Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji s.3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji s.3

    Is de FUJI S.3 nu 6-megapixel of 12 megapixel las een artikel erover, zie ,(Deze 'verwerking' komt nu nog steeds, en de S2 Pro heeft een 6,17 megapixel SuperCCD die een 12 megapixel produceert. . SuperCCD werkt door het combineren van pixels van de 45 graden pixel lay-out in een normaal vierkant patroon, dit is de side-effect van de productie van meer beeldpixels dan eigenlijk waren gevangen genomen.) en met welk toestel van nikon zou je hem kunnen vergelijken (is 385 een redelijke prijs)
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
    Last edited by koen1950; 6 juli 2011, 21:51.

  • #2
    Re: Fuji s.3

    Is een beetje zoals een sigma sd14 is dat nu een 4.7 of een 14.1 camera. Door een speciale constructie kunnen ze een 6 megapixel omtoveren tot een 12 megapixel toestel. Boven ieder meetpunt in de camera zit er dus een speciaal lensje onder een hoek en in ieder meetpunt zitten eigenlijk twee meetpunten....

    Comment


    • #3
      Re: Fuji s.3

      Doet de vorm van de pixels er ook niet toe , die van fuji schijnen vijfhoekig te zijn

      Comment


      • #4
        Re: Fuji s.3

        Zelf gebruik ik nog steeds met volle tevredenheid de S5. De S3 maakt nog steeds zeer goede foto's die je makkelijk tot A3 kan afdrukken. 385 voor een S3 lijkt me een beetje naar de hoge kant, maar veel hangt af van de staat en het aantal sluiterbewegingen...

        Comment


        • #5
          Re: Fuji s.3

          en hoe zat dat dan met de S2 valt daar nog mee te werken nu , ik kan die kopen voor 135 euro

          Comment


          • #6
            Re: Fuji s.3

            Men spreekt eigenlijk over 2 keer 6 miljoen pixels waarbij de resolutie ong dezelfde zou zijn als een camera met 8 milj pixels ( heb dat ooit gelezen toen ik de S3 zelf had maar vraag me niet meer waar hoor )
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Fuji s.3

              De S3 heeft 6miljoen pixels en 6 miljoen sub pixels die bedoeld zijn om het dynamisch bereik op te krikken. Wat betreft scherpte/detail, ooit is op dpreview de resolutie vergeleken met de 8 mp van Canon.
              In ieder geval geeft de S3 iets meer detail dan een gewone 6 megapixel sensor. Dit wordt bereikt door een verspringende i.p.v. een bayer opstelling van de pixels.

              Op zich zijn met de S3 mooie foto's te maken, wel is het ontwerp een beetje onder de maat omdat het toestel nog steeds gebaseerd is op de Nikon F80.
              Ligt wel goed in de hand en zo, maar is vrij traag.
              Leuk is wel dat oudere Nikon flitsers er goed mee werken.

              Wat betreft de prijs: 385 euro lijkt me veel te veel.

              De S2 is nu echt wel verouderd en bejaard.

              De S5 blijft de beste Fuji uit de S reeks, tegenwoordig ook voor rond de 400 euro te vinden omdat het toestel vaak wordt vervangen door de D7000.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X