Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betalend opdracht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Betalend opdracht

    Heyyy allemaall
    İk heb een opdracht woningen te gaan fotograferen..van immobilien kantoor
    dus met een contrackt alles op wit dus inschrijven...
    ik heb een btw nummer..
    ze gaan mij wel per woning betalen..

    Dus de vraag is ik heb dat eerder nooit gedaan en ik weet echt niet wat dat gaat kosten ??

    Zijn er mensen die me kan helpen op dat gebiet..hoveel moet ik vragen met btw..

    alvast bedank voorde reacties...
    www.photochacra.com
    Canon D5 markII Canon 5D Canon 40D Canonlens 70,200,2,8 L canon 24/105L lens sigmalens 18,125 canon 75,300 flash 430 ex

  • #2
    Dat bepaal je toch zelf zeker? En als dat immo kantoor al een opdracht toekent zonder vooraf een prijs te weten... heel vreemd. Ikzelf zou nooit opdrachten aannemen waar ik weinig of geen kennis van heb. Da's vragen om teleurstellende resultaten en/of ontevreden klanten.
    Heb je trouwens het gepaste materiaal om woningen te fotograferen, binnen en buiten?
    De prijs die jij wil ontvangen is de prijs inclusief BTW. Trek daar de 21% BTW van af en je hebt jouw prijs exclusief BTW.
    Voorbeeld: het bedrag dat jij wil is 121€/opdracht.
    Die 121€ is de prijs INCLUSIEF de BTW, dus 121% van de prijs zonder BTW.
    deel het bedrag door 121 en vermenigvuldig met 100. Dan heb je je prijs zonder BTW.

    mvg,
    Bart

    PS: ik zou toch eerst nog 's met de opdrachtgever gaan praten en ervoor zorgen dat je vooraf mooie afspraken maakt over wat, hoeveel en binnen welke tijd hij dit wil, en een bedrag afspreken en alles mooi op papier zetten. Zo vermijd je duscussies achteraf.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Betalend opdracht

      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      ...
      deel het bedrag door 121 en vermenigvuldig met 100. Dan heb je je prijs zonder BTW.....
      Of deel het bedrag BTW in door 1,21 en je bekomt het bedrag exclusief BTW (zelfde als de jouwe maar 1 bewerking minder ).

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet
        Of deel het bedrag BTW in door 1,21 en je bekomt het bedrag exclusief BTW (zelfde als de jouwe maar 1 bewerking minder ).
        Weet ik ook wel, maar ik heb 't op die manier uitgelegd omdat het iets duidelijker is waar de cijfers vandaan komen.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: Betalend opdracht

          hoe lang ben je met 1 woning bezig?
          als dat een dag is, wordt het 500 Euro incl bewerkingen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Betalend opdracht

            Het komt me ook vreemd over dat je niet echt weet wat je opdrachtgever der wil voor geven, en komt daar dan nog bij dat jij zelf niet echt weet wat je der wil voor vragen?
            Persoonlijk vind ik dit geen basis om een contract aan te gaan, geen van beide partijen weet waar het over gaat? Dit doet me erg denken aan een amateuristisch geklungel, langs beide zijden, dus je opdrachtgever zou geen huis van mij in behandeling mogen nemen, en bijgevolg zou jij ook geen huis van mij mogen fotograferen.

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Betalend opdracht

              ik heb aan de opdrachtgever gevraagd hoeveel ze zouden willen geven voor een foto. ze zeiden dat ik een offerte moet maken per woning en ik heb prof toestellen en lenzen.
              dus ik moet rijden naar die woning, de tijd dat erin steek + het foto werk.
              ik ga er zeker een halve dag zeker 5 uur aan bezig per woning. de btw heb ik al begrepen.

              Hoeveel zou ik kunnen vragen aan de opdrachtgever om mij te betalen per uur, ik moet er een offerte van maken.

              Bedankt voor de reacties.
              www.photochacra.com
              Canon D5 markII Canon 5D Canon 40D Canonlens 70,200,2,8 L canon 24/105L lens sigmalens 18,125 canon 75,300 flash 430 ex

              Comment


              • #8
                Re: Betalend opdracht

                Oorspronkelijk geplaatst door Melis Bekijk bericht
                .........

                Hoeveel zou ik kunnen vragen aan de opdrachtgever om mij te betalen per uur, ik moet er een offerte van maken.
                65 Euro per uur.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Betalend opdracht

                  Prijsbepaling is heel persoonlijk, iemand anders kent je kosten niet. Je kosten zijn bijvoorbeeld: je camera en lenzen, je computer, de schijfruimte (incl. backups) die de beelden zullen innemen, je software die je gebruikt, je verplaatsingen, je administratie (factuur, verzendingskosten, telefoon,...), verzekeringen,... Allemaal dingen waar iemand anders weinig zicht op heeft.

                  Niet voor niets vragen ze een prijs per huis en niet per uur (als ik het goed begrepen heb): ze willen perfect de kostprijs op voorhand kennen, waar ik hen volledig in volg. Offertes op basis van uurprijzen zijn vaak onduidelijkheid troef. Goed inschatten dus op voorhand hoeveel je werk hier denkt in te steken (inclusief nabewerking natuurlijk).

