Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200 of 28-300 kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 18-200 of 28-300 kopen?

    Hallo,
    Ik heb een Canon Eos 50D met een 18-55 kitlens en een Sigma 28-300mm 1:3.5-6.3
    Nu is deze laatste blijkbaar voor een analoge camera en niet voor mijn digitale, daarmee dus dat ik dikwijls onscherpe foto's had
    Nu ben ik dus op zoek naar een gelijkaardige lens, ik had graag 1 allround lens, dus dat ik niet hoef te wisselen
    Ik fotografeer eigenlijk alleen maar mijn 4-jarige dochter, binnen en buiten, dus wanneer ze aan het spelen is en af en toe als ze 'poseert'
    voor de rest moet ik binnenkort foto's nemen op het huwelijk van een vriend, dus de familiefoto's en de foto's van het koppel op de locatie, alsook de foto's op het feest
    Kunnen jullie me helpen met de juiste lens te kiezen, want ik ben echt een leek hierin, ik had al gekeken bij konijnenberg en deze gevonden

    of

    deze laatste is boven mijn budget (+-400 euro) maar als deze echt beter zou zijn zou ik hier misschien toch kunnen voor doorsparen?
    en dan twijfel ik weer voor een 18-200lens
    kan iemand me wat goede raad geven aub?
    alvast bedankt!
    ondertussen ben ik aan het twijfelen geslagen of ik niet beter een andere lens koop die minder zoom heeft? ik heb mijn 18-55 nog dus kan ik misschien beter een 70-200 nemen? of sla ik daar helemaal de bal mee mis?
    Last edited by knettergek; 7 juli 2011, 23:10. Reden: andere mening na lezen forum

  • #2
    Re: 18-200 of 28-300 kopen?

    Indien het alleen om uw dochtertje gaat, dan zou ik een prime overwegen. De 85 1.8. Daar
    hou je toch wat afstand mee en bovendien kun je er prachtige portretjes mee maken. Zal
    wel iets minder zijn voor binnen, maar daar is zo'n weinig lichtsterke 18-200 eigenlijk ook
    niet op zijn best.

    Comment


    • #3
      Re: 18-200 of 28-300 kopen?

      Oorspronkelijk geplaatst door knettergek Bekijk bericht