Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede beginners spiegelreflex?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede beginners spiegelreflex?

    Na vorige week met een spiegelreflex foto's te hebben gemaakt, begint het bij mij te kriebelen om er ook één te kopen.
    Alleen is er zoveel keuze dat het moeilijk is om te weten wat goed zou zijn voor mij.
    Ik moet er wel bij zeggen dat mijn budget momenteel eerder beperkt is, dus waarschijnlijk moet ik eerder zoeken naar een 2de hands.
    Nu heb ik op internet een 2de hand Canon Eos 1000D gevonden, met kitlens en een Canon EF 70-300 f/4.0-5.6III. Er staan 2000 clicks op.
    Ze vragen 325 euro.

    Wat ik vooral met de camera wil doen is wat natuurfotografie (oa macro), mijn nogal beweeglijke hond eens fatsoenlijk op foto krijgen en de camera meenemen op reis.
    Ik had graag een camera gehad die snel reageert en vanaf 10MP.

    Nu, is die Canon Eos 1000D hiervoor geschikt en is het een correcte prijs die ze er voor vragen?
    Last edited by noorra; 30 juni 2011, 18:23.

  • #2
    Re: Goede beginners spiegelreflex?

    Advies start eens met het doorzoeken van het forum. Veel antwoorden zul je vrij vlot terug vinden.

    De 1000D is een leuke instap camera. Waar je zeker veel plezier van kunt hebben. Houd er rekening mee dat het budget dat je hebt niet de alerhoogste verwachtingen kunt hebben. Des al niet te min is de 1000D een leuke camera. heb er zelf ooit ook erg veel plezier van gehad en zeker nooit spijt van gehad dat ik deze gekocht heb.

    Handige links;
    Apparatuur


    Basiscursus

    Comment


    • #3
      Re: Goede beginners spiegelreflex?

      Over mijn budget maak ik me geen illusies. Dat is momenteel niet echt hoog, vandaar dat ik eventueel voor een 2de hands zou gaan of anders nog een hele tijd spaar om een nieuwe te kopen.

      Comment


      • #4
        Re: Goede beginners spiegelreflex?

        Zoals gezegd is de 1000D een leuke camera om mee te starten. Als eerste zul waarschijnlijk objectieven gaan upgraden. Hier is het meeste winst te behalen, maar in begin zul je meeste tijd kwijt zijn om basis van fotografie onder de knie te krijgen. Vandaar ook de eerdere links

        Comment


        • #5
          Re: Goede beginners spiegelreflex?

          Je kan hier soms bij aangeboden goede koopjes doen .

          Comment


          • #6
            Re: Goede beginners spiegelreflex?

            Oorspronkelijk geplaatst door noorra Bekijk bericht
            Wat ik vooral met de camera wil doen is wat natuurfotografie (oa macro), mijn nogal beweeglijke hond eens fatsoenlijk op foto krijgen en de camera meenemen op reis.
            Ik had graag een camera gehad die snel reageert en vanaf 10MP.
            Er is een hele resem camera's van verschillende merken die daaraan voldoen, en een deel ervan kan je nieuw krijgen voor de prijs die men voor die 1000d tweedehands vraagt .

            Hier onder aangeboden kan je inderdaad al wel een en ander vinden.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Goede beginners spiegelreflex?

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Er is een hele resem camera's van verschillende merken die daaraan voldoen, en een deel ervan kan je nieuw krijgen voor de prijs die men voor die 1000d tweedehands vraagt .

              Hier onder aangeboden kan je inderdaad al wel een en ander vinden.
              Kan je daar dan misschien een voorbeeld van geven, want ik heb er precies nog niet veel gevonden onder de 300 euro of ik heb misschien niet goed gezocht...

              Ik heb al bij de aangeboden camera's gekeken, maar er zijn er verschillende die boven mijn budget zitten en er staan er zo veel op dat ik door de bomen het bos niet meer zie
              Last edited by noorra; 30 juni 2011, 20:37.

              Comment


              • #8
                Re: Goede beginners spiegelreflex?

                hier vind je al heel veel basis tips, waarop te letten
                Apparatuur

                Comment


                • #9
                  Re: Goede beginners spiegelreflex?

                  Zal ik morgen eens bekijken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede beginners spiegelreflex?

                    Oorspronkelijk geplaatst door noorra Bekijk bericht
                    Kan je daar dan misschien een voorbeeld van geven, want ik heb er precies nog niet veel gevonden onder de 300 euro of ik heb misschien niet goed gezocht...
                    Ik kan helemaal niets vinden wat nieuw is en onder de 300 euro.
                    De aanbieding die jij kunt nemen, de 1000D met de twee lenzen lijken me het geld wel waard als het in goede staat verkeert.
                    Of het aan je wensen zal voldoen weet ik niet, zou je eens moeten proberen als je voor de spullen gaat kijken.
                    Is het niet wat je hoopt, te traag ofzo, dan koop je het gewoon niet.
                    Macro zal niet echt lukken met die lenzen, je beweeglijke hond denk ik wel.

                    By the way, gaat het niet om de 75-300?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goede beginners spiegelreflex?

                      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                      By the way, gaat het niet om de 75-300?
                      is idd de 75-300... In de titel staat 70-300, maar in de beschrijving staat 75-300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goede beginners spiegelreflex?

                        erg interessant.
                        http://users.telenet.be/patric/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goede beginners spiegelreflex?

                          Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                          erg interessant.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goede beginners spiegelreflex?

                            Oorspronkelijk geplaatst door noorra Bekijk bericht
                            Sorry, wilde zeggen die aanbieding:

                            " 2de hand Canon Eos 1000D met kitlens en een Canon EF 70-300 f/4.0-5.6III. Er staan 2000 clicks op.
                            Ze vragen 325 euro.
                            http://users.telenet.be/patric/

                            Comment

                            Working...
                            X