Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onlangs nog in Indonesië geweest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onlangs nog in Indonesië geweest

    Hallo,

    Ik wilde even informeren bij mensen die onlangs nog in Indonesië zijn geweest of jullie problemen ondervonden hebben bij het gebruik van Mastercard voor geldopnames aan de atm? En hebben jullie gewone bankkaarten (meer in het bijzonder Maestro) ook kunnen gebruiken?
    En met welke coupures hadden jullie de beste wisselkoersen; euro's of dollars?

    Alvast bedankt,

  • #2
    Re: Onlangs nog in Indonesië geweest

    Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik wilde even informeren bij mensen die onlangs nog in Indonesië zijn geweest of jullie problemen ondervonden hebben bij het gebruik van Mastercard voor geldopnames aan de atm? En hebben jullie gewone bankkaarten (meer in het bijzonder Maestro) ook kunnen gebruiken?
    En met welke coupures hadden jullie de beste wisselkoersen; euro's of dollars?

    Alvast bedankt,

    Hallo , ik ben een drietal weken terug uit Indonesïe , Visa gaat overal , maar maestro op een beperkter aantal plaatsen , echter duidelijk meer op Bali dan op Sumatra en Java .
    Weet eigenlijk niet hoe het zat met de wisselkoersen .


    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Onlangs nog in Indonesië geweest

      Ben net een paar weken geleden terug gekomen van Bali, en daar wordt de Mastercard zonder problemen bij de meeste ATM's geaccepteerd. Blijft altijd wel goed kijken naar de logo's op de cashmachines...soms staan er wel 5 op een rij, waarbij er maar 1 bruikbaar is voor de Mastercard.
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Onlangs nog in Indonesië geweest

        Ik gebruik altijd Visa welke je gratis kan bekomen via diverse banken. Mastercard kom je inderdaad maar hier en daar tegen.

        Comment


        • #5
          Re: Onlangs nog in Indonesië geweest

          Bij de ATM's op Bali weinig problemen ondervonden behalve dat ze wel eens 'leeg' zijn.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Onlangs nog in Indonesië geweest

            ik ga dit jaar terug naar indonesie, september, ben er reeds meerdere malen geweest
            eiland java,bali,lombok, dit jaar gaan we naar het eiland ambon (molukken)
            om eens een andere locatie tezien.
            geldproblemen aan pinautomaten zijn bij ons nog nooit voorgevallen.
            bedenk wel dat funcktie Maestro op je normale pincard wegvald buiten europa
            dat was toch op het nieuws, en was in principe het voordeeligste voor geldopname.
            ik ga het dus ook moeten doen met visa of mastercard, in het verleden nooit
            problemen gehad, LET wel !!!, sommige pinmachienes zijn verouderde modelen
            na money gepint en bankcard terug in de pocket, DRUK STEEDS OP CANCEL !!!
            want sommige van die automaten blijven actief, zelfs al is je card eruit.

            PS. dat maestro functie wegvald eens buiten europa is voor belgie
            ik weet niet hoe dat zit in Nederland, best even langs gaan bij jou bank, voor info.

            Grtzz.
            Nikon D90

            Comment


            • #7
              Re: Onlangs nog in Indonesië geweest

              Oorspronkelijk geplaatst door bruce61 Bekijk bericht
              PS. dat maestro functie wegvald eens buiten europa is voor belgie
              ik weet niet hoe dat zit in Nederland, best even langs gaan bij jou bank, voor info.

              Grtzz.

              Toch hebben wij op diverse plaatsen op Bali kunnen pinnen met onze ( Belgische ) Maestro card.


              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Onlangs nog in Indonesië geweest

                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                Toch hebben wij op diverse plaatsen op Bali kunnen pinnen met onze ( Belgische ) Maestro card.


                Walter
                het kan zijn Maestro het nu nog doet maar voor hoelang nog!!!
                beter vookomen dan genezen, en informeren naar je bank.
                op deze link kan je de wisselkoers bekijken.


                PS, even erbij vermelden de wisselkoers van dag tot dag kan varieeren
                de ene dag krijg je meer rupiah voor 1€ dan de volgende,
                neem dit met een korreltje zout, in € is dit dan enkele centiemen.

                MVG Patrick.
                Nikon D90

                Comment


                • #9
                  Re: Onlangs nog in Indonesië geweest

                  je kan bij je bank, op eenvoudig verzoek, de maestro functie buiten Europa terug laten activeren... Ze zullen je wel vertellen dat dit gevaarlijk is enzo, maar daar moet je je allemaal niets van aantrekken zolang je je hand maar boven het toetsenbordje houd bij het intikken van je pincode...

