Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Intimate landscape - Seagulls & rock textures @ Nusfjord, Lofoten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Intimate landscape - Seagulls & rock textures @ Nusfjord, Lofoten



    Hoge resolutie

    Ik was op scouting voor landscape shots, op een bewolkte avond in Nusfjord, maar vond nergens een goed gebalanseerde compositie om de sfeer van dit charmante vissersdorpje vast te leggen.
    Tijdens mijn ontbijt, rond 18.00 uur (ik leefde s'nachts tijdens de midnight sun om maximaal gebruik te maken van low light) had ik nog een 20-tal pagina's gelezen van Peter Watson's "Capturing the light" (aanrader) en was enorm geïnspireerd door Watson zijn landschap details.
    Toen ik de prachtige rotswand zag in de haven van Nusfjord, zag ik direct dat er een foto in zat ... bij deze mijn eerste intimate landscape.

    Foto genomen om 20.57, zware bewolking & lichte regen, 70mm, 0.8 sec @ f11, ISO100, volledige polarisatie (saturatie + verwijderen van de reflecties op de natte rots).
    Canon EOS400D, Canon 70-200mm f4 L, B+W MRC polarizer.

    Lightroom & Photoshop bewerkingen:
    • betere crop, level verbeteringen, scharpening & lens correctie
    • vibrance +40, saturation -2 om de kleurverschillen te benadrukken in de rots
    • met de brush de spleten in de rots opgelicht, en de rotsen onderaan
    • ND gradients bovenaan, links & rechts, om de focus naar het midden te brengen (bovenkant foto was meer belicht)
    • een 5-tal meeuwen weggeshopt aan de randen om de focus meer naar het midden te brengen


    Alle commentaar is welkom, dit waren mijn eerste weken dat ik fotografie serieus nam.
    Ik heb een 20-tal lanschap-fotografie boeken gelezen op 3 maand tijd en ben er op mijn eentje 2 weken gaan roadtrippen tijdens de midnight sun in de Lofoten.
    Dit zijn mijn eerste resultaten met deze nieuwe kennis (en met de 70-200mm lens).
    Last edited by Fre_Entity; 2 juli 2011, 17:56.

  • #2
    Re: Intimate landscape - Seagulls & rock textures @ Nusfjord, Lofoten

    Ik vind het resultaat heel goed.
    Het is geen doorsnee landschap maar daarom niet minder mooi en met het verhaal dat je erbij vertelt kan ik het nog meer waarderen.
    Ook leuk dat je erbij vermeldt welke bewerkingen je gedaan hebt om tot dit knappe eindresultaat te komen.
    Ik kijk al uit naar meer foto's van jou.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

    Comment


    • #3
      Re: Intimate landscape - Seagulls & rock textures @ Nusfjord, Lofoten

      Een andere kijk op de Lofoten

      Vind het wel een mooi beeld, ook al is het moeilijk de details echt te laten spreken.

      Op de grote foto lijkt het wel dat de meeuwen overbelicht zijn ? Zou mi ook wat scherper kunnen...
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Intimate landscape - Seagulls & rock textures @ Nusfjord, Lofoten

        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        Een andere kijk op de Lofoten

        Vind het wel een mooi beeld, ook al is het moeilijk de details echt te laten spreken.

        Op de grote foto lijkt het wel dat de meeuwen overbelicht zijn ? Zou mi ook wat scherper kunnen...
        De meeuwen, buiten een paar uitzonderingen, waren allemaal vrij blurry (die beestjes blijven geen 0.8 sec stilzitten) en met de blurry meeuwen zelfs maar een beetje te sharpennen kreeg ik al dit overbelichtings effect, waar de meeuwen eerder 1 grote witte vlek worden en hun texture verdwijnt.
        Daarom heb ik de sharpening ook wat verminderd op de hele foto.

        Misschien moet ik de meeuwen appart scherper zetten dan de rest vd foto, zodat de rest ook scherper kan.

        Thnx for the comments.

        Comment


        • #5
          Re: Intimate landscape - Seagulls & rock textures @ Nusfjord, Lofoten

          Prachtige opname!
          www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

          Comment


          • #6
            Re: Intimate landscape - Seagulls & rock textures @ Nusfjord, Lofoten

            appart maar sterk beeld
            Groeten!

            500px / Facebook

            Comment

            Working...
            X