                  Ik zou je graag concrete richtcijfers geven, maar ik weet niet wat ze exact vragen, dus beetje moeilijk...

                  Roeland
                  www.135mm.be
                  @135mm_leuven
                  info@135mm.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Betalend opdracht

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    hoe lang ben je met 1 woning bezig?
                    als dat een dag is, wordt het 500 Euro incl bewerkingen.
                    grt,bouk.


                    1 dag werk + post = €500?

                    Sorry Bouk maar dat zal de lading niet dekken

                    Maarja, wie ben ik hé ...
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Betalend opdracht

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht


                      1 dag werk + post = €500?

                      Sorry Bouk maar dat zal de lading niet dekken

                      Maarja, wie ben ik hé ...
                      Hoeveel kost het dan de dag van vandaag om de Tom Musseeuw één dagje werk te laten doen?

                      ben nieuwsgierig...
                      Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

                      Comment


                      • #12
                        Re: Betalend opdracht

                        Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
                        Hoeveel kost het dan de dag van vandaag om de Tom Musseeuw één dagje werk te laten doen?

                        ben nieuwsgierig...
                        Je snapt 't niet... Die prijs gaat niet over 1 dagje foto's maken. Daarin is o.a. ook de nabewerking van alle foto's inbegrepen (daar kruipt heel wat tijd in), de kost van het fotomateriaal, de kost van de opslagruimet, e.d.

                        Beste,

                        Als je 8 uur foto's maakt, en nog eens 8 uur nabewerking doet, dan kom je al aan 16 uur. En 500€ : 16 = 31€/uur
                        En daar zijn nog niet eens de afschrijfkosten van materiaal, opslagruimte, benzineverbruik en dergelijke mee in verrekend.
                        Dus dat haalt het BRUTO uurloon nog een pak naar beneden.
                        Hoeveel zelfstandigen ken jij die tegen pakweg 25€/uur bruto, BTW incl. bij je thuis komen werken, alles inbegrepen?

                        mvg,
                        Bart
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: Betalend opdracht

                          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                          Je snapt 't niet... Die prijs gaat niet over 1 dagje foto's maken. Daarin is o.a. ook de nabewerking van alle foto's inbegrepen (daar kruipt heel wat tijd in), de kost van het fotomateriaal, de kost van de opslagruimet, e.d.

                          Beste,

                          Als je 8 uur foto's maakt, en nog eens 8 uur nabewerking doet, dan kom je al aan 16 uur. En 500€ : 16 = 31€/uur
                          En daar zijn nog niet eens de afschrijfkosten van materiaal, opslagruimte, benzineverbruik en dergelijke mee in verrekend.
                          Dus dat haalt het BRUTO uurloon nog een pak naar beneden.
                          Hoeveel zelfstandigen ken jij die tegen pakweg 25€/uur bruto, BTW incl. bij je thuis komen werken, alles inbegrepen?

                          mvg,
                          Bart
                          Ik begrijp het wel... ik bedoel 1 dag effectief werk: bv. 3 uren fotograferen en dan nog enkele uren nabewerking.
                          Ik stel de vraag uit positieve nieuwsgierigheid... Tom zo'n werk is top kwaliteit en ik vraag me af hoeveel zoiets kán kosten... Als je meer kan 500 euro kan aanrekenen voor 1 dag werk voor huizen te fotograferen voor een immo kantoor, hoeveel dan? Realistisch gezien liggen de marges van immo's ook niet al te hoog (in mijn streek is er een over-aanbod van immo's...)

                          Technisch mag je dat ook niet onderschatten om huizen te fotograferen.
                          1 Je zou toch PC-lenzen moeten in het bezit hebben.
                          Verder een top-wide lens met weinig/geen vervorming.
                          2 veel nabewerking: stitchen van foto's, tonemapping/HDR van de binnenruimten (bv. binnevallend zonlicht tov donkere binnenmuren...)
                          Inderdaad veel middelen en veel werk.
                          De vraag is of het allemaal wel nodig is voor dat immo kantoor? Misschien willen ze enkel "propere" foto's voor een zachter prijs. Ik kan me niet voorstellen dat ze 500 euro en meer over hebben om een te huren appartementje te fotograferen, huizen en commerciële ruimtes die te koop staan daarentegen...
                          Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

                          Comment


                          • #14
                            Re: Betalend opdracht

                            @ TS : misschien je gastenboek eens bekijken van de site in je handtekening. ;-) Er is iemand die enkele maanden geleden wat reclame heeft proberen te maken voor blauwe pillekes. Denk niet dat dit de bedoeling is van een gastenboek. ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Betalend opdracht

                              Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
                              Hoeveel kost het dan de dag van vandaag om de Tom Musseeuw één dagje werk te laten doen?

                              ben nieuwsgierig...
                              Meer dan €500,00

                              En je hoeft gerust niet "de" Tom Museeuw te pennen hoor ... mijn tarief ligt in de lijn van mijn collega's ...
                              www.fotofolio.be

                              Comment

                              Working...
                              X