Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon of Canon

    Dag allemaal,

    Ik heb een jaar geleden als beginner in de fotografie, een sony a230 gekocht, met kitlens 18-55mm. Mijn assortiment aan lenzen ben ik gaan uitbreiden met een sigma 50 -200mm f4-5.6 DC OS en een sigma 70 -300mm f4- 5,5 APO DG.
    Nu, sinds enkele maanden werk ik voor een fotografiewebsite die foto's gaat nemen op fuiven, en voornamelijk festivals (tomorrowland, werchter, pukkelpop, beachland,...) Maar ik begin toch te voelen dat mijn sony a230 (goedkoop toestel) mij toch niet meer kan bieden wat ik verlang van een camera, na 1,5 jaar fotografie.
    Zoals eerder gezegd gebruik ik mijn camera voor festivals, fuiven, maar ook doe ik vaak fotoshoots. Nu, ik zou zeer graag veranderen van toestel. Voor mijn oude camera + 2 lenzen, geven ze in de winkel nog 775€. Maar nu is mijn vraag, wat zouden jullie aanraden, in een prijsklasse van 1300-1400€ (de 775 nog niet afgetrokken), nikon of canon? In de winkel raadde men mij aan om de canon EOS 600D te nemen, met een 18-200mm lens, dit zou dan komen op 1100€. Ik heb het toestel zelf vastgehad, en vind het een overzalig toestel. Ligt enorm goed in de hand, e.d. . Maar langs de andere kant, de andere fotografen van onze website, raadden me aan om toch voor nikon te gaan. Zelf heb ik altijd met sony gewerkt, dus weet ik niet echt welk merk te kiezen...canon of nikon?

    Wat denken jullie? Canon of Nikon? Welke camera?
    En wat vinden jullie van het idee van de canon EOS 600D?

    Alvast bedankt voor jullie hulp..

    Groeten,

    Mathieu

  • #2
    Re: Nikon of Canon

    waarom geen nieuwe alfa??

    een a35/55?
    is al een stuk beter, dan de uwe en gaat je zeker verder op weg helpen.
    lens zou ik kijnen naar een sigma 50-150 f2.8 (al dan niet met OS) of de sigma 70-200 f2.8 (al dan niet met OS)

    best een leuke uitbreiding zo
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Nikon of Canon

      Geen nieuwe Sony omdat ik ondanks het jaar dat ik er mee gewerkt heb, toch niet zo gelukkig ben met Sony. Ik wou altijd al Canon of Nikon, maar omdat ik nog student ben, en geen hopen geld had vorig jaar, kocht ik dus maar een goedkope sony a230... Nu realiseer ik dat dit toch een miskoop was, en ik misschien beter wat had gespaard voor een canon of nikon. Wanneer ik eventjes met het toestel fotografeer van mijn website collega's, merk ik dat alles veel vlotter en leuker gaat met hun canon of nikon, dan met mijn sony... Vandaar de omwisseling van merk...

      gr mathieu

      Comment


      • #4
        Re: Nikon of Canon

        ga naar de winkel en neem verschillende merken en typen eens in de hand.
        er worden geen slechte camera,s meer gemaakt.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Nikon of Canon

          Bouk,

          Wat denk jij van de canon 600D?

          gr

          Comment


          • #6
            Re: Nikon of Canon

            Beste,
            als je met jouw simpel sonytje geen goeie foto kunt maken dan ga je dat volgens mij met de allerduurste canikon ook niet kunnen
            groeten
            jozef13

            Comment


            • #7
              Re: Nikon of Canon

              Beste Jozef,

              Ik heb denk ik niet gezegd dat ik geen goede foto's kan trekken? Ik ben geen professionele fotograaf natuurlijk.
              Mij gaat het gewoon om de switch naar Canon of Nikon...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon of Canon

                Die camera is goed, maar voor op fuiven en festivals zou ik geen 18-200 lens nemen,
                vanwege niet lichtsterk genoeg om nog maar over de kwaliteit te zwijgen. Anders ben
                je hier achter een jaar terug met een klacht over Nikon of Canon. Koop eventueel een
                iets goedkopere camera (500 of 550) en een iets betere lens, genre Tamron 17-50 2.8
                met een Canon 70-200 F4.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon of Canon

                  Beste Doudeke,

                  Ik zal er eens over nadenken! Dankje voor de info!

                  Gegroet

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon of Canon

                    Ik zou niet blind staren op de vraag Canon of Nikon. De huideige beeldsensoren zijn gewoon goed.

                    Belangrijker is de vraag welk objectief / objectieven bij jou passen.

                    Canon en Nikon leveren veel objectieven toch hebben ze geen van 2 een compleet programma.

                    Denk daarbij aan 70-200mm/4.0. Canon levert die wel, Nikon niet. Omgekeerde voorbeelden zijn er ook.

                    De menustuctuur van Canon is anders dan van Nikon, net zoals hoe die camera's in je handen liggen. Gewoon naar de winkel gaan dus.
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon of Canon

                      De nieuwere Sony's kun je echt niet meer vergelijken met jouw A230. De A580 is heel goed en op hetzelfde niveau als de Nikon D7000, klik, vergelijk zelf maar.
                      Ik zou wachten op de nieuwe A77 die deze zomer uitkomt. De Canon die jij noemt presteert niet denderend op hoge ISO en is traag met 3.7fps. Sony zit op 7fps en Nikon D7000 op 6fps.
                      En 775€ voor jouw set is een heel goede prijs, doe maar weg zou ik zeggen.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon of Canon

                        Al de Nikon D5100 overwogen??
                        Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon of Canon

                          Die eos 600D is een prima toestel maar de voorgestelde lens is dat niet voor fuiven en of concerten. Ik zou toch kijken voor een lichtsterke lens. 17-55 f2.8 of een prime zoals de Canon 50mm f1.4 of een 85 f1.8. Hiermee kan je niet zoomen maar heb je wel veel lichtsterkte en prima kwaliteit. Een goede flits kan ook wonderen doen in slechte lichtomgeving maar die kosten ook weer enkele 100den euros... Bovendien kan/mag je dat niet altijd gebruiken.

                          Tussen een Canon 550 en een 600D is er niet veel verschil buiten het uitklapbare lcd scherm. Indien dit niet echt nodig is kan je zo een beetje geld sparen voor die betere lens.

                          Nikon heeft ook goede toestellen en zouden op dit moment beter presteren op hoge iso maar heb hier geen ervaring mee. Ik ben vroeger voor Canon gegaan wegens voor mij betere grip en voor mij beter gevoel van menu en knoppen op het toestel. Maar dit is dus puur persoonlijk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon of Canon

                            Houd je body nog anderhalf jaar, verkoop de lenzen die je hebt, en koop deze en deze.

                            Mijn inziens is er gewoon weinig mis met jouw body, maar is er vooral met de objectieven die je gebruikt iets mis: ze zijn niet geschikt voor concertfotografie.

                            mvg,
                            Bart
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon of Canon

                              was ook mijn eerste reactie!!!

                              body doet er vaak niet al te veel toe (ok ruisprestaties enzo wel)
                              lenzen des te meer!

                              mijn lenzen zijn iets zachter voor de geldbeugel!
                              zou echt niet veranderen puur ondat andere merken beter zouden zijn!
                              sony is ferm bezig met inhalen en de laatste body's kunnen neker mee met canikon versies
                              nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X