Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw toestel

    Ik zou graag kiezen tussen een Canon 600D en een Nikon D5100, maar daar ik eer niet genoeg van ken en na verschillende winkels gedaan te hebben weet ik het helemaal niet meer, iemand die mij één op een zinvolle wijze kan aanraden ?
    Deze info vond ik wel maar wat is er het belangrijkste waar een ervaren rot qua prestaties naar zou kijken dan ?
    Waarom zou ik de Canon EOS 600D kopen in plaats van de Nikon D5100?
    • De Canon EOS 600D beschikt over meer megapixels: 18 versus 16.2.
    • De Canon EOS 600D heeft een ingebouwde focusmotor en kan daardoor ook met objectieven zonder focusmotor. Bij de Nikon D5100 moet je even opletten bij de aanschaf van het objectief.
    • De resolutie van het LCD-scherm van de Canon EOS 600D is hoger: 1,040k versus 920k
    • Het flitsbereik van de Canon EOS 600D is iets groter: 13 meter versus 12 meter.
    • De viewfinder van de Canon EOS 600D vergroot ongeveer 10 procent meer dan die van de Nikon D5100.

    Waarom zou ik de Nikon D5100 kopen in plaats van de Canon EOS 600D?
    • De Nikon D5100 is iets goedkoper. De adviesprijs van de Nikon D5100 body bedraagt 699 euro, die van de Canon EOS 600D 799 euro.
    • De Nikon D5100 is iets sneller: 4 beelden per seconde versus 3,6 beelden per seconde.
    • Volgens DxOMark is de kwaliteit van de sensor van de Nikon D5100 iets beter dan die van de Canon EOS 600D: 80 van de 100 punten versus 66 van de 100 punten.
    • De sensor van de Nikon D5100 is groter dan die van de Canon EOS 600D: 23.6x15.7 mm versus 22.3x14.9 mm
    • De batterij van de Nikon D5100 gaat langer mee: 660 foto’s versus 440 foto’s.
    • Het ISO-bereik van de Nikon D5100 kan worden uitgebreid tot ISO 25600. Die van de Canon EOS 600D is maximaal ISO 12800.
    • De Nikon D5100 heeft 11 focus points tegenover 9 van de Canon EOS 600D.

    Dank je
    I've got the dreamers disease.

  • #2
    Re: Nieuw toestel

    hallo,

    je weet dus eigenlijk alles wat je moet weten :-)

    Als je nog geen lenzen hebt, kan je je beter ook afvragen welke lenzen je wil en hoeveel je daaraan wil uitgeven. Traditioneel gezien zijn canon lenzen(terecht) iets goedkoper als nikon lenzen.

    Verder is de kleurcurve die toegepast wordt meestal een doorslaggevende factor. Canon heeft een typische kleuroplevering, vergelijk in de winkel, probeer beide uit en zie wat je het best ligt.

    Het is kiezen tussen BMW en Mercedes, je zit zeker goed en het is een persoonlijke voorkeur. Mijn persoonlijke voorkeur zou nikon zijn; ik erger me aan de menu-opbouw van canon en het gemak van bijvoorbeeld zelf uw focuspunt continu aan te passen. Bij nikon kan je dat direct doen, bij canon heb je een extra tussenstap nodig waar meestal geen tijd voor is.

    voilà, my 2c.
    http://www.pixel7.be

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw toestel

      Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Willems Bekijk bericht
      • De Canon EOS 600D heeft een ingebouwde focusmotor en kan daardoor ook met objectieven zonder focusmotor.
      Huiswerk over doen: er is geen enkele Canon scherpstelmotoren in de body en je hebt er ook niks aan want alle Canonlenzen hebben een motor.

      Eigenlijk zijn al de technische details zijn eigenlijk zo onbelangrijk bij dezer 2 camera's de verschillen zitten in de procenten.

      18 of 16,2 daar merk je niks van net zoals van de iest kleinere sensor vn de Canon, de cropfactor is dan 1,6 ipv 1,5, net zoals de 3,6 tov 4 fps daar merk je bijna niks van.

      Wat wel belangrijk is, en dat vind je nergens iets van, hoe is de bediening en waar zitten de knoppen, kun je erbij, kun je snel instellingen wisselen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw toestel

        Hmmm verkeerde info gekregen dan hartelijk bedankt op me hier op te wijzen
        Het wijzertje begint toch richting Nikon te gaan ........

        Bednkt
        I've got the dreamers disease.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw toestel

          En nog meer richting Nikon dus .......

          Bedankt voor alle respons tot nu toe
          I've got the dreamers disease.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw toestel

            Ik zou meenemen in je beslutvorming de lenzen die Canon en Nikon maken.

            beide hebben een uitgebreid gamma maar beiden hebben gaten in datgamma.

            Voorbeelden: Canon heeft een 70-200 mm/4.0 IS objectief, Nikon niet.

            Nikon heeft een 85 mm/3.5 macro en Canon niet.

            Etc.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw toestel

              Kogel door de kerk, bedankt aan allen die reageerden

              Het is de Nikon D5100 geworden Nog enkele dagen wachten en ik kan de wereld onveilig gaan maken
              Dan wat sparen want macrofotografie maakt me bijzonder warm.

              Thanks all
              I've got the dreamers disease.

              Comment

              Working...
              X