
        Canon 550D - DZ Kitlenzen

        Comment


        • #5
          Re: Beslissing gevallen : Sony DSC HX5

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Ik was nog op zoek naar een kleine handige camera, en de keuze is gevallen op de Sony DSC HX5V. Blijkbaar zijn er op het forum niet zoveel gebruikers van deze compact met ingebouwde GPS functie want ik vind er niet veel info over hier?
          Veel plezier met uw nieuw toestel.

          Comment


          • #6
            Re: Beslissing gevallen : Sony DSC HX5

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Ik was nog op zoek naar een kleine handige camera, en de keuze is gevallen op de Sony DSC HX5V. Blijkbaar zijn er op het forum niet zoveel gebruikers van deze compact met ingebouwde GPS functie want ik vind er niet veel info over hier?
            Ik heb er eentje gehad, ondertussen ingeruild voor een hx9v.
            Beide zeer snelle goede camera's, maar niet voor 100% pixelpeepers.
            Ik ben in tegenstelling tot de meeste hier wél blij met 16mpixels, het beeld is groter, zonder in te zoomen.
            Last edited by Rudy; 9 juli 2011, 19:30.

            Comment


            • #7
              Re: Beslissing gevallen : Sony DSC HX5

              Ik gebruik die ook af en toe.

              Comment


              • #8
                Re: Beslissing gevallen : Sony DSC HX5

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Ik heb er eentje gehad, ondertussen ingeruild voor een hx9v.
                Beide zeer snelle goede camera's, maar niet voor 100% pixelpeepers.
                Ik ben in tegenstelling tot de meeste hier wél blij met 16mpixels, het beeld is groter, zonder in te zoomen.
                Ik vond het prijsverschil ( 160€ ) tussen de HX5 en de HX9 echt te groot voor datgene waarvoor de camera moet dienen. Ik heb verder nog de Fuji HS10, de Nikon P7000 en de NEX 5 met 18-200 lens . . . keuze te over nu . . . ( De Nikon D3S er nog niet eens bijgeteld ) De macrolens van de NEX5 staat zeker nog op mijn verlanglijst, dat wel.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Beslissing gevallen : Sony DSC HX5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Ik vond het prijsverschil ( 160€ ) tussen de HX5 en de HX9 echt te groot voor datgene waarvoor de camera moet dienen. Ik heb verder nog de Fuji HS10, de Nikon P7000 en de NEX 5 met 18-200 lens . . . keuze te over nu . . . ( De Nikon D3S er nog niet eens bijgeteld ) De macrolens van de NEX5 staat zeker nog op mijn verlanglijst, dat wel.
                  Een serieuze verzameling!

                  Comment

                  Working...
                  X