Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D of 5D Mark II - iemand ervaring mee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D of 5D Mark II - iemand ervaring mee?

    Hey!

    Een betrouwbare vriend biedt me zijn Canon 5D (incl battery grip en 2 extra batterijen) aan voor 750 euro.

    Ik heb er de dag mee doorgebracht en ben nu zeker: ik ben klaar om van mijn 400D over te schakelen naar een fullframe camera.

    Een avondje surfen - o.a. op www.dpreview.com - later, twijfel ik evenwel of het geen beter idee is om, als ik dan toch pakweg 700 à 1000 euro zou uitgeven, te zoeken naar een tweedehands Canon 5D Mark II. Die opvolger van de 5D heeft meer pixels (21 mio vs 12 mio); beter LCD-scherm; hogere ISO; betere bescherming weersomstandigheden; video;...

    Tips iemand? Ervaringen?

    Dan ben ik u eeuwig dankbaar. Want ik moet snel beslissen.

    Jan

  • #2
    Re: Canon 5D of 5D Mark II - iemand ervaring mee?

    Wel ik heb beide.....

    De 5DII is met zijn 21MP, betere display, Liveview, betere hoge iso's, betere menustructuur, etc, etc uiteraard vandaag de dag de betere keus. Maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je een tweedehands 5DII kunt krijgen voor 1000,- laat staan nog minder....

    De 5D is, ondanks de leeftijd van het model, nog steeds een supergoed toestel. Natuurlijk, het schermpje is naar moderne maatstaven bedroevend te noemen en het gemis van Liveview/ filmopame kan een beperking zijn. Maar... ik gebruik mijn oude 5D nog regelmatig. Als ik bijv. een bruiloft schiet gebruik ik beide camera's tegelijk en ik blijf mij telkens weer verbazen over de beeldkwaliteit van zo'n oude camera. En 12MP is ruim voldoende hoor, die 21MP is in veel gevallen echt een overkill (al cropt het soms wel lekker een eind weg ) En ondanks dat de 5DII beter is met hoge iso's gebruik ik de oude 5D probleemloos op 1600 iso en durf ik waar nodig de Hi optie (3200 iso) ook best te gebruiken

    Ik weet niet hoe het met de huidige vraagprijzen van de 5D's is. Toen ik die van mij kocht (april 2009) was het een occasion in nieuwstaat. Ik kocht deze bij een fotowinkel in Dordrecht en betaalde daar toen 850,- voor. Hiervoor kreeg ik de camera met accu, lader, boekjes en 3 maand garantie. Dit was toen wel een erg goede deal....
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D of 5D Mark II - iemand ervaring mee?

      Hallo

      Zonder afbreuk te doen aan de 5D van je vriend, maar als je moet kiezen tussen die en de MKII voor het prijsverschil dat je aanhaalt zou ik niet twijfelen en de MKII nemen.
      Zelfs als je die dan moet nemen zonder de grip.
      Alle dat is mijn gedacht

      mvg Jozef
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D of 5D Mark II - iemand ervaring mee?

        1000 € voor een MKII is wel heel goed koop. De mk I is nog een zeer goei toestel heb er zelf ook een en het heeft mijn voorkeur. Zelfs tov de mark II. Het toestel heeft een look dat geen ander heeft

        meer hier
        - Frederik Herregods Photography -
        Ckeck out the blog:: Toolbag:: Flash is the new sexy (Not so safe for work)

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D of 5D Mark II - iemand ervaring mee?

          1000 euro? nee je moet gewoon de 5d pakken.

          Trouwens wie verkoopt 5d mkii voor 1000 euro? I

          5d mark2 gaat meer dan het dubbele kosten van de 5d. Ik wacht ook nog ff met het hoop 5d mkii wat goedkoper te kunnen scoren.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D of 5D Mark II - iemand ervaring mee?

            De 5D MK2 heeft een anti-stof voorziening. Het origineel niet. Los van alle andere voordelen van de 5D MK2 t.o.v. de 5D is dat voor mij een heel groot voordeel van de 5D MK2.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D of 5D Mark II - iemand ervaring mee?

              voor een gebruikte 5dmkII mag u toch nog steeds rekenen op 1500 euro, voor minder dan 1000 euro lijkt mij onwaarschijnlijk. de 5dmkI zal meer rond die prijs liggen van net onder de 1000 euro.
              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D of 5D Mark II - iemand ervaring mee?

                Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                voor een gebruikte 5dmkII mag u toch nog steeds rekenen op 1500 euro, voor minder dan 1000 euro lijkt mij onwaarschijnlijk. de 5dmkI zal meer rond die prijs liggen van net onder de 1000 euro.
                Dat lijkt me ook, een 5dII voor €1000 ? Dan is er iets aan de hand hoor ... zou ik niet vertrouwen.

                Nu als je de €1500 voor een 5dII kan betalen zou ik niet twijfelen en direct voor deze laatste gaan ... kan je gelijk jaren verder.
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D of 5D Mark II - iemand ervaring mee?

                  Bedenk wel dat als je een 5D MK2 koopt je ook goed glas nodig hebt!
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D of 5D Mark II - iemand ervaring mee?

                    Bedankt allemaal om zo snel te reageren!

                    Ik heb op tweedehandswebsites een tweetal aanbiedingen gezien van een 5D mark II voor minder dan 1000 euro. Maar als ik jullie mag geloven, is er dan allicht ****** aan de knikker...

                    Trouwens, niemand last van trage/slechte autofocus? Dat is een argument dat altijd lijkt terug te komen tegen de 5D (en 5D mark II).

                    jan

                    Comment


                    • #11
                      Wat bijvoorbeeld te denken van madri-shop.com?

                      Dat lijkt idd te mooi om waar te zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D of 5D Mark II - iemand ervaring mee?

                        hij is zeker evensnel als je toestel dat je nu hebt, maar is wel niet zo snel als een 7D/1D versies.
                        hij is er immers niet voor gemaakt.

                        grts
                        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                        www.korandoke.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D of 5D Mark II - iemand ervaring mee?

                          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                          Bedenk wel dat als je een 5D MK2 koopt je ook goed glas nodig hebt!
                          dat is zo zeker als maar zijn kan..goed glaswerk is een must! (en de resultaten spreken voor zichzelf! )
                          EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D of 5D Mark II - iemand ervaring mee?

                            TS,

                            Met de autofocus moet je leren werken. Zo is het centrale AF punt onder bepaalde omstandigheden beter dan de andere AF punten.

                            Ik heb gemerkt dat de AF veel beter werkt met een 70-200mm/2.8 MK2 dan met een 70-200 mm/4.0. Of dat exemplarisch is weet ik niet.
                            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D of 5D Mark II - iemand ervaring mee?

                              Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                              Ik heb gemerkt dat de AF veel beter werkt met een 70-200mm/2.8 MK2 dan met een 70-200 mm/4.0. Of dat exemplarisch is weet ik niet.
                              Dat is vrij logisch, de 2.8 krijgt meer licht binnen.

                              Comment

                              Working...
                              X