Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Canon 600D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor Canon 600D

    Kunnen jullie me wat advies geven over een goeie lens/lenzen voor de Canon 600D? Zoals zovelen heb ik het echt moeilijk om een goede keuze te maken.

    Even mijn profiel schetsen. Ik neem vooral foto's als ik niet thuis ben, op reis, uitstapjes, feestjes... En mijn onderwerpen zijn dus ook vrij divers.
    Het liefste fotografeer ik gebouwen en ik hou ervan om veel diepte in mijn foto's te steken (zodat niet alles scherp is). Met mijn compactcamera fotografeer ik ook veel met macro (hoeft niet perse, maar zou leuk zijn).

    Budget: tot 400 euro

  • #2
    Re: Lens voor Canon 600D

    Oorspronkelijk geplaatst door GewoonStijn Bekijk bericht
    Het liefste fotografeer ik gebouwen en ik hou ervan om
    veel diepte in mijn foto's te steken (zodat niet alles scherp is).
    Niet dat ik deze zin begrijp, maar in uw geval zou ik voor de Tamron 17-50 2.8 gaan. Een
    lens met een prima kwaliteit/prijs en de mogelijkheid om niet alles scherp te hebben.

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor Canon 600D

      Met veel diepte bedoel ik dat de één onderwerp scherp is en de andere niet of minder. Ik zal me het fotografentaaltje nog eigen moeten maken vrees ik. Alles op zijn tijd
      Bedankt voor de tip.

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor Canon 600D

        voor een zogenaamde DOF heb je idd lichtsterke lenzen nodig

        in welk bereik hangt af van wat je wenst te gaan fotograferen

        wil je echt architectuur gaan doen, dan dien je al naar een UWA te gaan, voor feestjes en allerhande kan je gebruik gaan maken van een groothoekzoom zoals de 17-50 of een standaardzoom zoals de 24-70/28-75
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor Canon 600D

          Bereik hangt natuurlijk sterk af van de situatie. Op termijn zal ik ook meerdere lenzen aankopen voor diverse situaties.

          Nu wil ik om te starten een lens die goed is in zijn soort. Ik ben niet echt voor lenzen die voor alles een dienen maar nergens in uitblinken.
          Die Tamron 17-50 met 2,8f lijkt me op dat vlak geen slechte keuze.

          Delen jullie deze mening?

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor Canon 600D

            Ik zou ook gaan voor de tamron 17-50 2.8

            Let wel, veel zoom is dat niet. Dus iedereen met een goedkope camera zal meer kunnen inzoomen dan jij.

            Als je wil zoomen én je bent niet bereid om op korte termijn een extra lens bij te kopen, zal je de lichtsterkte moeten opgeven en een superzoom moeten nemen.

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor Canon 600D

              Goh, op termijn koop ik dan liever een goeie zoomlens voor erbij. Wil gewoon geen geld verdoen aan lenzen die eigenlijk niet deugen.

              Op fotokonijnberg was men oog ook gevallen op een 50mm 1,8f van Canon. . Voor naast de tamron dan.

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor Canon 600D

                Oorspronkelijk geplaatst door GewoonStijn Bekijk bericht
                Goh, op termijn koop ik dan liever een goeie zoomlens voor erbij. Wil gewoon geen geld verdoen aan lenzen die eigenlijk niet deugen.

                Op fotokonijnberg was men oog ook gevallen op een 50mm 1,8f van Canon. . Voor naast de tamron dan.
                de beide lenzen zijn zeker en vast een mooie start.

                Ik heb de fantastic plastic zoals ze ook genoemd wordt maar gebruik ze eigenlijk vrij weinig

                de 17-50 f2.8 is zeker en vast een mooie lens om mee te beginnen, dit kan in tamron, sigma & canon, volgens een groot deel reviews en ervaringen zou de sigma-versie zelfs overwinnen qua scherpte e.a. boven de canon maar ze kost wel iets meer dan de tamron-versie

                mss ook wel het overwegen waard of om over na te denken => konijn geeft na aankoop en invullen van het document 5 jaar garantie voor tamron-lenzen
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor Canon 600D

                  Vanaf 24 mm zou ik niet nemen omdat dat niet wide genoeg zal zijn op een 600D , heb dit ervaren op mijn 7D.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor Canon 600D

                    Wat zou een mooie aanvulling zijn op de Tamron 17-50 om toch wat meer bereik te hebben?
                    Is een Tamron 75-300 dan een optie, of presteert dit niet naar behoren?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens voor Canon 600D

                      Oorspronkelijk geplaatst door GewoonStijn Bekijk bericht
                      Wat zou een mooie aanvulling zijn op de Tamron 17-50 om toch wat meer bereik te hebben?
                      Is een Tamron 75-300 dan een optie, of presteert dit niet naar behoren?
                      Ik heb de Tamron 17-50 2.8 zonder stabil. en de Canon 55-250. Twee niet al te dure lenzen en kwalitatief goed scorend en je mist slechts 5 mm (tussen 50 en 55). Vooral de 55-250 wordt regelmatig in 2de hands aangeboden door mensen die naar lichtsterkere versie(s) overstappen. Met deze 55-250 zul je natuurlijk niet ver komen op feestjes (binnenopnamen).En indien je twijfelt, lees dan maar de reviews eens over deze lenzen, beiden scoren meer dan behoorlijk.
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens voor Canon 600D

                        Oorspronkelijk geplaatst door GewoonStijn Bekijk bericht
                        Wat zou een mooie aanvulling zijn op de Tamron 17-50 om toch wat meer bereik te hebben?
                        Is een Tamron 75-300 dan een optie, of presteert dit niet naar behoren?
                        Tamron heeft een aantal verschillende 70-300 lenzen, de nieuwe gestabiliseerde versie presteert volgens zowat alle tests heel erg goed.


                        De andere versies zijn veel goedkoper, maar de beeldkwaliteit is veel minder goed.

                        Als de Tamron 70-300 VC te duur is, kijk dan uit naar een tweedehands Canon EF-S 55-250 IS, die wordt hier op het forum geregeld te koop aangeboden. Dat is een betaalbare telezoom die vrij goed presteert, de nieuwe Tamron 70-300 VC is optisch wel beter.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens voor Canon 600D

                          Oorspronkelijk geplaatst door GewoonStijn Bekijk bericht
                          Wat zou een mooie aanvulling zijn op de Tamron 17-50 om toch wat meer bereik te hebben?
                          Is een Tamron 75-300 dan een optie, of presteert dit niet naar behoren?
                          naar mijn mening zou een 100 mm of 85 mm een zeer mooie aanvulling zijn, zeker vanuit uw idee om geen lens te kopen om daarna nog te 'moeten' omwisselen, zouden zeer goed zijn, niet te duur en maken de keuze voor lenswisselen bij een bepaald onderwerp gemakkelijk : ofwel is't voor de 17-50 ofwel is't voor de tele, ofwel is't breed ( tot lichte tele) ofwel is't voor het detail dat je wilt isoleren.

                          naar mijn gedacht zorgen eenvoudige materiaalkeuzes voor betere fotos.
                          ( met een 50mm naast uw 17-50 zul je je constant afvragen of je niet de verkeerde lens hebt op zitten). Heb zelf jarenlang (analoog ) zeer tevreden gefotografeerd met enkel een 28 mm en 100mm op een pentax mx : goed, compact en simpel.

                          hopelijk heb je hier iets aan, groeten, Geert.

                          Comment

                          Working...
                          X