Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem Canon

    Vandaag een shoot gedaan met mijn Canon 50 D.

    Toestel ligt op een klein kastje. Wanneer ik verder wil gaan valt het toestel van het lage kastje op de zonnekap.

    Gevolg zonnekap stuk. In eerste instantie dacht ik oef.
    Een tijdje verder geshoot en plots was ik mijn rood scherpstelpunt kwijt en kon ik geen foto's meer bekijken. Kan diafragma en sluiter wijzigen maar iso niet. Wanneer ik op de knoppen menu, enz druk gebeurt er niets meer. Het rare was dat hij na de kleine val nog een tijdje gewerkt heeft. Iemand een idee wat er aan de hand is. Ik heb met een andere lens geprobeerd maar dit geeft geen verschil.
    Lijkt dat autofocus niet meer werkt. Wanneer de lens uitgezoomt is en ik zet het toestel af komt ze niet automatisch meer naar binnen.
    Last edited by Tim76; 2 juli 2011, 17:55.
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Probleem Canon

    Wanneer de lens uitgezoomt is en ik zet het toestel af komt ze niet automatisch meer naar binnen
    Zo"n lens heb ik nog niet gezien op een 50D

    Comment


    • #3
      Re: Probleem Canon

      en toch heb je een verkeerde titel. Canon is niet het probleem beter zou zijn "help, camera gevallen" of "ik was l...".
      Flickr één
      Flickr two

      Comment


      • #4
        Re: Probleem Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Zo"n lens heb ik nog niet gezien op een 50D
        Ik heb het verkeerd verwoord stelt niet scherp als ik brandpuntafstand wijzig.
        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

        Comment


        • #5
          Re: Probleem Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
          en toch heb je een verkeerde titel. Canon is niet het probleem beter zou zijn "help, camera gevallen" of "ik was l...".
          Ten eerste is er geen 100 % zekerheid dat het aan het vallen lag want hij heeft nadien nog een tijd gewerkt. Ten tweede vind ik opmerking van ik was l... nogal redelijk belachelijk en hopelijk maak je zelf zo nooit iets mee
          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

          Comment


          • #6
            Re: Probleem Canon

            Batterijen, kaartjes er uit halen, alles eens resetten naar de fabrieksinstellingen, en als
            zich het probleem dan nog voordoet misschien toch eens mee naar de winkel gaan.

            Comment


            • #7
              Re: Probleem Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Batterijen, kaartjes er uit halen, alles eens resetten naar de fabrieksinstellingen.........
              ook mijn gedacht.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Probleem Canon

                Heb ik gedaan maar het probleem is dat wanneer ik op de menu knop druk er niets gebeurd. M.a.w. ik kan hem niet resetten of kennen jullie nog een andere methode?
                Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                  Heb ik gedaan maar het probleem is dat wanneer ik op de menu knop druk er niets gebeurd. M.a.w. ik kan hem niet resetten of kennen jullie nog een andere methode?
                  Persoonlijk niet, maar lijkt me toch dat je camera een behoorlijke tik heeft gehad.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem Canon

                    eens met een andere lens proberen ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem Canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door stiaanke Bekijk bericht
                      eens met een andere lens proberen ...
                      Lees openingspost van TS. Al geprobeerd en maakt niet uit...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem Canon

                        Beste Tim76 ik wou je alleen maar duidelijk maken dat je titel roept "CANON in de fout", terwijl het niet aan Canon ligt. Als ik mijn Fuji laat vallen ligt dat aan mij. De oplossing kan hier dan misschien gevonden worden maar dat zal volgens mij eerder een waterkansje zijn. Als de reset methoden niet lukken zal je best naar een pro gaan.
                        Flickr één
                        Flickr two

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleem Canon

                          Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                          Beste Tim76 ik wou je alleen maar duidelijk maken dat je titel roept "CANON in de fout", terwijl het niet aan Canon ligt. Als ik mijn Fuji laat vallen ligt dat aan mij. De oplossing kan hier dan misschien gevonden worden maar dat zal volgens mij eerder een waterkansje zijn. Als de reset methoden niet lukken zal je best naar een pro gaan.
                          Vind ik ook.

                          Zoals ik in een vroegere post al suggereerde, is je verhaal al even geloofwaardig als dat van het kamermeisje waar DSK een shoot mee heeft gedaan .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Probleem Canon

                            geloofwaardig of niet. wat doet dat er nu toe. iemand mistypt hier eens en wordt met de grond gelijk gemaakt. Bad karma !

                            Breng hem gewoon eens binnen bij een dealer. Rubens bvb daar kijken ze na wat er mis is en sturen hem op.
                            - Frederik Herregods Photography -
                            Ckeck out the blog:: Toolbag:: Flash is the new sexy (Not so safe for work)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Probleem Canon

                              Toegegeven, lenzenlijst in handtekening lijkt geloofwaardig.

                              Maar toch, zolang je een Canon niet van 3 meter hoog op de grond smakt kan er niets aan gebeuren.

                              Comment

                              Working...
                              X