Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 50D probleem

    Wie weet wat er aan de hand is?

    Wanneer ik een foto maak is de eerste goed en de tweede/derde, terwijl ik niets verander, maar gewoon twee seconde later afdruk de bovenste 80% van de foto gewoon zwaar onderbelicht en het onderste gedeelte is wel gewoon goed
    Dit is sinds een paar weken het geval.
    En als ik te snel achter elkaar afdruk dan krijg ik af en toe de sluiterfout error 30.

    Heeft het met elkaar te maken dat mijn sluitersysteem stuk is of iets anders?

    Enig idee wat kost het om dat euvel eventueel te laten repareren?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Maiko

    http://www.depubharen.nl/De_Pub_Hare...nprobleem.html

  • #2
    Re: Canon 50D probleem

    Al eens een ander kaartje genomen. Ik heb zoiets ooit voorgehad met een 350D en toen
    lag het gewoon aan mijn geheugenkaart.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 50D probleem

      Helaas levert het wisselen van kaart niets op, jammer was mooi geweest.

      Toch bedankt

      Comment


      • #4
        Re: Canon 50D probleem

        En kunnen we de lens ook uitsluiten? M.a.w.: zelfde probleem met een ander objectief?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Canon 50D probleem

          Volgens je uitleg lijkt het erop dat de sluiter af en toe hapert.

          Je bent toch geen foto's aan het maken met studioflitsers of flitsers die je draadloos aanstuurt? Dan kan het een probleem zijn met de minimale flitssynchronisatietijd van de camera (je hebt dan waarschijnlijk een te korte sluitertijd ingesteld).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X