Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3100 besteld - radioactief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3100 besteld - radioactief?

    Hallo,

    Ik ben hier volledig nieuw. Ik verwacht een Nikon D3100 met standaard kitlens 18 - 55 mm. De zaak waar ik de camera ga afhalen verwacht al enige tijd een levering want zit nu zonder Nikon camera's. De aardbeving speelt hen blijkbaar nog steeds parten.

    Wat ik me afvraag en misschien is dit onnozel, maar zou het kunnen dat de nieuw geproduceerde camera's sporen van radioactiviteit zullen vertonen?
    Wat denken jullie?

    Greetings,
    Rhodopsin

  • #2
    Re: Nikon D3100 besteld - radioactief?

    Oorspronkelijk geplaatst door Rhodopsin Bekijk bericht
    ........ maar zou het kunnen dat de nieuw geproduceerde camera's sporen van radioactiviteit zullen vertonen?
    Wat denken jullie?
    ja..maar binnen de grenzen van het toelaatbare.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3100 besteld - radioactief?

      Oorspronkelijk geplaatst door Rhodopsin Bekijk bericht
      maar zou het kunnen dat de nieuw geproduceerde camera's sporen van radioactiviteit zullen vertonen?
      Jep, maar het heeft zijn voordelen dat je nu röntgenfoto's kan nemen
      Never resist temptation or it could go away...
      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3100 besteld - radioactief?

        Jullie menen het?
        Men zou bij import uit Japan de goederen in België moeten screenen.
        Als dat zo is kan ik beter mijn bestelling bij de zaak cancellen en naar een andere zaak gaan waar men nog D3100's in stock heeft van voor de aardbeving.
        Liever geen risico dan achteraf moeten horen dat de camera's toch een hoger radioactief gehalte hadden dan gedacht.
        Rhodopsin

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3100 besteld - radioactief?

          Oorspronkelijk geplaatst door Rhodopsin Bekijk bericht
          Als dat zo is kan ik beter mijn bestelling bij de zaak cancellen en naar een andere zaak gaan waar men nog D3100's in stock heeft van voor de aardbeving.
          Liever geen risico dan achteraf moeten horen dat de camera's toch een hoger radioactief gehalte hadden dan gedacht.
          heel verstandig.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3100 besteld - radioactief?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rhodopsin Bekijk bericht
            Jullie menen het?
            Men zou bij import uit Japan de goederen in België moeten screenen.
            Als dat zo is kan ik beter mijn bestelling bij de zaak cancellen en naar een andere zaak gaan waar men nog D3100's in stock heeft van voor de aardbeving.
            Liever geen risico dan achteraf moeten horen dat de camera's toch een hoger radioactief gehalte hadden dan gedacht.
            Rhodopsin
            Zou ik ook doen. Zou het risco ook niet willen lopen

            Wellicht is Hasselblad iets voor je ?

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3100 besteld - radioactief?

              van nature zijn wij zelf en de wereld om ons heen altijd al een beetje radio-actief, ik zou me niet al te druk maken..
              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D3100 besteld - radioactief?

                hmm komt die d3100 wel uit die regio!

                de fabriek die daar (in de getroffen regio, sendai) staat en getroffen is, is die voor de FF toestellen.
                dus d700/3s/3x.
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D3100 besteld - radioactief?

                  Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  hmm komt die d3100 wel uit die regio!

                  de fabriek die daar (in de getroffen regio, sendai) staat en getroffen is, is die voor de FF toestellen.
                  dus d700/3s/3x.
                  Juist, maar radioactiviteit is zeer besmettelijk en die modellen geven dat door aan elkaar. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn
                  Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D3100 besteld - radioactief?

                    Zolang er op de door geen 15 tekens staan zou ik niet panikeren.
                    Man man man.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D3100 besteld - radioactief?

                      Voordeel van een radioactief toestel is wel dat je het terug kan vinden in't donker

                      Ik zou er niet te veel wakker van liggen hoor...producten worden zeker gescreend voor ze het land inkomen .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D3100 besteld - radioactief?

                        Ok ok, ik heb 'm. Close topic. Dit was duidelijk een domme vraag.
                        Ik wacht op mijn gemak af tot de camera er is en dan ga ik genieten!
                        Rhodopsin

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D3100 besteld - radioactief?

                          veel plezier ermee.
                          http://www.mariorentmeester.nl &
                          http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
                          | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D3100 besteld - radioactief?

                            Nu ben je bijna zeker dat hij gescreend is, daarvoor niet...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D3100 besteld - radioactief?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rhodopsin Bekijk bericht
                              Hallo,

                              Ik ben hier volledig nieuw. Ik verwacht een Nikon D3100 met standaard kitlens 18 - 55 mm. De zaak waar ik de camera ga afhalen verwacht al enige tijd een levering want zit nu zonder Nikon camera's. De aardbeving speelt hen blijkbaar nog steeds parten.

                              Wat ik me afvraag en misschien is dit onnozel, maar zou het kunnen dat de nieuw geproduceerde camera's sporen van radioactiviteit zullen vertonen?
                              Wat denken jullie?

                              Greetings,
                              Rhodopsin
                              Dat Nikon materiaal wordt reeds jaren niet meer in Japan gemaakt,
                              maar in Thailand en China.
                              in Sendai zijn/waren alleen de ontwikkeling en de productie van de
                              duurdere pro camera's en objectieven gevestigd. KLIK

                              Comment

                              Working...
                              X