Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe keus maken objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe keus maken objectief

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een objectief ik heb de canon 70-200mm f4 maar zoek nog iets voor daarbij. Ik had mijn keus laten vallen op de sigma 18-50 2.8 ex dc. Deze was nergens meer in voorraad, toen geinformeerd bij sigma wanneer deze weer verkrijgbaar is maar hij wordt niet meer gemaakt. Wel een andere versie met OS en meteen een duurder prijskaartje.

    Ik heb nu een aantal anderen gevonden maar kom er niet uit wat nou goed is. Misschien hebben jullie advies. Het is een lens die vermoedelijk alleen maar buiten gebruikt zal worden, voor sportopname en algemeen gebruik. Ik wil dat hij wel snel kan scherpstellen , scherpe foto's maakt en een goed kleurweergave heeft.

    Mijn lijstje:
    canon ef-s 17-85mm f4- 5.6 is USM (5de foto -video digitaal )
    canon ef 28-105mm f3.5-4.5 ii USM (9de foto-video digitaal)
    canon ef 24-85 f3.5-4.5 USM (11de foto-video digitaal)
    canon 18-135 ef f3.5-5.6
    sigma 17-70 mm OS f2.8-4.0 dc macro hsm
    tamron sp af 17-50mm 2.8 xr di ii LD asph (7de foto-video digitaal)
    tamron 28-105 f4-5.6
    tamron 28-75 mm f2.8 di xr LD ef-s asph (13 de foto-video digitaal)


    Vind een lichtgevoelige 2.8 wel verlijdelijk maar als ik zo op internet lees dan heb je er bv bij de sigma alleen 2.8 bij brandpunten 17 tot 24.

    Een brandpunt van 70 is wel weer leuk om portretten te maken, al heb ik natuurlijk mijn 70-200 lens die ik daar ook weer voor kan gebruiken.

    En testen uit de foto - video, wat zegt dat, kan je van die testen uitgaan en daar je keus mee maken?

    groetjessss

  • #2
    Re: nieuwe keus maken objectief

    1 van de betere staat er niet bij, de 17-40mmL.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe keus maken objectief

      De Canon 17-55 2.8 staat er ook niet tussen. Ik neem aan vanwege te prijzig. Dan zou ik
      voor de Tamron 17-50 2.8 gaan. Prachtig objectief met een voortreffelijke Prijs/kwaliteit.

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe keus maken objectief

        ik heb inderdaad gelet op het prijskaartje, vandaar deze lijst.

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe keus maken objectief

          Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
          ik heb inderdaad gelet op het prijskaartje, vandaar deze lijst.

          Ja ... je kan beter letten op de kwaliteit en dan gaan kijken hoe je die kwaliteit gaat betalen, 24-70 F2,8 L USM sluit perfect aan je je 70-200 en je hebt een F2,8 over de ganse lijn. Moet het goedkoper ! ga dan opzoek naar de 28-70 EF F2,8 L USM, die is alleen nog maar tweedehands te koop, maar heeft dezelfde kwaliteit als de 24-70 of zelf nog iets beter !

          MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe keus maken objectief

            Ik wil een keus maken tussen de tamron 17-50 2.8 xr di ii ld asph en de sigma 17-70 2.8-4.0 . Wat zou jullie keus zijn. Ik heb het kamera expres gevraagd en zij zeggen de sigma omdat hij mechanisch iets beter is dan de Tamron. Ik heb ook gelezen over vervorming bij de tamron en dat de scherpte buiten het centrum minder is. Volgens mij zijn beide lenzen wel ok als ik zo wat reviews lees.

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe keus maken objectief

              Het is jammer dat Sigma het met de OS lenzen qua prijsstelling erg hoog in de bol gekregen heeft. De Tamron 17-50mm is denk ik toch een van de besten in deze prijsklasse.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe keus maken objectief

                De Tamron 17-50 mm is gewon een heel fijne lens. Je hebt dan wel een gat met je 70-200. Voor de ene fotograaf is een gat een ramp en wil juist een overlap en de andere maalt daar niet om.

                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe keus maken objectief

                  Ik volg Doudeke. 17-55 2.8 of de tamron.

                  ik vind dat je wel met grote verschillen zit in de groothoek van 17 naar 28? dat is toch wel een serieuze kloof. over een gat tussen 55 en 70 zou ik niet twijfelen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe keus maken objectief

                    Ik volg Doudeke. 17-55 2.8 of de tamron.

                    ik vind dat je wel met grote verschillen zit in de groothoek van 17 naar 28? dat is toch wel een serieuze kloof. over een gat tussen 55 en 70 zou ik niet twijfelen.

                    Beide objectieven beginnen met brandpunt 17
                    tamron 17-50 2.8 xr di ii ld asph en de sigma 17-70 2.8-4.0 OS

                    Ik geloof dat hier op het forum duidelijk de voorkeur naar de tamron gaat. Bedankt voor jullie adviezen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe keus maken objectief

                      Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
                      Beide objectieven beginnen met brandpunt 17
                      tamron 17-50 2.8 xr di ii ld asph en de sigma 17-70 2.8-4.0 OS

                      Ik geloof dat hier op het forum duidelijk de voorkeur naar de tamron gaat. Bedankt voor jullie adviezen.
                      ik doelde op je lijstje.

                      veel succes met je keuze.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe keus maken objectief

                        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                        De Tamron 17-50 mm is gewon een heel fijne lens. Je hebt dan wel een gat met je 70-200. Voor de ene fotograaf is een gat een ramp en wil juist een overlap en de andere maalt daar niet om.
                        Een fotograaf maalt er niet om, een gearhead wel.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe keus maken objectief

                          En op welke camera hebben jullie de tamron lens 17-50 2.8 zitten? Ik heb begrepen dat dat ook nog verschil kan geven en dat het aan de sensor ligt.

                          Heeft iemand soms nog een voorbeeldfoto gemaakt met de sigma 17-70 2.8-4.0?


                          Groetjesssssss

                          Comment

                          Working...
                          X