Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanging olympus c 765

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervanging olympus c 765

    Ik ben op zoek naar een nieuw toestel ter vervanging van mijn gestolen olympus c-765 ultra zoom. Hoewel dit nu al een ouder toestel is, was ik hiervan zeer tevreden en zou dan ook iets gelijkaardig willen aanschaffen.Vermits het aanbod redelijk groot is en ik er weinig verstand van heb hoop ik dat jullie mij een aantal tips kunnen geven of mij in de juiste richting sturen.

    Ik ben op zoek naar een :
    -compact, stevig toestel dat tegen een stootje kan(backpaking)
    -optische zoom van minstens 10x (uit gewoonte van die luxe te hebben)
    -toestel met goede blauw en groen-waarden die de realiteit benaderen (onlangs foto's genomen met Canon Coolpix van een vriend die naar mijn mening groen-waarden te "bruin" voorstelt en blauw-waarden die alles behalve op de realiteit lijken)
    -batterijen met lange duur of minder duur in aankoop (soms weinig of geen opties tot opladen tijdens trekkings en ook geen zin om evenveel geld te investeren in batterijen dan in het toestel)
    -liefst een panorama-functie

    Prijs tussen €0-€500 (ongeveer, voor een supertoestel betaal ik wel iets meer)
    Ik heb geen merkvoorkeur hoewel ik altijd met olympus gewerkt heb (gemakzucht misschien)

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: vervanging olympus c 765

    Hallo,

    Ik heb onlangs de Olympus SZ-10 gekocht.
    Die voldoet aan al je verwachtingen denk ik ...
    Een (erg kleine) compactcamera (waarvan je hier niet zoveel leest), maar die wel verrassend goed is en dat aan een zeer goede prijs.
    Ik werk meestal met Nikon compactcamera's, maar na een "real" test bij de fotowinkel leverde de Olympus de beste foto's op - zeker qua kleur.
    In elk geval een camera om in je lijstje op te nemen ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment

    Working...
    X