Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Live view en autofocus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Live view en autofocus

    Vraagske voor de bezitters.
    Met een 5D MK II en in de modus Live view, werkt autofocus dan?
    Heb er al een paar in de winkel eens vasrgehad en die deden het niet.
    Zal wel een instelling zijn zeker?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Live view en autofocus

    Het kan zijn dat het niet werkt met de sluiterknop maar dat je op AF-On moet drukken.
    Zo zit het bij de 50D althans.

    Comment


    • #3
      Re: Live view en autofocus

      Bij mijn 7D kan ik zowel de ontspanknop als de AF-On knop gebruiken. Heb je in de menu's Live View ingeschakeld, en dan de AF Mode op Live Mode gezet? Zo heb ik mijn 7D ingesteld staan. Of op een andere instelling?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Live view en autofocus

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Bij mijn 7D kan ik zowel de ontspanknop als de AF-On knop gebruiken. Heb je in de menu's Live View ingeschakeld, en dan de AF Mode op Live Mode gezet? Zo heb ik mijn 7D ingesteld staan. Of op een andere instelling?
        Ik heb dit toestel een paar keer in een winkel vastgehad maar ken die menu niet echt met die Live view, zal er de volgende keer eens op letten rekening houdend met uw info. Ik wil dat natuurlijk eerst eens proberen alvorens eventueel aan een aankoop te beginnen.
        Probleem is dat ik na een aantal operaties aan de ogen wat moeilijkheden heb om altijd die zoeker te gebruiken (de ene dag is de andere niet) en ik zou wel eens willen weten of die Live view voor mij een oplossing kan bieden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Live view en autofocus

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Bij mijn 7D kan ik zowel de ontspanknop als de AF-On knop gebruiken. Heb je in de menu's Live View ingeschakeld, en dan de AF Mode op Live Mode gezet? Zo heb ik mijn 7D ingesteld staan. Of op een andere instelling?
          De instellingen staan bij ons op de 7D hetzelfde ingesteld als de 5DmkII.AF werkt zowel met de onspanknop als met de AF on toets.

          Comment


          • #6
            Re: Live view en autofocus

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ik heb dit toestel een paar keer in een winkel vastgehad maar ken die menu niet echt met die Live view, zal er de volgende keer eens op letten rekening houdend met uw info. Ik wil dat natuurlijk eerst eens proberen alvorens eventueel aan een aankoop te beginnen.
            Probleem is dat ik na een aantal operaties aan de ogen wat moeilijkheden heb om altijd die zoeker te gebruiken (de ene dag is de andere niet) en ik zou wel eens willen weten of die Live view voor mij een oplossing kan bieden.
            Zelf gebruik ik LiveView enkel voor avond- en nachtfotografie van statief. De 7D geeft een aantal mogelijkheden (o.m. ook Live Histogram) die toch wel nuttig zijn om je onderwerp exact te kadereren.
            Als je oogproblemen hebt zoals je beschrijft, neem ik aan dat LV je zeker van pas zal komen, hoewel de 7D (maar ik vermoed ook de 5DMkII) een grote en heldere zoeker heeft (bij de 7D zelfs 100%).
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Live view en autofocus

              bij mij werkt dat althans.
              mss de handleiding er is op nalezen


              grts
              korandoke
              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
              www.korandoke.be

              Comment


              • #8
                Re: Live view en autofocus

                bij LV wordt de spiegel opgeklapt, dit heeft als gevolg dat de AF sensor wordt afgesneden, toestellen moeten overgaan naar veel tragere contrast detectie (AF via beeld sensor)

                Enkel sony toestellen behouden volledige functionaliteit tijdens live-view omdat ze bij de DSLR toestellen gebruik maken van een extra sensor voor live view, en bij de SLT's gebruik maken van licht doorlatende spiegel.

                FF toestellen met volwaardige LV functie zijn er momenteel nog niet op de markt, misschien canon en nikon 2de helft dit jaar en sony 1ste helft volgend jaar.

                Comment

                Working...
                X