Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000, en welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7000, en welke lens?

    Ik heb gisteren besloten om voor de Nikon D7000 te gaan. Canon 60D is minder goed dan de D50. Minder goede bediening enz. De Canon 550D vindt ik persoonlijk iets te licht en is ook al even oud.

    Maar toch zou ik graag wat meer van het toestel weten. Zoals de grote voordelen en dan weer ook de nadelen. Zeker van mensen die hem hebben of al gebruikt hebben.

    Dan zoek ik nog een lens die duidelijk scherp schiet. En die niet in vervorming schiet. Ook kleuren moeten mooi blijven. Ik heb er 2 in het oog.

    http://www.digicamshop.be/product/85...hsm-nikon.html

    Of
    http://www.digicamshop.be/product/82...ilt-in-af.html


    Of kan ik er beter ander nemen?

    Groetjes
    http://xstreamdigital.be

  • #2
    Re: Nikon D7000, en welke lens?

    Dan zou ik voor de eerste kiezen omdat de tweede pas van 24mm begint en zo heb je minder groothoek op een cropcamera...kijk ook eens naar de Tamron 17-50mm2.8f zonder VC...ragscherp lensje en ook de sigma




    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7000, en welke lens?

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Dan zou ik voor de eerste kiezen omdat de tweede pas van 24mm begint en zo heb je minder groothoek op een cropcamera...kijk ook eens naar de Tamron 17-50mm2.8f zonder VC...ragscherp lensje en ook de sigma




      Grtz

      Templar

      Maar de Sigma DC 17-70 f/2.8-4.0 Macro OS HSM Nikon is ook dan een goeie scherpe lens?

      Ik zou graag wat iets meer bereik hebben dan 17- 50. Daarmee
      http://xstreamdigital.be

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7000, en welke lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
        Maar de Sigma DC 17-70 f/2.8-4.0 Macro OS HSM Nikon is ook dan een goeie scherpe lens?

        Ik zou graag wat iets meer bereik hebben dan 17- 50. Daarmee
        Die Sigma heb ik nog gehad. 17-70 is inderdaad een aardig bereik. Fijn voor portretten en
        zo. Ook dichtbij (geen macro) opnames zijn mogelijk. Enige nadeel ten opzichte van de
        Tamron 17-50 2.8 = die 2.8 over het ganse bereik. Verder vind ik ze nogal aan elkaar ge-
        waagd en van geen van beiden zul je spijt krijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7000, en welke lens?

          Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
          Maar de Sigma DC 17-70 f/2.8-4.0 Macro OS HSM Nikon is ook dan een goeie scherpe lens?

          Ik zou graag wat iets meer bereik hebben dan 17- 50. Daarmee
          17-50 of 17-70mm is nu niet dat groot verschil vind ik een paar meter stappen en je hebt ze...de lichtsterkte over het gans bereik is veel beter vind ik.

          Grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7000, en welke lens?

            Wanneer je wat gekaderde portretten maakt dan is 50 mm wel erg kort. Je hebt dan meer aan 70 mm, dat gaat wel ten koste van de lichtsterkte.

            Mij beviel de Sigma in ieder geval heel goed.

            This is clearly an attractively priced, all-round zoom lens with high brightness, high optical quality and good built-in image stabilization.February
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7000, en welke lens?

              Dus best de Sigma lens dan. Dacht ook wel eerst van lens die 18mm tot 125mm kon. Maar daar gaat nogal scherpte bij verloren. Toch voor een goede zonder weinig vervorming en goede scherpte toch al gauw 500 en meer kwijt. En over de Nikon D7000. Kan iemand daar wat meer over zeggen. Is het een goede aanschaf voor amateur/Semi-Pro?
              http://xstreamdigital.be

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7000, en welke lens?

                De D7000 staat bekend om veel pixels en goede ruiseigenschappen. Tevens snelle AF.

                Meestal zit de beperking niet in de D7000 maar in de fotograaf.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7000, en welke lens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                  De D7000 staat bekend om veel pixels en goede ruiseigenschappen. Tevens snelle AF.

                  Meestal zit de beperking niet in de D7000 maar in de fotograaf.

                  Dus een zeer goede camera. Ik vraag me wel af hoe de beeldkwaliteit is bij de foto's.
                  Zijn deze zogoed als bij Canon waar ze tegenwoordig veel 18/19 Megapixels hebben bij sensor
                  http://xstreamdigital.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7000, en welke lens?

                    Zonder twijfel de Tamron 17-50 f/2.8 nemen, toplensje voor zijn prijs.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D7000, en welke lens?

                      Tamron of Sigma gaat met die bereik dus niet veel verschillen. Na een tijd wil ik nog wat meer bereik. Dan denk ik voor de Nikon AF-S Nikkor 24-120mm f/4G ED VR te gaan.
                      http://xstreamdigital.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D7000, en welke lens?

                        Of een beeldsensor nu 16, 18 of 20 MP heeft, het maakt niets of nagenoeg niets uit. Belangrijker is dat je een scherp tekenende lens erop zet.
                        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D7000, en welke lens?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Zonder twijfel de Tamron 17-50 f/2.8 nemen, toplensje voor zijn prijs.
                          al eens getseld in een andere topic,maar toch:

                          dan best zonder vc?
                          Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush
                            al eens getseld in een andere topic,maar toch:

                            dan best zonder vc?
                            Ik heb altijd die zonder vc gehad, die met VC bestond toen nog niet....
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D7000, en welke lens?

                              Vandaag mijn Nikon D7000 aangekregen. Natuurlijk blij, maar ook wel beetje teleurgesteld. Want ik moet nog een tijdje wachten op mijn Lens.
                              En helaas niemand die ik ken die een lens heeft voor een nikon voor even te lenen tot die van mij er is.

                              Body design is allezins super! Ondertussen maar de handleiding lezen. Want staat toch veel leerrijke dingen tussen.
                              http://xstreamdigital.be

                              Comment

                              Working...
                              X