Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lens

    Beste

    ik twijfel op dit moment tusn 3 lensen voor mijn Nikon D3000

    het zijn tussen de lenzen:

    nikkor 18-200 mm met vr
    nikkor 55-200 mm met vr
    nikkor 70-300 mm met vr

    Het is de bedoeling om veel foto's te nemen op dierenparken en reizen bv Milaan en griekenland die ik binnenkort doe. en bv als we in de ardenne zitten als de grotten van han.

    wat raden jullie mij dan aan?

    Alvast bedankt

    steve
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Nieuwe lens

    Welke lenzen heb je momenteel ?

    Zie je er tegenop van lens te moeten wisselen om een foto met groothoek dan weer een met tele te kunnen maken? M.a.w. is de wat betere kwaliteit van de foto belangrijker dan het gemak bij het fotograferen?
    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lens

      De ene fotograaf gebruikt een supergroothoek in Milaan, de anddere een sterke telelens.

      Hetzelfde geldt voor fotograferen van grotten.

      Misschien kan je je vraag nader specificeren.

      Zie ook dit artikel:

      Heel vaak wordt de volgende vraag gesteld: “Ik fotografeer graag mijn (klein)kinderen en de natuur en ik heb nu alleen een kitlensje. Wat moet mijn
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe lens

        Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
        Beste




        wat raden jullie mij dan aan?



        steve
        tja dan zou ik gaan voor de 18-200 al moet je daar geen wonderen van verwachten.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe lens

          Ik ben zelf onlangs naar Planckendaele geweest en daar heb ik de meeste foto's genomen met mijn 70-300.

          Vorig jaar ben ik naar grotten van Han geweest met mijn 18-200 en daar kwam ik soms te kort als we op het treintje zaten door het dierenpark. De dieren zitten niet altijd dicht bij de sporen waar het treintje langsrijdt dus is een zoomlens aangeraden.
          Maar het voordeel van de 18-200 is dan weer dat je ook familiekiekjes kunt maken; met de 70-300 wordt dat al wat moeilijker in bepaalde gevallen.
          Met de 70-300 is het praktisch niet mogelijk om de familie te fotograferen die mee op het treintje zit.
          Nikon D90 + Nikkor 17-55mm + Nikkor 18-105mm + Nikkor 70-300mm + Nikkor 35mm 1.8

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe lens

            Als je wil verder gaan in fotografie, uitdagingen opzoeken, wat investeren in lenzen en later een beter body aanschaffen, dan heb je zoveel mogelijkheden dat niet verder kan zonder meer kennis m.b.t. de verschillen.

            Wil je momenteel gewoon een goeie combinatie met heel wat mogelijkheden zonder extra lenzen te moeten aanschaffen, ga dan gerust voor de Nikkor 18-200mm VRII @ 629€ (tenzij je bvb al een kitlens 18-55 hebt en er niet tegen op ziet om van lens te wisselen)

            Wil je meer zoom dan 200, dan kan je opteren voor de superzoom Tamron AF 18-270mm @ 399€. De versie met piezo drive (stiller en sneller) is tijdelijk met 55€ korting te krijgen bij konijnenberg (549-55=494€)
            Wel noteren dat hoe groter de verhouding tussen kleinste en grootste brandpuntsafstand, hoe meer compromissen de constructeur moet maken bij het ontwerp. M.a.w. dit heeft zijn invloed op de kwaliteit, zonder dat ik daarmee wil zeggen dat dit een slechte lens is.
            D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe lens

              Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
              Welke lenzen heb je momenteel ?

              Zie je er tegenop van lens te moeten wisselen om een foto met groothoek dan weer een met tele te kunnen maken? M.a.w. is de wat betere kwaliteit van de foto belangrijker dan het gemak bij het fotograferen?

              beste

              ik heb enkel de 18-55 mm van nikkor. kitlens.
              maar zou wat meer bereik willen voor de reizen die aankomen en de daguitstappen naar de dierenparken. darom dat ik twijfel tussen deze lenzen. omdat ik ook qua budget niet zo hoog lig een 300 a 400 euro.
              Canon EOS 550D // 15-85mm IS

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe lens

                Een lens met een wat kleiner zoombereik is de Nikkor 18-105 mm.

                Optisch gezien wat beter dan menig vakantiezoomlensje.

                In veel gevallen kan je het gebrek aan zoombereik door een pas naar voren of naar achteren te maken.

                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door Drieze Bekijk bericht
                  I
                  Vorig jaar ben ik naar grotten van Han geweest met mijn 18-200 en daar kwam ik soms te kort als we op het treintje zaten door het dierenpark. De dieren zitten niet altijd dicht bij de sporen waar het treintje langsrijdt dus is een zoomlens aangeraden.
                  .
                  Dus de 18-200 is geen zoomlens....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                    Dus de 18-200 is geen zoomlens....

                    jawel hoor!
                    Moet eigenlijk zijn: "een zoomlens met meer bereik"

                    mijn excuses
                    Nikon D90 + Nikkor 17-55mm + Nikkor 18-105mm + Nikkor 70-300mm + Nikkor 35mm 1.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                      ik heb enkel de 18-55 mm van nikkor.
                      Wel, dan wordt het kiezen, ofwel de Nikkor 55-200mm VR (eigenlijk ook een kitlens, m.a.w. goede kwaliteit maar niet supper) ofwel de Tamron AF 18-270mm @ 399€.
                      Een combinatie van beide kitlenzen is zeker niet slechter dan de superzoon, misschien zelfs beter, maar heeft het nadeel dat je moet wisselen.

                      Kijk misschien ook eens of er geen tweedehands wordt aangeboden. Misschien doet iemand wel zijn 55-200VR of een superzoon weg om te investeren in betere lenzen ('t zijn solden hé). Je kan ook zelf iets posten onder gezocht.
                      D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                      Comment

                      Working...
                      X