Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpte object

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherpte object

    hallo,

    ben nog niet zo lang bezig met het hele fotografie gebeuren, maar ik vind het een geweldige hobby in een hobby! ben zelf een karpervisser, en tijdens het vissen schiet ik toch graag een paar foto's van de omgeving, en van de gevangen vis natuurlijk.

    nu, mijn camera is niet het beste van het beste, maar wou toch iets hebben waar ik veel met kon, zonder direct een spiegelreflex te hoeven kopen, vandaar mijn Fujifilm Finepix S1600.

    ben zelf helemaal niet bekend met de sluitertijd van het diafragma, en al de functies op mijn toestel, maar ik zou graag willen weten wat de beste instellingen zijn om een object, in dit geval dus de vis, zo scherp mogelijk te maken en het te laten lijken dat de vis naar voor komt in de foto, en ik zelf wat vager word weergegeven

    http://www.vanstekelenburghengelspor...to.php?id=2059

    de bovenstaande link is hier een mooi voorbeeld van wat ik wil bereiken!

  • #2
    Re: Scherpte object

    Om één of andere reden komt een vrijwel gelijk soortig bericht om de paar maanden hier terug???????????? Zijn er zoveel karpervissers, die een foto van hun vangst willen?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Scherpte object

      voor ons is het toch een mooi aandenken om er een foto van te hebben, sommige vissen vang je niet elke dag eh

      ben tot nu toe nog geen andere posts tegen gekomen met dezelfde vraag, dus vandaar

      Comment


      • #4
        Re: Scherpte object

        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Scherpte object

          Oorspronkelijk geplaatst door Jorden Vanmeensel Bekijk bericht
          ben zelf helemaal niet bekend met de sluitertijd van het diafragma, en al de functies op mijn toestel, maar ik zou graag willen weten wat de beste instellingen zijn om een object, in dit geval dus de vis, zo scherp mogelijk te maken en het te laten lijken dat de vis naar voor komt in de foto, en ik zelf wat vager word weergegeven

          http://www.vanstekelenburghengelspor...to.php?id=2059

          de bovenstaande link is hier een mooi voorbeeld van wat ik wil bereiken!
          Opnamestand A en laagste getal instellen.
          Lens op ongeveer 200mm of meer instellen (ergens halverwege het zoombereik of verder)
          Hou de vis zo ver mogelijk van je af .

          Comment


          • #6
            Re: Scherpte object

            Oorspronkelijk geplaatst door Jorden Vanmeensel Bekijk bericht
            de bovenstaande link is hier een mooi voorbeeld van wat ik wil bereiken!
            Kwa vangst of kwa foto
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Scherpte object

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Kwa vangst of kwa foto
              allebij

              Comment


              • #8
                Re: Scherpte object

                Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                Opnamestand A en laagste getal instellen.
                Lens op ongeveer 200mm of meer instellen (ergens halverwege het zoombereik of verder)
                Hou de vis zo ver mogelijk van je af .
                wat bedoel je met laatste getal? (ken er echt niet veel van)

                Comment


                • #9
                  Re: Scherpte object

                  In de stand A kan je het diafragma instellen en de sluitertijd past zich daarbij automatisch aan, zodat de opname goed wordt belicht.
                  Kijk in de handleiding hoe je dat instelt.
                  Getallen als 2.8 /4/5.6/8/16 en tussenliggende komen voorbij.
                  Als je 5.6 instelt zit je (met deze lens) goed.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scherpte object

                    in de handleiding staat niet veel nuttigs vind ik....

                    maar als ik naar stand A ga, kan ik kiezen uit F3.1 en F6.4, en daar kan ik dan weer kiezen uit verschillende getallen, maar niet 5.6 precies, alleen 5 OF 6

                    Comment


                    • #11
                      Re: Scherpte object

                      Kies het laagste getal, dus 3.1.....
                      Maar ver ingezoomd (dat moet dus om het gewenste effect te krijgen) zal het 5.6 worden.
                      Wat het precies is doet niet terzake , gewoon het laagste getal kiezen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Scherpte object

                        ok, heb het gevonden hoe het allemaal moet, bedankt! maar heb het eens uitgeprobeerd op een boek die ik in dezelfde positie heb geplaatst en ongeveer dezelfde verlichting, maar ik krijg altijd een zeer wazig beeld!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Scherpte object

                          komt waarschijnlijk omdat de sluitertijden te laag waren omdat je binnen zat. probeer eens buiten.

                          (lees bij bovenstaande link eens de volledige basiscursus en je zult het al veel beter snappen
                          Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                          hier vind je mijn foto's en hier ook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Scherpte object

                            bedankt die basis aspecten hebben me een heel groot deel vooruit geholpen!

                            Comment

                            Working...
                            X