Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

even hulp nodig bij aankoop 17-55mm f/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • even hulp nodig bij aankoop 17-55mm f/2.8

    Hallo,

    Ik ben hobby fotograaf, heb nu aan goed jaar lessen achter de rug en wil graag een betere lens, nu heb ik nog een gewone 18/105 3.5-5.6 die ik dus graag wil vervangen naar een betere.

    Ik zoek een lens die wat veelzijdiger is, dus waar je zowel voor portret, landschap of reportage kan voor gebruiken. ( door gebrek aan meer budget)

    Nu is de vraag, ga ik voor een 2e hands nikkor 17-55mm f/2.8 aan 725€ of voor de sigma (nieuw) Sigma AF 17-50mm f/2.8 EX DC OS HSM 619 €
    of voor de tamron, ook nieuw: Tamron AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph [IF] Nikon (built-in AF) 385 €

    en toen kwam ik nog een merk mij onbekend tegen maar ik vond de uitleg niet zo slecht. Tokina AT-X PRO DX 16-50mm f/2.8 Nikon 539 €

    de prijzen komen van camera nu.nl

    kunnen jullie mij een handje helpen aub?

    alvast heel erg bedankt,

  • #2
    Re: even hulp nodig bij aankoop 17-55mm f/2.8

    Er wordt algemeen aangenomen dat de Nikon de beste is, er wordt evenzeer aangenomen dat de Tamron (zonder VC) de beste prijs/kwaliteit heeft.... dus aan u de keuze

    En een veel betere lens voor alles dan wat U nu heeft bestaat niet een lens (en dan zeker een zoomlens) is altijd een compromis en zo kun je stellen dat een 17-55 niet breed genoeg is voor landschappen en niet lang genoeg is voor portretten en lichtsterk genoeg is voor.... maar wel een hele goede lens is die je in de meeste gevallen heel veel plezier kan brengen.

    Comment


    • #3
      Re: even hulp nodig bij aankoop 17-55mm f/2.8

      ik stel voor dat je eerst eens een analyse maakt van je huidige foto's qua brandpuntafstand en kijkt in welke range je foto's liggen

      voor hetzelfde geld zijn je meeste foto's boven de 50-55mm gemaakt en kom je dus mm's tekort