Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oly E510 én Zuiko 12-60 mm stuk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oly E510 én Zuiko 12-60 mm stuk

    De laatste dag van mijn verlof deed mijn 12-60mm lens héél raar ( na een kerkhofbezoek nog wel)
    Autofocus deed het soms niet , en sommige foto's werden erg onderbelicht

    Thuis test ik alles nog eens uit, en blijkt dat al mijn andere lenzen correct werken op den Oly E510

    Ik neem contact op met olympus, zij sturen mij de nieuwste firmware door !

    Ik upldate alles, met als resultaat dat de 12-60 lens terug autofocust maar steeds onderbelicht.

    Ik ga naar Grobet die mij adviseerd om toch camera + lens op te sturen voor opmaak van een bestek ( 55 euro, die ik terugkrijg bij herstelling)

    Krijg vandaag het bestek in de brievenbus met enkel de vermelding van de kostprijs : 390 eurokes

    Ik neem contact met Grobet, dat ik toch wel wat meer details wil over de herstelling !
    Zij mailen mij dit terug :

    " Beste
    Ik heb even met olympus contact opgenomen.
    Aan de body moet de printplaat van de voeding en alle aansluitingen vervangen worden.
    Bij de lens is het de barrel stuk en moet deze vervangen worden. barrel is eigenlijk de buis waarin alle lens ellementen vast zitten.



    Mijn lensje is mij dierbaar, laat ik zeker herstellen ! Maar over Oly E510 twijfel ik toch . . . ( heb ondertussen de E 5 gekocht) . . . een tweede toestel is steeds wel handig niet?

    Met deze mijn verhaal, maar graag nog wat goede raad
    Thanks Maddy
    zero

  • #2
    Re: Oly E510 én Zuiko 12-60 mm stuk

    Die E-510 zou ik ook niet meer laten herstellen. Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel het aandeel is in de herstelprijs. Waarschijnlijk moet je iets dergelijks nog wel tweedehands kunnen vinden. Nieuw een "basistoestel" vinden, wordt moeilijk nu Olympus beslist heeft om enkel nog een E-5 over te houden.
    Persoonlijk heb ik een E-30 en 14-54II lens, en ben daar behoorlijk tevreden van (ook van de betrouwbaarheid). Alleen jammer dat er geen opvolger meer komt... Als ik het ding ooit vervang, zal er waarschijnlijk andermaal een Olympus-klant minder zijn...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Oly E510 én Zuiko 12-60 mm stuk

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Die E-510 zou ik ook niet meer laten herstellen. Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel het aandeel is in de herstelprijs. Waarschijnlijk moet je iets dergelijks nog wel tweedehands kunnen vinden. Nieuw een "basistoestel" vinden, wordt moeilijk nu Olympus beslist heeft om enkel nog een E-5 over te houden.
      Persoonlijk heb ik een E-30 en 14-54II lens, en ben daar behoorlijk tevreden van (ook van de betrouwbaarheid). Alleen jammer dat er geen opvolger meer komt... Als ik het ding ooit vervang, zal er waarschijnlijk andermaal een Olympus-klant minder zijn...

      Het is dat ik nog niet weet , hoeveel het aandeel van de herstelling van de E510 is.
      Het is wél een handig toestel , tweedehands vind je ze moeilijk, en dan nog is het afwachten in welke staat die zich bevind
      Nieuw zijn ze niet meer te vinden (wel ne E620 + kitlenzen , aan ne té hoge prijs)

      't is moeiljik te beslissen . . .
      Grts Maddy
      zero

      Comment


      • #4
        Re: Oly E510 én Zuiko 12-60 mm stuk

        Van die 620 hebben ze ook nog ee, goedkopere versie gemaakt (de 600), maar ik weet zelfs niet of die ooit in België is uitgekomen.
        Nu : als je een E-5 (of zelfs E-510) gewoon bent, dan zal je, vrees, ik toch ontgoocheld zijn over het formaat van zo'n 620, want het is een behoorlijk klein ding...
        Wwel beter een klein ding, dan geen...
        Groeten,

        Polleke

        Comment

        Working...
        X