Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze tussen telezooms

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze tussen telezooms

    Allen,
    Ik denk een telezoom bij te kopen maar ik geraak er niet goed uit.Deze zou moeten dienen voor vliegtuigspotten.
    Ik dacht aan de Nikon AF-S DX 55-300 VR aan 299€ http://www.digicamshop.be/product/10...5-5-6g-vr.html Of

    De nikon AF-S 70-300VR aan 419€ http://www.digicamshop.be/product/31...-if-ed-vr.html

    Is de 55-300 evengoed van kwaliteit?

    Mvg,
    Marc


  • #2
    Re: Keuze tussen telezooms

    Niemand hier met één van beide lenzen?

    Comment


    • #3
      Re: Keuze tussen telezooms

      Neem ook eens de Tamron 70-300 VC in je overweging mee, volgens diverse testen beter dan de Nikkor.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Keuze tussen telezooms

        Heb de Nikkor 70-300 en ben er heel tevreden van.. heb geen idee hoe de kwaliteit van die andere lenzen is.

        Als je regelmatig gaat vliegtuigspotten vraag ik me af of je met 300mm genoeg hebt ?
        Denk dat serieuze spotters toch een 400 a 500mm gebruiken ? Budget ligt dan wel een pak hoger dan de lenzen die je opnoemt.
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

        Comment


        • #5
          Re: Keuze tussen telezooms

          Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
          Heb de Nikkor 70-300 en ben er heel tevreden van.. heb geen idee hoe de kwaliteit van die andere lenzen is.

          Als je regelmatig gaat vliegtuigspotten vraag ik me af of je met 300mm genoeg hebt ?
          Denk dat serieuze spotters toch een 400 a 500mm gebruiken ? Budget ligt dan wel een pak hoger dan de lenzen die je opnoemt.
          Hier in brussel kom je nog wel toe met 300mm

          Comment


          • #6
            Re: Keuze tussen telezooms

            Ik heb de Tamron VC USD 70-300mm, deze zou volgens verschillende reviews beter zijn dan de Nikkor 70-300mm VR, ik kan niet vergelijken maar ik kan je wel zeggen dat het een toplens is !
            Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
            - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

            Comment


            • #7
              Re: Keuze tussen telezooms

              Oorspronkelijk geplaatst door pieterpb Bekijk bericht
              Ik heb de Tamron VC USD 70-300mm, deze zou volgens verschillende reviews beter zijn dan de Nikkor 70-300mm VR, ik kan niet vergelijken maar ik kan je wel zeggen dat het een toplens is !
              Kan je eens een voorbeeldje posten op 300mm??(of doormailen?)

              Comment


              • #8
                Re: Keuze tussen telezooms

                neem eens een kijkje op mijn Flickr account, de meeste foto's zijn genomen met de nieuwe Tamron
                Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
                - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

                Comment

                Working...
                X