                  Maestro is nog altijd the way to go in het buitenland voor mij... Geen VISA noch Mastercard...
                  Tommy
                  My homepage : www.digitalviolence.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onlangs nog in Indonesië geweest

                    Hallo,

                    Geldafhaling met mijn Maestro of Mastercard is (was) gratis (Argenta) bij Fortis daarentegen. Maar ik moet steeds verschillende kaarten (2 van Argenta, 1 van Fortis en dan die van mijn vrouw) gebruiken in Indonesië omdat ik anders in de problemen kom met mijn limieten (bij het geld afhalen en betalingen). Ik ga alleszins morgen eens langs bij Argenta om mijn restricties te bekijken nu dat dit weer gewijzigd is. Zij hebben me altijd goed geholpen, zelfs als ik daar zat en vermoedde dat mijn kaart gedupliceerd was. Gelukkig was dat niet zo maar je kan maar beter voorzichtig zijn. Zelfs als je ze altijd in het oog hebt.
                    Toevallig niemand een fijn (familie)-hotel op zijn weg tegen gekomen in het Zuiden?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Onlangs nog in Indonesië geweest

                      ik zou niet direckt weten van een familie hotel in het zuiden van Bali.
                      wij hebben vrienden wonen in het zuiden, zodoende ben ik er geweest
                      meerbepaald in het kleine stukje bijna eiland als je de kaart erbij haald.
                      wij zijn steeds naar ***a beach geweest voor een hotel, dat is ong 5min
                      van de luchthaven, veel toeristen, dus tamelijk druk daar.
                      ook populair of zou zijn!!! is lovina beach maar dit ligt in het noorden.

                      Grtzz Patrick.
                      Nikon D90

                      Comment


                      • #12
                        Re: Onlangs nog in Indonesië geweest

                        Ik hou niet zo van het Noorden. Zwart zand en een beetje uit de kering.
                        Code:
                        in het kleine stukje bijna eiland
                        Tuban en Benoa zal je waarschijnlijk bedoelen. Maar is minder plezant 's avonds, minder vertier. Alsook Amed. Daar ben je ook ver van alles weg.
                        En het strand van ***a vind ik al helemaal niets. Is (oa) een Australische enclave met de daarbij horende drinkebroers (Ibiza-party-gedeelte cloon). ***a op Lombok daarentegen is het tegenovergestelde.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Onlangs nog in Indonesië geweest

                          Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
                          Ik hou niet zo van het Noorden. Zwart zand en een beetje uit de kering.
                          Code:
                          in het kleine stukje bijna eiland
                          Tuban en Benoa zal je waarschijnlijk bedoelen. Maar is minder plezant 's avonds, minder vertier. Alsook Amed. Daar ben je ook ver van alles weg.
                          En het strand van ***a vind ik al helemaal niets. Is (oa) een Australische enclave met de daarbij horende drinkebroers (Ibiza-party-gedeelte cloon). ***a op Lombok daarentegen is het tegenovergestelde.
                          ja inderdaad, veel van Australie die er hun pintjes gaan nemen, voor hun is
                          Bali ook niet zo veraf, ik vind het persoonlijk wel een vrolijk volkje, en velen
                          maken een aangenaam praatje met je, s'avonds ga ik ook steeds paar glaasjes
                          gaan nemen, hoort bij mijn vakantie.
                          in sommige plaatsen voel je jezelf inderdaad, een beetje einde beschaving
                          geen winkels,cafee,hotel, etc...
                          ubuth in central Bali, is er ook druk maar beetje tever van de beach.
                          en tja Lombok, paradijs voor uit te rusten, mijn hotel was in sengigi of zoiets.

                          MVG Patrick.
                          Nikon D90

                          Comment


                          • #14
                            Re: Onlangs nog in Indonesië geweest

                            Off topic
                            Code:
                            veel van Australie die er hun pintjes gaan nemen,
                            Ik weet dat veel Aussies zich schamen voor het gedrag van sommigen van hun landgenoten. Ik heb persoonlijk al verschillende -niet zo aangename contacten gehad- met enkele van hen. Met mij willen vechten omdat mijn zoontje begon te huilen in een internet-café. (Hij was serieus onder invloed....) Balinezen uitschelden als die geen korting willen geven (in een supermarkt nota bene).....
                            Vooral in de Kerstperiode is het erg. Komen ze vaak op Bali doen wat ze in hun eigen land niet kunnen of mogen. Is wel met meerdere nationaliteiten zo maar de concentratie aan Aussies is daar natuurlijk groter. Geeft hen een slecht beeld. Kennen we wel een beetje niet? Russen in all-in resorts, Engelse... Kan er verhalen van vertellen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Onlangs nog in Indonesië geweest

                              Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
                              Off topic
                              Code:
                              veel van Australie die er hun pintjes gaan nemen,
                              Ik weet dat veel Aussies zich schamen voor het gedrag van sommigen van hun landgenoten. Ik heb persoonlijk al verschillende -niet zo aangename contacten gehad- met enkele van hen. Met mij willen vechten omdat mijn zoontje begon te huilen in een internet-café. (Hij was serieus onder invloed....) Balinezen uitschelden als die geen korting willen geven (in een supermarkt nota bene).....
                              Vooral in de Kerstperiode is het erg. Komen ze vaak op Bali doen wat ze in hun eigen land niet kunnen of mogen. Is wel met meerdere nationaliteiten zo maar de concentratie aan Aussies is daar natuurlijk groter. Geeft hen een slecht beeld. Kennen we wel een beetje niet? Russen in all-in resorts, Engelse... Kan er verhalen van vertellen.
                              wel persoonlijk vind ik Bali rustig, ieder zijn smaak dus.
                              daarintegen nooit gehoord van pataya!!!, daar is het pas zeg maar ruig.
                              ikzelf ben er nog nooit geweest en hoeft niet ook. (ware verhalen)
                              zelfs Ibiza kan daar niet aan tippen.
                              maar feitelijk is deze discussie voor een ander forum.

                              MVG Patrick.
                              Nikon D90

                              Comment

                              Working...
                              X