Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor concertfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor concertfotografie

    Beste

    Ik ben op zoek naar een uitbreiding van mijn glaswerk.
    Ik werk wel maar met een Nikon D3000, maar ik investeer liever in een nieuwe lens dan een nieuwe body.

    Ik fotografeer voornamelijk portretten en optredens, dus voor mij is het belangrijk dat ik een diafragmawaarde van 2.8 over de hele lijn heb, en dat deze ook effectief goed en snel werkt op 2.8
    Nu heb ik wel geen gigantisch inkomen, dus het liefst zoek ik een goede lens van maximum €700-800, goedkoper is nog beter!

    Heeft er iemand ervaring met goede lenzen voor optredens en portretten, maar die toch betaalbaar zijn?
    Ik heb namelijk geen ervaring met Sigma en dergelijke, dus veel info is welkom.

    Alvast bedankt!

    Groetjes Benjy

  • #2
    Re: Lens voor concertfotografie

    Ik heb mij een paar maand geleden een Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM aangeschaft voor 620,- .
    Portretten heb ik er nog niet mee gedaan enkel een paar optredens (oa deze van http://forum.belgiumdigital.com/f89/kato-373818.html is er mee genomen). Tot nu toe nog geen moment spijt gehad van de aanschaf.
    Groeten Danny
    Sony A77M2, SAL 18-250 f3.5-6.5, SAL 50 f1.8, Sigma 70-200 f2.8, Tamron 17-50 f2.8, HVL-F42AM

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor concertfotografie

      De Sigma 50-150 f2.8, of als er heel weinig licht is een prime.
      Let wel op dat de lens een AF-motor heeft, want jouw camera heeft er geen.
      Nikon Df

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor concertfotografie

        tamron 17-50 of 28-75 (afhankelijk van je stijl, tele vs breed)

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor concertfotografie

          De Sigma 70-200 mm is goed maar duurder dan jou budget toelaat. OS is wel handig.