Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peyto lake

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Peyto lake

    The beautifull Peyto lake.
    (hier zijn geen speciale photoshop technieken gebruikt, het is daar gwn zo prachtig)

    www.carlwouters.com

  • #2
    Re: Peyto lake

    Kan me voorstellen dat het daar ongelooflik mooi is, maar de kleur van het water daar heb ik toch mijn twijfels over. Lijkt mij niet normaal.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: Peyto lake

      De foto is misschien iets aan de lichte kant, maar het water is er inderdaad zo blauw/groen door de mineralen die afkomstig zijn van smeltwater van de gletsjers.
      Mooi shot!
      Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
      http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

      Comment


      • #4
        Re: Peyto lake

        Omwille van de opmerking van HEYLO heb ik eens op google images gezocht op "Peyto Lake", en toen zag ik dezelfde foto ongeveer 20 keer terugkomen

        Wellicht is dit zo'n viewpoint dat jaarlijks door duizenden toeristen gefotografeerd wordt. Niets mis mee trouwens, ik doe dat ook als ik op rondreis ben. Maar het doet wel een beetje afbreuk aan de waarde van de foto.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: Peyto lake

          Oorspronkelijk geplaatst door Syndromeda Bekijk bericht
          De foto is misschien iets aan de lichte kant, maar het water is er inderdaad zo blauw/groen door de mineralen die afkomstig zijn van smeltwater van de gletsjers.
          Mooi shot!
          Inderdaad, heb in Noorwegen ook meermaals meren gezien met deze kleur, door het smeltwater van gletsjers.
          En een van de meren van de Plivice watervallen (Kroatië) heeft een gelijkaardige kleur bij de juiste lichtinval, en dit puur door de mineralen die erin zitten.

          Het plaatsen van foto's op BD die niet door u gemaakt zijn is niet toegestaan, bovendien is het niet toegestaan om zelfs een foto die door u gemaakt zou zijn, in andermans topic te posten?

          RF
          Mod
          Last edited by Red Falcon; 5 juli 2011, 18:01. Reden: foto verwijderd!

          Comment


          • #6
            Re: Peyto lake

            Thx voor de comments,
            zoals al vermeld is dit door de vele mineralen in het water en bij de juiste lichtinval.

            Deze foto is inderdaad vanaf het viewpoint getrokken vlak naast de parking, we hebben daar echter een lange wandeling gedaan waar je dan 99.9% van het massavolk kwijt speelt.
            Hier heb ik ook vele fotos van als deze je dan meer interesseren

            Het is wel een feit dat deze viewpoint gewoon perfect geplaatst is.

            EDIT: btw de gletjser licht links van de foto ;-)
            www.carlwouters.com

            Comment


            • #7
              Re: Peyto lake

              Knap beeld, maar heel herkenbaar wel.

              Die kleuren zijn idd naturel, maar toch ziet het er uit alsof dat blauw vlak er in geplakt is. Het lijkt er zowat boven te zweven.

              Ik weet uiteraard dat het niet zo is !
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: Peyto lake

                Ik vind het wel een mooi beeld en ondertussen weten we dat het water er weldegelijk zo uit ziet. Ik vind vooral het blauwe in de lucht vreemd ogen. Valt misschien wat minder op met het water, maar als ik de lucht appart bekijkt vindt ik hem maar een vreemde kleur hebben.
                Groeten!

                500px / Facebook

                Comment

                Working...
                X