Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trekking naar nepal (everest)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • trekking naar nepal (everest)

    Ik ben op zoek naar een toestel met volgende vereisten voor een trekking in nepal.

    - Mag niet te groot zijn, dus ik vrees dat dslr's wegvallen, bagage is beperkt.
    - Prijs tussen de 300-400€
    - Moet dienen voor zowel landschap en ver.
    - Apparaat moet tegen de koude kunnen, kan daar snachts tot -15 gaan...
    - Geen merkvoorkeur.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: trekking naar nepal (everest)

    er is niet direkt een specifiek model dat me gepast lijkt,
    maar ivm je eis om tegen te koude te kunnen zou ik kijken naar waterproof compacts ?
    (kan dan alvast tegen condensatie enz)
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: trekking naar nepal (everest)

      Toestel gewoon mee naar bed nemen, dan hoeft niet zo koude bestendig te zijn, kun je het ook gelijk voor een mooie zonsopkomst gebruiken want de accu is dan in een betere konditie.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: trekking naar nepal (everest)

        Dus is gelijk welke compact mee te nemen?
        Gelezen dat de LX5 vrij goed is, maar aangezien het ook vrij simpel moet zijn in de omgang, is het een camera voor leken? Het lijkt ook niet al te ver te zoomen ?

        Comment


        • #5
          Re: trekking naar nepal (everest)

          Ik ben al 1 keer in Nepal geweest en vrienden van mij zijn al meerdere keren geweest. We hebben geen problemen gehad met een gewoon compactje, ook al werd het -16 in de tent.

          Het enige probleem waren de batterijen. Door de lage temperatuur hebben ze minder capaciteit en we hebben ze 2 weken niet kunnen opladen.

          Alle constructeurs vermelden dat hun toestel werk van 0 tot .. graden, maar dat is om hun in te dekken. Enkel de combinatie van condens en vorst is een probleem (in het beste geval vriest er iets tijdelijk vast en is het slechtste geval vriest er iets kapot). Maar meestal is het beneden vochtig maar warm en boven koud maar droog. Gewoon zien dat je bij -10 geen foto's trek in vochtige omstandigheden (boven een dampende kookpot of sneeuwval (sneeuw op fototoestel uit je binnenzak = water).

          Ik ben geen voorstander v/e waterproof model. Je leest veel reactie van mensen die vroeg of laat toch condens krijgen in hun toestel. Door de waterdichtheid krijg je dat er moeilijk uit. Als het dan vriest, heb je een probleem.

          Comment


          • #6
            Re: trekking naar nepal (everest)

            Ik zou toch eens kijken naar de betere compacts op dit moment....zoals
            -canon s95
            -canon G12(iets groter dan compact en duurder dan je budget)
            -Nikon P7000(iets groter en duurder)
            -Nikon P300
            en Zeker de Panasonic LX5

            grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: trekking naar nepal (everest)

              Oke, bedankt voor de tips en het lijstje!

              Comment


              • #8
                Re: trekking naar nepal (everest)

                Ga eens na welke spanningsbron de andere apperatuur heeft, gps ed, en als dat bv AA batterijen zijn, schaf dan een toestelletje aan die die ook gebruikt. een kennis van mij die dit in de Andes doet heeft er speciaal een ander toestel voor aangeschaft.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: trekking naar nepal (everest)

                  zou een waterdicht, schokbestendig gevalletje hier niet beter staan?

                  deze kunnen toch al iets meer hebben dan de gewone.

                  zoeen lijkt me mss een handige:

                  klikkie

                  spec's onderaan geven toch -10 aan
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: trekking naar nepal (everest)

                    In 2006 heb ik een 21-daagse trekking gedaan in Ladakh, en dit was voor mij de trigger om mijn eerste DSLR te kopen, nl mijn 30d, die trouwens nu nog dienst doet .

                    Ik heb toen 2 reserve-batterijen meegenomen, maar heb hiervan de derde zelfs niet nodig gehad. 's Nachts nam ik mijn toestel wel mee in de slaapzak, omdat de temperaturen dan wel onder nul gingen. Ik heb toen 2 lenzen meegenomen, en een polarisatie-filter.
                    Ik moet hierbij wel vermelden dat de bagage vervoerd werd, en ik dus toen enkel met een dagrugzak liep. Dus hierin stak een gore-tex jas, fleece, petje, handschoenen,..., maar vooral ook zeker 2L water. Ik weet niet hoeveel berg-ervaring u heeft, zeker op deze hoogte, maar dwing u ertoe van zeker de eerste dagen veel te drinken, of indien mogelijk soep of zo iets te eten, dat je voldoende vocht opneemt. En doe het de eerste dagen zeker rustig aan, en las voldoende rust-pauzes in.
                    Ik had toch al wat (hoog)gebergte-ervaring van de Alpen, en nog nooit last gehad van de hoogte, maar toen heb ik de eerste dagen toch met wat hoofdpijn rondgelopen. Het is gelukkig daartoe beperkt gebleven, en heb mijn tocht gewoon kunnen verderzetten.
                    Vermijd alcohol, zeker de eerste dagen. Maar veel gelegenheid daartoe krijg je gelukkig niet.

                    En voor de rest, gewoon genieten, rondkijken, en uw longen vol gezonde berglucht pompen.
                    Alvast een héééél prettige vakantie gewenst.
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                    Comment


                    • #11
                      Re: trekking naar nepal (everest)

                      Ik ben in april met 8 mensen 23 dagen op reis geweest in nepal en heb slechts één goeie raad. Neem 2 toestellen mee zoals ik en maak die andere 3 mensen gelukkig met uw backuptoestel. Want er zijn 3 compacttoestellen die de geest hebben gegeven en 1 van mijn lenzen heb ik nog kunnen redden bij thuiskomst. Ik had een ouwe 30D bij en een G10 als backup. Vocht en kou en stof genoeg daar :-).
                      Veel plezier daar!
                      Website http://www.kristofpattyn.be

                      a lotta canonstuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: trekking naar nepal (everest)

                        Ik ben ooit eens op het internet een prachtige reportage over Nepal tegen gekomen en die
                        fotograaf had alles gefotografeerd met een Panasonic G1 en pancake lensje. 17 mm of
                        hoeveel is dat?
                        Dit maar omdat je geen kilometers zoom nodig hebt. Zoom is wel handig maar verbeelding
                        en schoenzolen brengen je verder, of tot een dieper inzicht. Ik zou de LX5 mee doen, ge-
                        woon omdat ik die al heb.

                        Comment


                        • #13
                          Re: trekking naar nepal (everest)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gorik86 Bekijk bericht

                          - Moet dienen voor zowel landschap en ver.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                          Ik zou toch eens kijken naar de betere compacts op dit moment....zoals
                          -canon s95
                          -canon G12(iets groter dan compact en duurder dan je budget)
                          -Nikon P7000(iets groter en duurder)
                          -Nikon P300
                          en Zeker de Panasonic LX5
                          zowel landschap als ver... dan kom je bij de Nikon P7000 uit... dan kan je al eens een steenbok trekken op een helling... de P7000 heeft significant meer tele bereik en een goede video functie (focust ook terwijl je filmt of zoomt)

                          zie hier
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment

                          Working...
                          X