Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nu nog canon 50D kopen verstandig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nu nog canon 50D kopen verstandig?

    Ik ben een beetje aan het twijfelen tussen een aantal canon's.

    Het liefst zou ik voor de 7D gaan maar budget-gewijs is dat niet echt mogelijk,
    al zeker omdat ik dan geen geld overhoud voor goede lenzen waardoor het gewoon dom zou zijn om zo'n camera te kopen als je er toch geen degelijke lenzen bij hebt.. Nu ben ik ook geen pro, dus is een 7D misschien ook wat overkill gewoon

    Dus dan blijven er 2 toestellen over: de 60D en de 50D.
    Ik kan een 50D met kaart en 50:1.8 en tamron 28-75:2.8 kopen voor (een pakje) minder dan de nieuwprijs van een 60D body..

    Ik heb al veel gelezen over beide toestellen en ze hebben allebei voordelen tov mekaar.
    ik neig meer naar de 50D maar ik maak me "zorgen" over 2 punten vooral denk ik:

    - het exposure metering systeem van de 60D zou een pak beter moeten zijn waardoor de camera veel vaker het juist gaat hebben?

    - ruis op hoge iso waarden?

    wat ik wel een dik pluspunt vindt van de 50D is die stick ipv die Q-button!

    any thoughts?
    500px

  • #2
    Re: nu nog canon 50D kopen verstandig?

    ISO prestatie is wel stukje beter, en meteringsysteem is zeker beter. Maar ga je zelf dit verschil merken ?

    Je geeft indirect al aan dat je de keuze al gemaakt hebt voor de 50D. Mijn persoonlijke voorkeur zou toch de 60D zijn. Maar komt toch wel dat ik zelf erg content ben met het meteringsysteem en ISO prestaties van de 7D en deze zijn nagenoeg gelijk aan de 60D.

    Neemt niet weg dat de 50D een uitstekend toestel is

    Comment


    • #3
      Re: nu nog canon 50D kopen verstandig?

      Ik kom van de 50D naar de 60D. De 50D is een fantastisch toestel, ga ik niks negatiefs over zeggen, maar betreffende de exposure metering, daar heb je zeker een punt. Ik stel gewoon vast (en ik fotografeer met geen andere instellingen als vroeger) dat ik met de 60D veel minder rap een overbelichte hemel heb. Heeft het daar mee te maken..... wie weet, maar ik ben heel content over de 60D die ook iets lichter en kleiner is, maar daar zullen dan ook weer mensen voor en tegen zijn.
      De 50D zou ook wat robuster gebouwd zijn, iets beter tegen water kunnen enz..... maar dat ervaar ik niet als een pluspunt aangezien ik bij slechte weersomstandigheden niet buitenkom, en ook niet loop te gooien, met duur materiaal .
      Ook eens beide ter hand nemen kan een goed idee zijn, wat ligt er het best in jouw hand, met welk gewicht ben je bereid een ganse dag rond te lopen.... enz
      Altijd moeilijk hé keuzes maken.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: nu nog canon 50D kopen verstandig?

        ok dus mijn 2 "angsten" werden inderdaad bevestigd.. de metering en de iso..
        maar zoals je zegt, hoeveel ga ik daar zelf van merken, en het blijft een fantastisch toestel..

        maken 2 die lenzen (wat zeker geen slechte lensjes zijn denk ik dan toch?) en de lage prijs
        dit dan toch niet meer dan de moeite?
        500px

        Comment


        • #5
          Re: nu nog canon 50D kopen verstandig?

          een verschil tussen de 50D en de 60D is dat bij de 50D er AF justering op zit. De 60D mist dat.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: nu nog canon 50D kopen verstandig?

            inderdaad, maar ik ben er nog niet uit of dat zoveel verschil maakt
            het is alleszins leuk om het te hebben uiteraard
            500px

            Comment


            • #7
              Re: nu nog canon 50D kopen verstandig?

              Ik heb zelf de 50D en ben daar tevreden van. Volgens veel reviews is de 60D niet veel meer
              dan een gestripte 50D. De opvolger voor de 50D lijkt me dan ook de 7D. Maar goed, ik heb
              geen 60D en kan dus niet echt vergelijken. Maar een 50D met die lenzen is al heel mooi om
              te beginnen.

              Comment


              • #8
                Re: nu nog canon 50D kopen verstandig?

