Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotostudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotostudio

    Omdat ik me meer in portret- / modelfotografie wil verdiepen, vraag ik me af of er iemand in de buurt van Maastricht is met een studio (of althans de apparatuur) waar ik eens kan komen kijken tijdens een modelshoot...

  • #2
    Re: Fotostudio

    Er is een fantastische studio in Maastricht en daar werkt eveneens een fantastische fotograaf, en die geeft zelfs workshops 1 one 1. Echt een aanrader, maar dat komen kijken tijdens een shoot geeft niet echt een goede indruk, dus ik zou dat niet meer voorop stellen. Kijk hier is : http://www.foto-frans.nl/

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Fotostudio

      Klopt...hetgeen hij ervoor vraagt zal zeker niet teveel zijn, maar ik vind het te duur voor 2 1/2 uur...

      Comment


      • #4
        Re: Fotostudio

        Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
        Klopt...hetgeen hij ervoor vraagt zal zeker niet teveel zijn, maar ik vind het te duur voor 2 1/2 uur...
        hoeveel vraagt ie dan als ik zo benieuwd mag zijn?
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Fotostudio

          100 euro
          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

          Comment


          • #6
            Re: Fotostudio

            Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
            Klopt...hetgeen hij ervoor vraagt zal zeker niet teveel zijn, maar ik vind het te duur voor 2 1/2 uur...

            Daarom probeer je gratis te gaan kijken bij een andere fotograaf, man ik heb ook al veel vragen gehad van gasten die de lamp kwamen vasthouden, fotoshoots zijn geen voorstelling, maar een samenwerking tussen model, fotograaf en visagiste, die drie vullen elkander aan en daar zijn geen pottenkijkers bij nodig. Je vraagt toch ook niet of je bij de dokter is mag komen kijken hoe die juist zijn onderzoeken doet.

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Fotostudio

              Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
              100 euro
              voor 2,5u is niet zo veel hoor (veronderstellend dat de workshop de moeite is) maar eerlijk gezegd vind ik de man zijn portfolio niet van die mate om daar een workshop te gaan volgen.

              Begrijp me niet verkeerd : het zijn nette foto's maar ze springen er niet uit vind ik.
              Dan geef ik liever wat meer uit (heb ik trouwens gedaan) aan een workshop met Tom Museeuw (Fotofolio)
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Fotostudio

                Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
                Klopt...hetgeen hij ervoor vraagt zal zeker niet teveel zijn, maar ik vind het te duur voor 2 1/2 uur...
                2 1/2uur is veel te kort om iets op te steken... dan heb je amper een paar keer 't knopje ingedrukt, maar weet je toch niet waarom, hoe, wat de parameters zijn, je model aan te sturen, de kwaliteit van licht, en nog zo veel meer...

                in 't beste geval ben je dan overdonderd dat het toch allemaal niet zo makkelijk is...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Fotostudio

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                  100 euro
                  Ik weet niet hoe je hier aan komt? Het volgende kreeg ik via de mail:

                  A: Privé Workshop Starters Studio Fotografie.

                  In deze workshop leer je de basis van de model fotografie in de studio. Model poseert in diverse stijlen kleding met gebruik van diverse accesoires.

                  De prijs voor deze geheel privé workshop bedraagt 139,= euro all inclusief.

                  Programma:
                  13.30 uur Ontvangst met koffie/thee/fris + kennis maken, studiolicht op de juiste manier opstellen + meten + instellen, jouw camera op de juiste manier instellen
                  14.00 omgaan met model, het model aangeven hoe je haar wil laten poseren, controle via groot gecallibreerd beeldscherm en zelf veel zelf shooten
                  16.00 uur: einde WS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotostudio

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Daarom probeer je gratis te gaan kijken bij een andere fotograaf, man ik heb ook al veel vragen gehad van gasten die de lamp kwamen vasthouden, fotoshoots zijn geen voorstelling, maar een samenwerking tussen model, fotograaf en visagiste, die drie vullen elkander aan en daar zijn geen pottenkijkers bij nodig. Je vraagt toch ook niet of je bij de dokter is mag komen kijken hoe die juist zijn onderzoeken doet.

