Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke groohoeklens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke groohoeklens

    ik wil al een tijdje een groothoek lens kopen , nu is het de moment en bij deze wou k vragen welke volgens jullie het beste is in de prijsklasse +- 500 euro en moet dienen op een D7000.


    -Tokina 12-24mm F4.0 Nikon
    -Tamron 10-24mm F 3.5-4.5 DI II LD Nikon
    -Tokina 12-24mm F4.0 AT-X Pro DX II Nikon

    of iets anders?

  • #2
    Re: welke groohoeklens

    tokina 11-16 2.8

    Comment


    • #3
      Re: welke groohoeklens

      Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
      tokina 11-16 2.8
      Zeker weten! Gebruik die zelf al een jaartje op mijn D90, schitterende lens (robuust gebouwd, dus wat zwaar...)

      grts

      nolfinarium
      groetjes,
      nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
      fotosite: www.nolfinarium.be

      Comment


      • #4
        Re: welke groohoeklens

        Nikkor AF-S 12-24 f/4 heb ik zelf een jaar gebruikt. fantastisch spul

        2de hands te vinden voor een 500-600 €
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: welke groohoeklens

          Is een lens de beste omdat JIJ hem gebruikt?

          Ik gebruik een Sigma 15-30, maar weet zeker dat een Nikkor 14-24 beter is.....
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: welke groohoeklens







            Oordeel zelf allemaal genomen met de D90+Tokina 11-16mm2.8f

            grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: welke groohoeklens

              Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
              Oordeel zelf allemaal genomen met de D90+Tokina 11-16mm2.8f
              Je mist het punt door nog wat argumentatie te geven, maar de anderen geven slechts goed omdat ik hem gebruik...

              Oordeel zelf en zie je enig verschil in kwaliteit in deze iets grotere postzegels?

              Sigma 10-20







              Ik heb nog altijd spijt dat ik deze heb verkocht toen ik naar FX ging.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: welke groohoeklens

                Zeer zeker ook een knappe lens...mischien zelf nog beter dan de Tokina....ik zou zeggen ga er terug voor

                grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: welke groohoeklens

                  Heb wel het idee dat de sigma iets meer vervorming en onscherpte veroorzaakt in de hoeken. (in hoeverre de getoonde foto's als ref.kunnen dienen)
                  Is wel SUPERbreed, maar komt het dan echt op een mm brandpuntafstand aan?

                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke groohoeklens

                    Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                    ...Is wel SUPERbreed, maar komt het dan echt op een mm brandpuntafstand aan?

                    Bij breedhoek kan 1 of 2 mm echt wel een groot verschil uit maken kijk maar eens naar de cijfers over de beeldhoeken van Sigma:
                    8-16/4.5-5.6 DC HSM Beeldhoek in graden (SD formaat mm) 114.5-75.7
                    10-20/3.5 EX DC HSM Beeldhoek in graden (SD formaat mm) 102.4-63.8
                    12-24/4.5-5.6 EX DG Asf. Beeldhoek in graden (SD formaat mm) 92.1-54.8
                    Toch een niet onaardig verschil in beeldhoek tussen deze verschillende lenzen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke groohoeklens

                      IK heb de Sigma 8-16/4.5-5.6 DC HSM en ben er heeeel gelukkig mee daarvoor had ik de 10-20 en was er ook zeer tevreden mee en zeer mooi scherp
                      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke groohoeklens

                        Ikzelf gebruik de tokina 12-24 dx pro II en ben er tot op heden zeer tevreden over. Ik twijfelde ook lang tss de 11-16 of de 12-24 en omdat de 12-24 toch net dat extra zoombereik heeft heb ik voor deze gekozen, de lichtsterkte van de 11-16 had ik niet nodig en ze sluit prima aan op mijn 24-70mm.

                        Ik denk persoonlijk dat je je hier niet kan miskopen, omdat het allemaal goede objectieven zijn. Ga naar een fotoboer en vergelijk het bereik 10-11-12mm
                        Mvg, Tin_tin
                        Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke groohoeklens

                          Het zoombereik op een UWA vind ik niet zo belangrijk voor mij had mijn Sigma 10-20 ook een prime van 10 mogen zijn, ik gebruikte hem weleens op 11mm en dan alleen maar omdat die iets verdraaid was.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke groohoeklens

                            Ben zelf ook aan het uitkijken naar een UWA. Mijn voorkeur gaat momenteel naar de 12-24 AT-X Pro:
                            1) 90€ duurder dan zijn voorloper, maar zou iets minder last moeten hebben van chromische aberatie
                            2) 90€ goedkoper dan de 11-16 voor 1mm UWA. Al is, voor binnen opnames, die f2.8 t.o.v. f4.0, misschien wel ...

                            Maar inderdaad, waarom moet een prime UWA onmiddellijk 1400€ kosten.
                            Uiteraard met uitzondering van de Samyang 14mm f/2.8 IF ED @ 329€ maar die is al in volddoende threads besproken. Hier wil ik enkel nog meegeven dat die enkel MF heeft wat door sommigen voor landschapsfotografie niet als een nadeel beschouwd wordt.
                            D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                            Comment

                            Working...
                            X