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Ik heb zelf de 50D en ben daar tevreden van. Volgens veel reviews is de 60D niet veel meer
                dan een gestripte 50D. De opvolger voor de 50D lijkt me dan ook de 7D. Maar goed, ik heb
                geen 60D en kan dus niet echt vergelijken. Maar een 50D met die lenzen is al heel mooi om
                te beginnen.
                De 50D was misschien niet wat ervan verwacht werd (dat was de 7D), maar tegenover zijn voorganger de 40D had hij wel een aantal belangrijke verbeteringen die ook in de 7D en de 60D zitten:

                - hoge resolutiescherm (je ziet wat scherp is en wat niet)
                - UDMA CF (veel sneller wegschrijven met een aangepaste kaart)
                - AF microadjust (niet op de 60D en m.i. onmisbaar, geen gepieker meer over front of backfocus)

                voor de rest

                - 50D heeft de snelle bediening met 2e wiel en stick (je kan alles bedienen terwijl je door de zoeker kijkt)
                - 15mps is niet zoveel slechter dan 18mps
                - klopt dat de lichtmeting wat verbeterd is op 7D, maar in de praktijk doe je toch dijkwils zelf nog aanpassingen (en ik herinner me geen problemen met de 5OD)
                - 50D kan niet filmen

                grootste voordeel van de 7D is de nieuwe AF, maar die heeft de 60D ook niet

                Als je met "een pakje minder" dan een 60D body 30-35% bedoelt met die 2 lenzen ben je goed gesteld

                Comment


                • #9
                  Re: nu nog canon 50D kopen verstandig?

                  ik denk afgaande op wat ik gelezen heb al en wat ik hier lees dat het dus zeker geen slechte keuze gaat zijn voor mij dat stelt me alvast wat meer gerust

                  alleen, 30 a 35% minder dan een D60 Body nieuw (940) = 610 tot 660 euro :/
                  dat zou wel heeel weinig zijn denk ik? die 50 1.8 kost nieuw 110, de tamron 360 en zo'n body gaat tweedehands toch ook meestal nog rond de 550 dacht ik nee?
                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: nu nog canon 50D kopen verstandig?

                    ik zou voor de 50D gaan, maar niet met die lenzen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: nu nog canon 50D kopen verstandig?

                      wat is er mis met die lenzen?
                      L lenzen zijn way out of budget voorlopig en deze lenzen worden overal toch goed gereviewed etc dus ...
                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: nu nog canon 50D kopen verstandig?

                        Oorspronkelijk geplaatst door seedn Bekijk bericht
                        ik zou voor de 50D gaan, maar niet met die lenzen...
                        Zeker geen toppers, maar voor het budget van TS zijn het geen slechte lenzen, die hij later verder verkoopt als hij beter wil.
                        De 50D weegt nog het zwaarst door, blijft duur voor z'n ouderdom.

                        Hij heeft ook nog geen groothoek, zal een kitlensje 18-55 IS op de kop moeten tikken of een tweedehands Tokina 12-24 of Sigma 10-20.

                        Vraag is net waar je begint en waar je wil eindigen en of het interessant is om in te stappen met tweedehandsmateriaal van betere kwaliteit.
                        Weet dat het een hoop geld gaat kosten.

                        Met een 1100D en een superzoomlensje of een bridge ben je goedkoper gesteld.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nu nog canon 50D kopen verstandig?

                          ik had een D90 met tamron 17-55 hiervoor dus een bridge of 1100D is zeker geen optie
                          ik wou gewoon switchen naar canon en liefst een stapje omhoog => 50D / 60D / 7D

                          28-75 is groothoek genoeg voor mij voorlopig en de 50MM 1.8 is handig voor concerten etc..
                          Dit zijn niet de allerbeste lenzen nee, maar ze zijn zeker meer dan goed, lichtsterk en beter dan de kitlezen en altijd makkelijk te verkopen denk ik..

                          als de body in goede staat is en niet teveel clicks heeft ga ik daar ook nog jaren plezier van hebben tot ik genoeg geld / goed genoeg ben om een 7D of opvolger daarvan te verantwoorden

                          of welke lenzen zouden jullie er dan bij nemen misschien?
                          500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: nu nog canon 50D kopen verstandig?

                            (aangezien je zelf zegt dat je groothoek niet gaat missen is deze reactie niet meer nodig...)

                            Comment


                            • #15
                              Re: nu nog canon 50D kopen verstandig?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht

                              of welke lenzen zouden jullie er dan bij nemen misschien?
                              Advies geef een budget ;-)

                              Ik lees toch met regelmaat goede reacties over de Tamron 17-50.
                              Alleen hunten bij mindere lichtomstandigheden viel mij persoonlijk wel iets tegen.

                              Bij meer budeget zou ik zeker kijken naar de
                              17-55 - 15-85 - 24-105

                              Comment

                              Working...
                              X