                    MVG, Jeff C.
                    Bij iemand met zulk commentaar wil ik uberhaupt niet komen kijken. Natuurlijk is het geen 'poppenkast', maar in tegenstelling tot hetgeen je zegt heeft ook een dokter co-assistenten die komen kijken hoe die juist zijn onderzoeken doet --> neem dat van mij aan als kenner, je haalt juist het goede voorbeeld aan...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotostudio

                      Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
                      Bij iemand met zulk commentaar wil ik uberhaupt niet komen kijken. Natuurlijk is het geen 'poppenkast', maar in tegenstelling tot hetgeen je zegt heeft ook een dokter co-assistenten die komen kijken hoe die juist zijn onderzoeken doet --> neem dat van mij aan als kenner, je haalt juist het goede voorbeeld aan...
                      Ja.... kan ik begrijpen, en de afstand van Maastricht naar Antwerpen is wel wat ver, zoals je reeds kon opmerken uit mijn reactie, zijn "Pottenkijkers" niet welkom bij mij. Maar voor mij is niet zozeer het delen van de kennis dat me dwars zit, maar gewoon Uw vraag van "mag ik is komen kijken" dat geeft gewoon, een verkeerde indruk. En ik los dat dan anders op, als ik zo'n vraag persoonlijk krijg, en niet via een forum, dan is mijn antwoord niet onmiddellijk Nee, maar een eerder genuanceerd "Nee maar! ", ik wil je wel helpen, je mag nooit komen kijken op mijn shoots, maar je mag wel komen met een vrouwelijk model van uw keuze, naar de studio, en we gaan die dan samen shooten, en dan zal ik je uitleggen hoe we het licht opstellen en meten, je kan dan ook samen met mij foto's nemen, en deze beelden ook gebruiken.

                      Al bij al, toch een mooi voorstel hé, en pas op...., ik doe dat gratis, toch heeft er niemand ja gezegd, hoe zou da komen denk je.

                      MVG, Jeff C.
                      Last edited by Digipics357; 9 juli 2011, 13:02.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotostudio

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                        ik doe dat gratis, toch heeft er niemand ja gezegd, hoe zou da komen denk je.
                        Door je manier van communiceren misschien?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotostudio

                          Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
                          Door je manier van communiceren misschien?

                          Natuurlijk, dat moet het zijn, watjes zijn mijn taal niet machtig !
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotostudio

                            ergens gewoon komen "meekijken" zal niet zo simpel zijn zoals reeds vermeld en idd ook niet de beste basis denk ik, een workshop hier of daar steek je veel meer van op en je krijgd de gelegenheid een hoop vragen te stellen mocht iets niet duidelijk zijn, lijkt me veel en veel interessanter...
                            hier op dit eigenste forum zijn er al een deel aanbieders van workshops die zeker de moeite zijn....
                            de eerder aangehaalde aanbieder van workshops uit nederland zou ik zeker niet doen...
                            de man zijn foto's zijn absoluut ondermaats en heeft nog nooit fotoshop van kortbij gezien , daar ga je niet veel leren...weggesmeten geld !


                            d-oracle en fotofolio zijn al 2 aanbieders die hier op de site vertoeven, beiden hebben een gedegen kennis van fotografie en zijn reeds ervaren in het geven van workshops dus zou ik daar alvast even een kijkje nemen....
                            http://www.jvs-photography.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotostudio

                              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                              "Nee maar! ", ik wil je wel helpen, je mag nooit komen kijken op mijn shoots, maar je mag wel komen met een vrouwelijk model van uw keuze, naar de studio, en we gaan die dan samen shooten, en dan zal ik je uitleggen hoe we het licht opstellen en meten, je kan dan ook samen met mij foto's nemen, en deze beelden ook gebruiken.

                              Al bij al, toch een mooi voorstel hé, en pas op...., ik doe dat gratis, toch heeft er niemand ja gezegd, hoe zou da komen denk je.

                              MVG, Jeff C.
                              ik vind dat anders geen slecht voorstel !
                              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                              https://sites.google.com/view/pdh65/

                              Comment

                              Working...
                              X